Покатаємось по пятимільярдній дорозі
Якщо анонсовані представниками влади та Служби автомобільних доріг проекти будуть втілені в реальне життя, то через три роки територією Кобеляцького району проходитимуть одразу дві сучасні швидкісні дороги.
У четвер 7 грудня в Кобеляках у актовому залі відділу освіти відбулося засідання круглого столу за участю представників місцевої влади та фахівців Служби автомобільних доріг. Обговорювали питання будівництва нового відрізка автодороги Дніпропетровськ — Решетилівка, що пройде територією Кобеляцького району. Місцеві органи влади представляли голова РДА Таміла Шевченко, голова райради Володимир Кішінський, сільські голови Микола Скрильник, Анна Зайченко і Володимир Кобель. Із Полтави приїхали аж три заступники начальника обласного підрозділу Служби автомобільних доріг та директор проектного інституту «Мостопроект» Дмитро Капличний.
Запрошені фахівці розповіли про те, як буде втілюватися в життя серйозний інвестиційний проект із будівництва фактично нової дороги Р-52. Володимир Нечипоренко, заступник начальника Служби автомобільних доріг, озвучив його вартість. У ділянку дороги від села Бродщина і до Решетилівки вкладуть 5 мільярдів 420 тисяч гривень. Сума, що й казати, — серйозна. Половина цих грошей буде освоєна на території саме Кобеляцького району.
Почнеться будівництво, згідно з планом, у 2017 році. Розпочнуть із спорудження гігантської автомобільної розв’язки в районі перехрестя доріг Полтава — Олександрія та Дніпро — Решетилівка. При цьому дорога із Дніпра проходитиме під трасою, що сполучає Полтаву і Кременчук. Також буде змінене місце переїзду залізничного полотна в Бутенках. Згідно з проектом, він буде правіше (якщо рухатися із Кобеляк) від сучасного і автомобільний транспорт переїжджатиме місце перетину із залізницею по шляхопроводу над нею. Зрозуміло, що для впровадження в життя саме такої схеми руху, доведеться вилучити у жителів Бутенок кілька земельних ділянок і навіть будинків. Зараз мова йде про чотири житлові будинки, що знаходяться поряд із сучасною трасою. Шляховики заявили, що всім власникам землі і будинків буде запропонована компенсація ринкової вартості їх нерухомості або рівнозначне житло. Бутенківський сільський голова Микола Скрильник одразу попросив навести приклади виплати подібної компенсації. Сергій Дудка із Служби автомобільних доріг розповів, що такі прецеденти мали місце в Хорольському та Великобагачанському районах.
Кобеляки і Красне — поза дорогою
За словами проектантів і шляховиків, уся нова дорога йтиме по високому насипу. Вона повністю омине село Красне і Кобеляки. Присутня на зібранні Анна Зайченко наголосила на тому, що проектанти мають передбачити місця для прогону худоби та проїзду транспорту до електропідстанції. Проектанти відповіли, що врахують ці нюанси. Вони також розповіли, що всі переходи через подібні автошляхи мають будуватися або над, або під нею. Поки що мова йде саме про підземні проходи і проїзди.
У населених пунктах дорога має освітлюватися. Також там повинні встановити спеціальні величезні щити, які захищатимуть домівки людей від шуму. Заплановані і кілька з’їздів на місцеві дороги. У принципі, так будують дороги у всьому цивілізованому світі.
Якщо проект успішно і вчасно втілять у життя, то до 2021 року по Кобеляцькому району проходитимуть дві сучасні швидкісні автомагістралі — Полтава — Олександрія та Дніпро — Решетилівка. Що буде в реальному житті — побачимо вже в наступному році із темпів будівництва обіцяної розв’язки біля Бутенок. Цьогорічні темпи ремонту дороги М-22 якось не надихають. Малесенький міст через Кобелячок до цього часу не пущений в експлуатацію. Тому важко уявити, скільки часу знадобиться для спорудження гігантської інженерної споруди на перехресті двох доріг. Крім того, жителі Бутенок повинні усвідомлювати, що в разі будівництва розв’язки потік автотранспорту, який рухається через їх село, може зрости вдвічі. Між тим, сільська дорога вже практично знищена, а терпець селян закінчується.
Відео зібрання дивіться тут
Додати коментар