Новосанжарців більше хвилює ціна, а не виробник
До чергової акції з бойкоту російських товарів у Нових Санжарах поставились досить прохолодно. Мешканців селища наразі більше обходять не товари, привезені з Росії, а суттєве подорожчання усього асортименту магазинів.
У суботу 17‑го січня активісти «Свободи» та «Сокола» проводять у селищі акцію з бойкоту російських товарів. Активістів небагато, усього п’ятеро. Розташовуються неподалік входу до магазину «Маркет-опт». До них виходить представник супермаркету та охоронець. Прохають не заважати відвідувачам проходити досередини, але проти проведення акції не заперечують. Неподалік на парковці стоїть автівка із правоохоронцями, які стежать за дотриманням порядку.
Із собою активісти приносять три плакати з різними закликами, прапор та мегафон. У нього новосанжарців закликають не купувати товари російського виробництва, аби не спонсорувати країну-агресора, яка веде війну проти України.
— Наші солдати ведуть війну проти ворога на Сході. А ми повинні допомогати їм тут, у тилу. Зокрема і участю в економічній війні із Росією. Неправда, що такий бойкот не дає результатів. Уже підрахували, що російські компанії завдяки йому втратили сотні мільйонів доларів, — пояснює одна із організаторок акції. — Чим більше українців долучиться до бойкоту, тим менше грошей окупанти зароблять у нашій країні.
Утім, більшість новосанжарців до самої акції та до її учасників ставляться доволі прохолодно. Деякі, щоправда, зупиняються, щоб уважно прислухатись до закликів у мегафон: «Не купуйте товари російського виробництва!».
— А якщо українських дешевих немає?! — риторично і чомусь сердито запитує якась жіночка і за хвилину зникає за дверима магазину.
— А ціни зараз які?! Скоро ніякого не купиш! — нарікає хтось із покупців, махаючи у бік активістів рукою.
— Хто вам оце сказав таке робити? — серйозно запитує чоловік років сімдесяти. — У вас що, роботи іншої немає?
У бойокті російських товарів він сенсу не бачить, а влаштовану акцію називає даремною тратою часу. Одному із активістів, який намагається переконати чоловіка, той після нетривалого діалогу радить їхати на Схід і воювати із автоматом у руках.
Та не усі новосанжарці ставляться до акції критично. Принаймні, один чоловік, також досить поважного віку, послухавши активістів та почитавши написи на плакатах, згідливо хитає головою:
— Правильно! Будемо бойкотувати!
Нагадаємо, що у Нових Санжарах це вже друга подібна акція. Попередню проводили біля того ж «Маркет-опту» ще влітку. Важко визначити, наскільки менше чи більше відтоді новосанжарці почали купувати товарів російського виробництва. А от у масштабах держави наслідком бойкоту є суттєві втрати для російського бізнесу. Так, за різними оцінками лише харчова промисловість Росії не добрала в Україні прибутків на більш ніж 100 мільйонів доларів.
До речі, статистики відзначають, що близько 71,1 % громадян України, купуючи товар, читають напис на упаковці, аби визначити, де він вироблений. Щоправда, це ще не значить, що вони не придбають продукцію, якщо вона вироблена у Російській федерації. Лише 39,8 % українців не беруть із полиць абсолютно нічого з того, що «сделано в России», шукають український або іноземний аналог товару і, як правило, знаходять.