Скутери: правда і міфи
У вівторок у Кобеляцькому ВРЕР ми спробували отримати офіційну інформацію щодо порядку реєстрації скутерів та отримання водійського посвідчення категорії А1.
Із проханням висвітлити на сторінках газети офіційну інформацію з даних питань до редакції звернулись одразу кілька жителів району. Один чоловік щотижня телефонував і перепитував: «А чому в цьому номері нічого не було? Коли ж напишете?» Доводилось перепрошувати і обіцяти, що стаття таки з’явиться.
Перед її підготовкою ми спробували щось «накопати» в глибинах всезнаючого Інтернету. Але нас чекало розчарування. Більшість публікацій, присвячених проблемі реєстрації скутерів та отримання водійського посвідчення категорії А1 були датовані в кращому випадку кінцем 2011 року. Нічим свіжим, актуальним і корисним для широкого загалу скутеристів Інтернет на порадував.
І ось у вівторок, 22 травня, нарешті знайшлися час і можливість поїхати в Бутенки, щоб зустрітись із працівниками відділу реєстраційної та екзаменаційної роботи (ВРЕР). Саме фахівці цієї служби, по ідеї, мали бути найбільш фаховими і компетентними в питанні реєстрації скутерів та отримання прав.
Одразу потрібно відзначити, що сподівання на фаховий коментар виправдалися. Його надав Роман Гузь, начальник ВРЕР з обслуговування міста Кобеляки, Кобеляцького, Новосанжарського. Козельщинського та Решетилівського районів. Він одразу наголосив, що наявність водійського посвідчення категорії А1 для управління скутером є обов’язковим. І ніяка інша категорія його не заміняє.
Мотоциклісти можуть просто обміняти права
За словами Романа Васильовича, для людей, які отримали водійські посвідчення категорії «А», «В», «С» до 24 вересня 2008 року отримати «права» на управління скутером досить просто. До речі, це стосується і водіїв, які мають вказаний документ ще радянських часів.
• Водії, у яких до 24 вересня 2008 року відкрита категорія «А», можуть просто обміняти своє посвідчення на категорію А1. Це коштуватиме 198 гривень. Ніяких екзаменів здавати при цьому не потрібно. У тому числі і водіння. Категорія «А» при цьому не втрачається.
• Водії, яким до вказаної дати відкрили категорії «Б», «С», «Д», здають лише екзамен з водіння скутера.
• Якщо людина отримала посвідчення із відкритими категоріями «А», «Б» і так далі, але після 16 березня 2010 року, то для неї процедура ускладнюється, їй потрібно буде здавати екзамен з водіння. А перед цим прослухати 20-годинний теоретичний курс. У Кобеляках школи, яка має право їх проводити, немає. Є подібні курси у Полтаві, Кременчуці та Решетилівці. Але, за інформацією Романа Гузя, особливого ажіотажу там не спостерігається.
• При обміні посвідчення довідка із ДАІ про непозбавлення права на керування механічними транспортними засобами не потрібна.
• Також потрібно знати, що при втраті водійського посвідчення екзамени здавати не потрібно. Людині видається тимчасовий талон із терміном дії 2 місяці. Потім він обмінюється на постійне посвідчення.
Пройти експертизу скутера можна в Бутенках, Полтаві і Кременчуці
Також начальник ВРЕР розповів, що для власників скутерів, які придбали їх до 1 січня 2010 року, діє спрощена процедура реєстрації. Вона включає в себе експертизу агрегатів мопеда, в тому числі і об’єму двигуна. Це обійдеться у 125 гривень. Ще 123 гривні 8 копійок доведеться заплатити за саму реєстрацію з видачею тимчасового талона без обмеження терміну дії (дикувато звучить — редакція.)
Щоб зареєструвати скутер за спрощеною системою, потрібно надати у ВРЕР документ, який підтверджує факт законного придбання. Можна навіть заручитись поясненням двох свідків.
• Якщо ж Ви придбали скутер після 1 січня 2010 року, то потрібно надати набагато ширший перелік документів. Хоча у підприємців, які легально продають мопеди, вони є.
І останнє. ВРЕР у Бутенках працює із вівторка по суботу включно, з 8:00 до 17:00. У четвер — з 8:00 до 12:00.
Експерти проводять обстеження скутерів у перший четвер кожного місяця. Також експертизу можна провести у експертних центрах Кременчука (вул. 50 років ДАІ) та Полтави (вул. Половка, 105).