Якщо всезнаючий Інтернет не помиляється, то зараз за вікном мороз і йде невеличкий сніг. Отже, настала справжня зима і, відповідно, змінилась дорожня обстановка та вимоги до технічного стану вашого «сталевого коня». І потрібно хоча б із запізненням, але задуматись: «А чи готовий мій автомобіль і я разом з ним до руху в зимовий період?»
Готуй гуму з осені
Потрібно стежити не лише за гальмівними колодками, але й за дисками, шлангами, рідиною, розповідають майстри автомобілів. У нас, на жаль, не приділяють належної уваги гальмівним дискам, які насправді потрібно замінювати не тоді, коли вони вийшли з ладу, а тоді, коли вони не відповідають потрібному їм стандарту товщини
Восени власникам автомобілів варто приділити трохи уваги своїм залізним коням, аби бути стійкими перед усіма «радощами» зими на дорогах.
Перший сніг — це неодмінно декілька ранкових пригод на трасах і черги в автомайстернях. Для того, щоб не потрапити в коло цих «щасливчиків» про свій автомобіль потрібно дбати, щойно показники термометра опускаються до +5 градусів С.
Адже зимові шини — це не тільки протектори і шипи, це ще й певні властивості самої гуми, яка відповідає за щеплення з дорогою, пояснює чоловік. Окрім того, підготовка до зими не обмежується заміною шин, також необхідно подбати про охолоджувальну рідину та справність усієї гальмівної системи.
Наприкінці осені водіям необхідно переконатися в придатності охолоджувальної рідини, заправленої в систему автомобіля. За станом антифризу, звісно, варто стежити цілорічно. Однак саме взимку наслідки недбалого ставлення до охолоджувальної системи можуть сильно вдарити по кишені. Охолоджувальна рідина старіє — зменшується тепловіддача, збільшується схильність до піноутворення, «відпрацьовуються» спеціальні присадки, а незахищені метали починають інтенсивно піддаватися корозії. Ресурс антифризу безпосередньо залежить від його якості та пробігу авто.
Основне завдання — вчасно зупинитися
Найнебезпечнішою несправністю, яка може дорого обійтися водієві, є несправність із гальмами. Взимку управління автомобілем вимагає особливої обережності. Основне завдання водія — вміти вчасно зупинитись, враховуючи те, якою поверхнею він їде — утрамбованим чи мокрим снігом, або ж кригою. В такій ситуації в справності гальмівної системи потрібно бути впевненим на 100 відсотків.
Якщо при несправності двигуна ви ризикуєте зупинитись, то при несправності гальмівної системи — не зупинитись там, де розраховуєте. Згідно зі статистикою, серед несправностей, які найчастіше спричиняють ДТП, є саме несправності гальмівної системи — до 50 відсотків. Про це застерігають експерти. Спеціалісти рекомендують не економити на гальмах, стежити за станом деталей і пам’ятати, що амортизатори, важелі підвіски, гальма і колеса працюють, труться, котяться взимку на крижаному вітрі й зношуються набагато швидше, ніж улітку. Зима «зжирає» автомобіль разів у п’ять інтенсивніше, ніж літо, кажуть вони.
Коли при гальмуванні авто «веде» убік, педаль гальм занадто м’яка або, навпаки, тверда, з’являється підвищена вібрація при гальмуванні — потрібно терміново звертатись до спеціалістів. Хоча краще, звісно, не запускати стан свого автомобіля, регулярно стежити за ним та завчасно готувати до зими.
«У людей немає грошей»
Побувавши на двох кобеляцьких СТО, ми дізнались, що жителі району не надто поспішають хоча б «перебувати» свої «автівки». «У людей немає грошей, — пояснює Федір Дядюра, власник однієї із станцій технічного обслуговування. — Дозволити собі таку розкіш, як літня і зимова гума можуть лише багаті. А бідні просто не їздять. Особливо це стосується власників «Москвичів». В цьому році ми жодного не «перебували». Можливо вони самостійно це роблять».
А ось на іншій станції технічного обслуговування склалася дещо інша ситуація. «Хух, швидше б робочий день закінчився, — тяжко зітхає Стас, який займається на СТО виключно колісними питаннями. — За ці три дні людей страшне повалило».
«Можливо люди в Інтернеті про зміну погоди прочитали», — робить припущення В’ячеслав Тарганчук, власник цього підприємства. Він теж відзначає факт зменшення кількості людей, які готують свої автомобілі до зими. Але не пов’язую це із економічною кризою. В’ячеслав говорить: «Десь на 20 відсотків зменшилась кількість клієнтів. Але я помітив, що люди стали більш завбачливими. Так, «перевзувати» автомобілі ми почали ще з кінця жовтня. Раніше такого не було, всі чекали першого снігу».
А ось Віталій Голтвянський, власник пункту технічного діагностування автомобілів ніяких несподіванок для власників автотранспорту не готує. «Правилами дорожнього руху не передбачений перехід на зимову гуму, тому й ми цього не вимагаємо», — розповідає Віталій Григорович.
Заспокоює автомобілістів і міський голова Олександр Ісип. Він стверджує: «Ми до зими підготувались. Є піщано-сольова суміш для посипання доріг, є й техніка для розчищення снігу». А потім зітхає: «Але краще б того снігу менше було. Його чистити дуже дорого».
Все той же Інтернет обіцяв на вихідні справжній снігопад. Але потім «відмінив» його. Та раніше чи пізніше, а зима настане. Будь готовий до зими!
Додати коментар