«Полтававодоканал» ухилився від відповіді
Вона стосувалась узгодженості дій підприємства із законом «Про метрологію і метрологічну діяльність».
Так уже склалось історично, що в Кобеляках послуги з водопостачання і водовідведення надають одразу два комунальні підприємства. Перше знаходиться у райцентрі, друге — в Полтаві. Прилади обліку, із якими звіряються працівники «Полтававодоканалу», установлені на системі водомережі.
Ми вже розповідали, що в серпні цього року жителі міста, помешкання яких підключені до централізованого водовідведення, отримали повідомлення від «Полтававодоканалу» із вказівкою протягом місяця провести за власний рахунок обов’язкову повірку лічильників обліку. У листі надавач послуг посилався на Закон України «Про метрологію і метрологічну діяльність». Хоча у змінах до цього закону, які вступили в дію з 1 січня цього року, говориться, що повірку проводить надавач послуг. Кошти на ці заходи закладаються в тариф.
Та на початку жовтня кобелячанам надійшов черговий лист від «Полтававодоканалу». У ньому абонентів інформували, що через відсутність повірки лічильників обліку їм рахується використання каналізації не за приладом, а за нормою споживання на людину. Щоправда, кількома днями пізніше працівники Кобеляцької дільниці з експлуатації каналізаційного господарства повідомили, що за вказівкою керівництва «Полтававодоканалу», абоненти мають сплачувати за водовідведення відповідно до показників лічильника.
Редакція направила запит до керівника підприємства, у якому прохала повідомити, чи узгоджуються їх дії зі змінами до закону «Про метрологію і метрологічну діяльність»?
Відповідь за підписом Олександра Єгорова, керівника «Водоканалу», надійшла. Та пояснення щодо узгодження дій у ній відсутні. Можливо, працівник, який готував лист, неуважно прочитав запит. Можливо, вбачаючи у діях підприємства порушення, проігнорував питання.
Та все ж, у листі вказано, що повірка засобів обліку води здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства. А воно, законодавство, гласить, що платити за це має надавач послуги. У новий тариф на водовідведення, який діє з 1 жовтня і становить 6,47 гривні за кубометр, закладені витрати на планову періодичну повірку. Згідно інформації, наданої «Полтававодоканалом», для квартирних засобів обліку води міжповірочний інтервал становить З або 4 роки, залежно від типу лічильника, про що зазначається у паспорті на прилад обліку води.
Тепер керівникам обох водоканалів потрібно вирішити, хто займатиметься повіркою. До речі, директор місцевого комунального підприємства Іван Дяченко наголошував, що наразі повірка приладів не проводитиметься, оскільки не перерахований тариф на водопостачання.
Які терміни повірки в інших надавачів послуг
Представники ПАТ «Полтаваобленерго» розповіли, що планова повірка лічильника проводиться безкоштовно. Індукційні однофазні лічильники перевіряють кожні вісім років, трифазні — кожні чотири. Електронні лічильники в залежності від моделі — через шість, десять і шістнадцять років. Замість знятого засобу обліку абоненту встановлюється перевірений, який залишається до наступної повірки. Працівники товариства виписують акт заміни і залишають один екземпляр споживачеві. У разі, якщо лічильник зупинився і не працює, його замінюють безкоштовно. У випадку, коли виникає самохід засобу обліку, то абонент оплачує кіловати, які «накрутив» прилад, і позапланову заміну. Якщо перевірка підтвердить збій у роботі лічильника, підприємство поверне споживачеві кошти або переведе на його рахунок.
У ПАТ «Полтавагаз» ситуація з повіркою й ремонтом побутових лічильників газу ідентична. Ці заходи проводяться за рахунок компанії. Міжповірочний інтервал для засобів обліку складає 5–8 років (у залежності від типу лічильника). Якщо споживач втручається в роботу приладу, йому нараховується відшкодування збитків на експертизу та донараховуються обсяги спожитого газу.