Морози збільшили кількість поривів водогону
Два холодних тижні чітко виявили слабкі місця міського комунального підприємства «Водоканал».
Директор підприємства Іван Дяченко говорить, що статистика свідчить: взимку поривів водогону фіксують удвічі більше, аніж влітку.
— Розбір води малий, відповідно — тиск великий, от старі труби і не витримують, — каже Дяченко. І додає: — Плюс ще й суб’єктивний людський фактор. З десяток аварій сталося на вводах в будинки. Вони не утеплені, вода там замерзла й лід розривав труби. А потім затоплювала будинки.
Головна проблема «Водоканалу» — відсутність екскаватора
Як і очікувалось, морози призвели до глибокого, до 50 сантиметрів, промерзання ґрунту. І одразу стало зрозуміло: «юна», тобто двадцятирічна, «водоканальна» техніка таку землю не розкопає. Довелось звертатися за допомогою до керівництва підприємства «Зоря». Кілька разів «зоряни» виручали «Водоканал», надаючи свій екскаватор.
— Отже, питання номер один із тих, які потрібно невідкладно вирішувати — це придбання нового екскаватора, — резюмує Дяченко.
Найбільш проблемною вулицею, де найчастіше трапляються аварії, є Садова. Раніше це була вулиця Калініна. Та в грудні «водоканалівці» встигнули там повністю замінити 250 метрів труби.
Щоб вода в будинку не замерзла, вона повинна текти всю ніч
При зниженні температури до –15° і нижче почала замерзати вода прямо в будинках кобелячан. Лід розривав труби, вода заливала будинки і це призводило до пошкодження підлоги, стін, а то й усієї будівлі.
За словами спеціалістів «Водоканалу», такі проблеми виникають там, де до будинків веде так звана «глуха» врізка. Вони радять по можливості утеплювати труби в будинку. Та найкращим виходом із ситуації є повна заміна системи подачі води в будинок.
— Потрібно робити все, як належить: з оглядовим колодязем, з новими трубами, вентилями і так далі, — стверджує Дяченко. За його словами, ці роботи обійдуться приблизно у 1500 гривень. Це найдорожчий, але найефективніший спосіб запобігти перемерзанню труб у морози.
Найдешевший, так званий, бюджетний, варіант — це просто не закривати водопровідний кран у морози. Вода, яка подається із водогону, при температурі +10° у такому випадку не замерзне.
«Водоканал» працює щоденно
Як наголосив Іван Дяченко, аварійна бригада «Водоканалу» працює щодня. Він закликав кобелячан при виявленні поривів у водогоні негайно телефонувати на підприємство.
— Часто люди, побачивши порив, не дзвонять, — пояснив своє прохання директор. — Вони ж знають, що ми перед початком ремонту воду на всій вулиці перекриємо. Але ж потрібно подумати і про безпеку інших. Вода взимку на дорозі — це через кілька хвилин лід і аварійна ситуація.
Телефони диспетчерів «Водоканалу»: 3–33–51; 3–10–82.
Також, відзначаючи наявність слабких місць, керівник комунального підприємства відзначив і сильні сторони «Водоканалу». Він сказав:
— Наш головний потенціал — це люди. Мінус двадцять, вітер, темрява, всі поспішають додому, у теплі будинки. А наші хлопці ліквідують аварію у холодній воді та багнюці. Так, нас є за що критикувати. Але є й за що поважати, зокрема, за роботу в умовах такого екстриму.
Додати коментар