Якщо завтра мороз, якщо завтра зима?
Чи готові Кобеляки до зими? Журналісти «ЕХО» намагалися розібратися у цьому питанні.
Зовсім нещодавно у Кобеляках випав перший сніг. Разом із ним у комунальників з’явилося вдосталь роботи. Це і розчищення доріг від снігу, і посипання їх сіллю та піском.
Кобеляцький міський голова Олександр Ісип нас запевнив, що до зими в комунальному підприємстві «Міська сервісна служба» підготовлено сім одиниць техніки, які займаються відгортанням снігу. Усі маршрути розроблені. У разі потреби комунальниками буде встановлене нічне чергування. Або ж вони можуть приступити до роботи з самого ранку.
За словами міського голови, пісчано-соляної суміші у комунальному підприємстві «Міська сервісна служба» вистачає. На сьогодні її закуплено 150 тонн. І при інтенсивному щоденному посипанні її вистачить на тиждень. Та, як стверджує очільник міста, протягом останніх п’ятнадцяти років такої кількості суміші вистачало на цілу зиму. Більше 180 тонн комунальники на дороги нашого міста не висипали.
— Проблемою сьогодні є нестача коштів. Один міський бюджет закінчується, інший — ще не прийнятий. Казначейство не пропускає платежі на оплату паливно-мастильних матеріалів. І сподіваємося, що заправні станції даватимуть їх у борг хоча б на два-три дні, — сказав Олександр Ісип.
Також він звернувся до всіх жителів нашого міста, аби ті прибрали з доріг біля своїх будинків різноманітне каміння та цеглу. Адже це заважатиме чистити дороги, коли випаде велика кількість снігу.
Виконуючий обов’язки філії «Кобеляцький райавтодор» Олег Хряпа також повідомив про готовність підприємства, яке він очолює, до зими. Він запевнив, що до роботи в зимовий період буде залучено 12 одиниць дорожньої техніки. У тому числі і славнозвісний БАТ. На даний час у наявності є 2200 тонн піску і 300 тонн протиожеледної суміші. Загальна потреба, з урахуванням роботи минулих років, складає 3100 тонн, у тому числі піску 2500 тонн і технічної солі — 600 тонн. Паливно-мастильними матеріалами райавтодор забезпечений.
Також ми вирішили дізнатися, чи вже працюють у Кобеляках пункти обігріву. Як виявилось, цього року в нашому місті їх два. Один розташований на базі Центральної районної лікарні. Інший — у приміщенні пожежно-рятувального підрозділу МНС.
Пункт обігріву при центральній лікарні почав працювати з 18 грудня. За словами головного районного лікаря Івана Супруненка, у приміщенні пункту обігріву є чотири ліжка, відвідувачів пригощають гарячим чаєм та, у разі потреби, можуть надати кваліфіковану медичну допомогу.
Начальник Кобеляцького РВГУ МНС Володимир Богун розповів, що пункт обігріву при пожежно-рятувальному підрозділі МНС працює вже дві зими поспіль. Цього року він розпочав свою роботу з 16 грудня. І за цей невеликий проміжок часу туди заходили відігріватися вже двоє людей.
У пункті обігріву забезпечено чергування рятувальників. Відвідувачам вони пропонують зігрітися гарячим чаєм. Також у наявності є стільці та три ліжка.
За словами Богуна, пункти облаштовуються з метою запобігання переохолодження громадян. Скористатися послугами пунктів обігріву та отримати кваліфіковану допомогу можуть усі охочі. Рятувальники закликають громадян обмежувати час перебування на відкритому повітрі та дотримуватись елементарних правил безпеки в умовах низьких температур.
Власникам дизельних авто слід звернути увагу на якість палива
На щастя, для водіїв та комунальних служб району, цьогорічна зима ще не підкидає випробування у вигляді засніжених доріг. Ті кілька циклонів, які принесли в Україну рясні опади, оминули Полтавщину. Але зима тільки-но розпочалась. І тому, швидше за все, опади дійдуть і до нашого регіону. Комунальники в один голос стверджують, що до боротьби зі сніговою стихією вони готові. А ось чи підготувались до водіння у зимових умовах власники автотранспорту?
На кобеляцьких СТО, які виконують роботи з шиномонтажу, нині панує відносне затишшя. Майстри розповідають, що період ажіотажу минув два тижні тому. Саме у кінці листопада — на початку грудня власники транспорту кинулись масово «перевзувати» своїх «сталевих коней». «Люди надивились сюжетів про засніжений Київ і злякались, — розповідає один із співробітників СТО. — А так, зазвичай, водії чекають до останнього, аж поки смажений півень в одне місце не клюне».
Співробітники ДАІ, які обслуговують стаціонарний пост поряд із селом Сухинівка, також говорять, що майже всі водії «перевзули» свої автівки в зимову гуму. Розповідає працівник ДАІ Володимир Кобель: «До водіїв нарешті, як кажуть, «дійшло». Вони зрозуміли, що ніякі АБС та інші «навороти» не врятують їх, якщо в мороз і сніг на колесах їх автомобілів буде літня гума». Даішники відзначають, що цьогоріч на зимовій гумі їздять навіть власники стареньких «Жигулів», які раніше намагались зекономити на її придбанні. Водночас, міліціонери застерігають від купівлі, так званої, «всесезонки». Вони кажуть: «В умовах України у водія повинно бути два комплекти гуми — для літа і для зими. «Всесезонка» — це для Італії, Франції, Іспанії та інших країн із більш м’яким кліматом».
Один із кобеляцьких водіїв, який погодився поспілкуватись із журналістом «ЕХО», підтвердив правильність цієї тези. Він розповів: «Я восени купив авто «Рено-Кенго». Його пригнали із Франції. На машині стояла більш-менш новенька «всесезонна» гума. Я на ній і їздив, бо на зимову грошей не було. Тільки-но у неділю «цюкнув» мороз, як «всесезонка» мене підвела. Гума задубіла і машина стала некерованою, як корова на льоду. У автівці стоїть АБС, але вона не врятувала, на снігу мого «Рено» занесло і вдарило в бордюр. Тепер буду днище рихтувати. І одразу поставлю зимову гуму. Гроші довелось позичати, але нічого не вдієш, своє життя дорожче».
Уже згадувані працівники ДАІ попереджають про небезпеку, яка чатує на власників машин, котрі їздять на дизельному паливі. Вони помітили, що на околицях Кобеляк уже кілька «фур» зупинились через перемерзання «солярки». А це ж іще й лютих морозів не було. Тому даішники радять купляти нині лише «зимову солярку». І тільки на перевірених АЗС, де слідкують за якістю палива.
Додати коментар