Скутери: правда і міфи

Скутери: правда і міфи

У вівторок у Кобеляцькому ВРЕР ми спробували отримати офіційну інформацію щодо порядку реєстрації скутерів та отримання водійського посвідчення категорії А1.

Із проханням висвітлити на сторінках газети офіційну інформацію з даних питань до редакції звернулись одразу кілька жителів району. Один чоловік щотижня телефонував і перепитував: «А чому в цьому номері нічого не було? Коли ж напишете?» Доводилось перепрошувати і обіцяти, що стаття таки з’явиться.

Перед її підготовкою ми спробували щось «накопати» в глибинах всезнаючого Інтернету. Але нас чекало розчарування. Більшість публікацій, присвячених проблемі реєстрації скутерів та отримання водійського посвідчення категорії А1 були датовані в кращому випадку кінцем 2011 року. Нічим свіжим, актуальним і корисним для широкого загалу скутеристів Інтернет на порадував.

І ось у вівторок, 22 травня, нарешті знайшлися час і можливість поїхати в Бутенки, щоб зустрітись із працівниками відділу реєстраційної та екзаменаційної роботи (ВРЕР). Саме фахівці цієї служби, по ідеї, мали бути найбільш фаховими і компетентними в питанні реєстрації скутерів та отримання прав.

Одразу потрібно відзначити, що сподівання на фаховий коментар виправдалися. Його надав Роман Гузь, начальник ВРЕР з обслуговування міста Кобеляки, Кобеляцького, Новосанжарського. Козельщинського та Решетилівського районів. Він одразу наголосив, що наявність водійського посвідчення категорії А1 для управління скутером є обов’язковим. І ніяка інша категорія його не заміняє.

 

Мотоциклісти можуть просто обміняти права

За словами Романа Васильовича, для людей, які отримали водійські посвідчення категорії «А», «В», «С» до 24 вересня 2008 року отримати «права» на управління скутером досить просто. До речі, це стосується і водіїв, які мають вказаний документ ще радянських часів.

• Водії, у яких до 24 вересня 2008 року відкрита категорія «А», можуть просто обміняти своє посвідчення на категорію А1. Це коштуватиме 198 гривень. Ніяких екзаменів здавати при цьому не потрібно. У тому числі і водіння. Категорія «А» при цьому не втрачається.

• Водії, яким до вказаної дати відкрили категорії «Б», «С», «Д», здають лише екзамен з водіння скутера.

• Якщо людина отримала посвідчення із відкритими категоріями «А», «Б» і так далі, але після 16 березня 2010 року, то для неї процедура ускладнюється, їй потрібно буде здавати екзамен з водіння. А перед цим прослухати 20-годинний теоретичний курс. У Кобеляках школи, яка має право їх проводити, немає. Є подібні курси у Полтаві, Кременчуці та Решетилівці. Але, за інформацією Романа Гузя, особливого ажіотажу там не спостерігається.

• При обміні посвідчення довідка із ДАІ про непозбавлення права на керування механічними транспортними засобами не потрібна.

• Також потрібно знати, що при втраті водійського посвідчення екзамени здавати не потрібно. Людині видається тимчасовий талон із терміном дії 2 місяці. Потім він обмінюється на постійне посвідчення.

 

Пройти експертизу скутера можна в Бутенках, Полтаві і Кременчуці

Також начальник ВРЕР розповів, що для власників скутерів, які придбали їх до 1 січня 2010 року, діє спрощена процедура реєстрації. Вона включає в себе експертизу агрегатів мопеда, в тому числі і об’єму двигуна. Це обійдеться у 125 гривень. Ще 123 гривні 8 копійок доведеться заплатити за саму реєстрацію з видачею тимчасового талона без обмеження терміну дії (дикувато звучить — редакція.)

Щоб зареєструвати скутер за спрощеною системою, потрібно надати у ВРЕР документ, який підтверджує факт законного придбання. Можна навіть заручитись поясненням двох свідків.

• Якщо ж Ви придбали скутер після 1 січня 2010 року, то потрібно надати набагато ширший перелік документів. Хоча у підприємців, які легально продають мопеди, вони є.

І останнє. ВРЕР у Бутенках працює із вівторка по суботу включно, з 8:00 до 17:00. У четвер — з 8:00 до 12:00.

Експерти проводять обстеження скутерів у перший четвер кожного місяця. Також експертизу можна провести у експертних центрах Кременчука (вул. 50 років ДАІ) та Полтави (вул. Половка, 105).


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО з регіону»
24 травня 2012, 16:24 | Кобеляки | Суспільство



1. шофьор / 25 травня 2012, 15:55 Цитувати
а тепер саме цікаве

Категорія А1 присвоюється до мототранспорту, об'єм двигуна котрого сягає ДО 50 см.куб. включно. Тоб то по народному для дирчиків та мопедів. Якщо ж об'єм двигуна перевищує 50 куб.см., то це вже мотоцик, і відповідно для нього не потрібна ніяка А1, а цілком підходить звичайна одвічна категорія А, котра є у більшості.

У свою чергу, сьогодні, серед усього парку мопедів та скутерів, набереться максимум (на мій полгляд) 5...10% таких, у котрих об'єм двигуна буде до 50 куб.см., тобто котрі є мопедами, і дійсно вимагають категорії А1. Усе інше - МОТОЦИК, а отже категорія просто А. Для прикладу, серед відомих мопедів "Альфа" та "Дельта", двигунів 50 куб.см. НЕ існує. Найменші двигуни котрі на них встановлені мають об'єм 75 куб.см. Хто не вірить, знімаєте гловку двигуна, міряєте діаметр циліндру, і довжину РОБОЧОГО руху поршня (не путати із загальним від верху до низу). Множите їх одне на одного, і отримуєте істиний об'єм двигуна, і шанс 95% що він буде більшим а ніж 50 кубиків.

Якщо ті що із полосатими паличками будуть вимагати від вас А1, а у вашого скутера об'єм більше за 50 куб.см. і це підтверджується технічним паспортом, така вимога є черговий розводняк. Це обман від лукавого - не ведіться. Женіть їх прямим текстом не бійтеся - боятися повинні вони вас щоб ви мовчали. Згадаймо усі, поки не було категорії А1 вони усім мопедістам кричали що у вас двигуни більші за 50 кубиків, ви усі правопорушники. А тепер коли родили категорію А1, пластинка їхньої пісеньки заспіває у протилежному напрямку - у всих двигуни різко зменшаться до полтініка, щоб торгувати папірцями А1. Бля буду, подиветесь.

Ви ще тут? Село - швидко гайда до мотомагазинів, і купуйте собі нові техталони у котрих чесно зазначений об'єм дбвигуна, а це близько 70 куб.см. Купівля техталону буде куди дешевше а ніж іхня сумнівна експертиза. А хоч би і так само, та навіть якщо і дорожче на десятку двадцятку, все одно краще техталон купити, щоб принципово не виручати їхню "контору".
І класти ви хотіли на цей мотовірус "А1"
Залишиться лише отримати реєстрацію з номерним знаком. Але не категорію.
2. ще раз шофьор / 25 травня 2012, 16:02 Цитувати
забув ще одну лампочку увімкнути у цьому коридорі

Якщо мінти відмахуються від того що у техпаспоті написано 75куб.см., і говорять мол нас та цифра неколише і все одно потрібна наша експертиза, майте на увазі, що немає жодного закону, який говорить що заодські дані треба додатково первіряти.

А те що ви купили той техталон у магазині, чи у сусіда обміняли на курку бройлера, то не ваші проблеми, і як мінімум це треба доказати, що техталон не дійсний. Доказати треба, бо законодавство побудоване на презумпції НЕ виновності.
3. ще разок шофьор / 25 травня 2012, 16:11 Цитувати
Шанваний авторе, ось тут поруч Посилання на exo.in.ua Ви пишете що у народу чи то паранойя чи що, усих бояться.. а не треба нікого сцяти, бо ніхто ні по кому не буде стріляти. А ви самі зовсім нічого не боїтеся? Так от якщо ні - докажіть це. Напишіть про таке застереження окрему статтю. Мовляв люди дбрі, будьте уважні - мишоловка! Щоб про це знали не тільки півтори каліки які випадково прочитають комент, а як мога більше народу. Виж за людей? Ануж..
4. водій / 1 червня 2012, 10:25 Цитувати
6. Бувалий пише:
«А для автора теорії: об*єм камери згорання циліндру вираховується множенням ПЛОЩІ (а не діаметра) ПОПЕРЕЧНОГО ПЕРЕТИНУ КАМЕРИ НА ВЕЛИЧИНУ РОБОЧОГО ХОДУ ПОРШНЯ. »
все правильно, так вийшло не тому що я не знаю про що пишу, а тому що чисто помилка

вдячний за поправку

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.