Борг є — боргу немає
Мешканець Клюсівки отримав від газовиків рахунок із сумою боргу за газ у 105 гривень. Та після звернення до Новосанжарського РГП чоловік з’ясував, що ніякого боргу в нього немає. Про те, що робити, якщо отримали подібний рахунок, — далі у нашому матеріалі.
Мешканець Клюсівки Сергій Олійник розповів журналістам «ЕХО», що йому додому принесли рахунок за газ, у якому було вказано, що чоловік заборгував 105 гривень 88 копійок.
— У моєї дружини, як у пенсіонера освіти, — пільга. Тому в опалювальний сезон ми використовуємо строго 236 кубів, які передбачені цією пільгою, — пояснив Сергій Юрійович. — Якщо цієї кількості газу не вистачає, підтоплюємо грубою або дров’яним котлом. Тому я не міг зрозуміти: як у нас виник борг? Розхвилювався, звичайно, і поїхав у газову, щоб розібратися.
Із собою чоловік узяв газову книжку, у якій стояв штамп «Полтава-банку» від 6 січня на квитанції за місяць грудень. Тут слід процитувати самих газовиків. «Плата за надані протягом календарного місяці послуги з газопостачання вноситься споживачем не пізніше 10 числа наступного місяця». Отже, тут Сергій Олійник мав цілковиту певність у своїй правоті та переконання, що за грудень він із газовиками розрахувався вчасно. Після візиту до Новосанжарського РГП ця певність зміцнилася. У чоловіка перевірили книжку, звірили показники і зробили запис ручкою на полях навпроти квитанції за грудень — «На показник 37393 боргу немає».
— Нібито в усьому розібралися, але осад, як кажуть, лишився, — пояснює Сергій Олійник своє звернення до журналістів. — Я отримав цей рахунок — і вже розхвилювався, що у мене борг. Потім я мав сюди приїхати, щоб розібратися в усьому. Так це — з Клюсівки. А якщо людина з Нехворощі, чи поїде вона розбиратися? Чи просто заплатить від гріха подалі? Я знаю, що такі рахунки не ми одні отримали, просто інші бояться кудись звертатися.
Аби розібратися, чому саме мешканець Клюсівки отримав рахунок на 105 гривень і куди потім зник його борг, ми вирушили до Новосанжарського РГП і зустрілися з його керуючим Іваном Бодаком. Він одразу ж зауважив, що отримання подібного рахунку не є попередженням про можливе відключення. А лише нагадуванням про те, що одержувач вчасно не сплатив за газ.
— Зараз знайдемо цього чоловіка, — пропонує Іван Іванович і вводить до комп’ютера дані особового рахунку Сергія Олійника. — Ось дивіться. У нього остання сплата у грудні — за листопад. Він просто вчасно не сплатив за грудень, тому він і отримав той рахунок.
Зауважуємо, що Сергій Олійник демонстрував нам книжку із квитанцією про сплату за грудень.
— Але у нас цього не видно! — пояснює керуючий і ще раз демонструє монітор комп’ютера. — Можливо, десь квитанція загубилася, можливо, затрималася. Таке буває. Просто у разі отримання такого рахунку можна зателефонувати до нас і звіритися. Ось і все. Ще раз підкреслю, що це не є попередженням про відключення.
На рахункові, який залишив журналісту Сергій Олійник, дійсно міститься інформація наступного виду: «У разі невідповідності Ваших даних вказаним в даному рахунку, Ви можете звернутися до газового господарства для їх уточнення за адресами: смт. Нові Санжари, пров. 3‑й Ярмарковий, буд. 11, тел. 3–35–00; с. Нехвороща, вул. Леніна, буд. 95 а, тел. 9–63–04».
Отже, якщо ви навіть отримали аналогічний рахунок, не поспішайте лаяти бюрократичну машину, нервувати та пити валеріану. Можливо, варто просто зателефонувати до газовиків — і все з’ясується.