Абонплати немає, є технічне обслуговування
Практично ввсі засоби масової інформації повідомили про те, що введення абонплати за користування газовими мережами відтерміновано на невизначений період часу. Між тим, до редакції телефонують жителі району і розповідають, що до них приходять працівники газового господарства і пропонують укласти якісь договори. Люди думають, що мова йде про відмінену абонплату. Насправді ж ситуація дещо інша.
За роз’ясненням ми звернулися до Романа Романенка, керівника міжрайонного підрозділу «Полтавагаз», яке обслуговує жителів Кобеляцького району. Роман Сергійович підтвердив, що абонплату поки що не вводять. А договори, які пропонує укласи газорозподільне підприємство — на технічне обслуговування газового обладнання. Інформація щодо цього оприлюднена на офіційному сайті «Полтавагаз». Нижче ми друкуємо її без змін і правок.
До уваги побутових споживачів природного газу!
Технічне обслуговування газового обладнання — законодавча вимога і запорука Вашої безпеки!
Згідно вимог «Правил безпеки систем газопостачання», затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 15.05.2015 року №285, та Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року №2494, зареєстрованого в Мін'юсті України 06.11.2015 року за №1379/27824, умови для технічного обслуговування газових приладів забезпечуються власником (балансоутримувачем), а ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА РЕМОНТ ГАЗОВОГО-ОБЛАДНАННЯ в квартирах/будинках побутових споживачів природного газу МАЄ ПРОВОДИТИСЯ ВИКЛЮЧНО ТИМ ПІДПРИЄМСТВОМ, ЯКЕ МАЄ ВІДПОВІДНІ ДОЗВІЛЬНІ ДОКУМЕНТИ, і не рідше, ніж передбачено законодавством:
- раз на рік для опалювальних приладів та газових водонагрівачів,
- раз на три роки — для газової плити (поверхні).
Технічне обслуговування передбачає систему робіт із діагностуванню газопроводів та газового обладнання, що дає змогу утримувати їх у справному стані: контроль за технічним станом, перевірка на загазованість, виявлення місць витоку газу, очищення, змащення, регулювання та інші операції з утримання працездатності і справності системи газопостачання. Роботи виконуються на платній основі.
У разі незабезпечення власником технічного обслуговування газових приладів, відповідно до «Правил безпеки систем газопостачання», воно підлягає відключенню від системи газопостачання.
ПАТ «Полтавагаз» як підприємство, що має відповідні дозвільні документи, пропонує побутовим споживачам природного газу приєднатися до договору на технічне обслуговування внутрішньобудинкової/внутрішньоквартирної системи газопостачання приватного житлового будинку/квартири. Пропозиція є публічною і, згідно ст. ст. 633, 641 ЦК України, її умови однакові для всіх споживачів.
Приєднавшись до договору, ви матимете не просто послуги з обслуговування та ремонту газового обладнання, але й впевненість у тому, що вашому життю і здоров'ю нічого не загрожує!
Приєднатися до угоди споживач може:
- у відділах обслуговування споживачів ПАТ «Полтавагаз»;
- безпосередньо під час виконання спеціалістами підприємства технічного обслуговування газового обладнання.
Вартість технічного обслуговування залежатиме від об'єму роботи, а саме: протяжності газопроводів, кількості газових приладів, їх типу та періоду обслуговування, що визначається у додатку до договору.
ПАТ «Полтавагаз» нагадує, що своєчасне технічне обслуговування газових приладів — запорука їх безпечного функціонування та безпеки життя і здоров'я користувачів.
Аби не залишитись без газопостачання та уникнути можливих аварійних ситуацій, споживачам природного газу необхідно потурбуватися про свою безпеку і організувати перевірку стану системи вентиляції і димоходів житлових будинків, дотримуватись правил безпеки та не залучати до ремонту і заміни газового обладнання сторонніх осіб! Інформуємо споживача: нормативні документи, що дозволяли побутовим споживачам отримувати від газорозподільних підприємств безоплатне проведення планово-технічного обслуговування систем газопостачання та газового обладнання в приватних житлових будинках та квартирах багатоповерхового житлового фонду, втратили чинність згідно Постанови КМУ від 13.07.2016 року № 442 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
За уточненнями ви можете звернутися до кол-центру ПАТ «Полтавагаз» на безкоштовний телефонний номер 0-800-508-104 (з 8:00 до 17:00 у пн-чт, з 8:00 до 16:00 у пт).
Монополії немає
При цьому, споживачі газу повинні знати, що договір на технічне обслуговування вони можуть укласти не лише із ПАТ «Полтавагаз». Існують й інші підприємства, що можуть надати аналогічні послуги. Щоправда, тут потрібно зауважити, що такої кількості фахівців із відповідними допусками і досвідом роботи, практично ні в кого у Кобеляцькому районі немає. Важко уявити, щоб якийсь приватний підприємець із Кобеляк поїхав проводити технічне обслуговування, скажімо в Орлик. Точніше підприємець то поїде, питання, скільки це буде коштувати. А у «Полтавагаз» скрізь є слюсарі, які можуть виконати відповідні роботи.
Зараз працівники «Полтавагаз» пропонують для ознайомлення своїм потенційним клієнтам такі документи: публічна пропозиція укласти договір (із переліком робіт і калькуляцією), акт розмежування (документ, в якому вказано, де чия власність), згода споживача, рахунок на оплату.
Важливо знати
Оплата проводиться один раз на рік. Після оплати споживачу запропонують акт виконаних робіт. Увага! Цей документ потрібно підписувати лише після виконання робіт.
Вартість технічного обслуговування залежить від кількості приладів. Якщо споживач захоче зняти з експлуатації якийсь прилад, то вартість буде відкорегована у бік зменшення.
Періодичність технічного обслуговування:
Газова плита — 1 раз на три роки (44,33 гривні)
Газова колонка — 1 раз у рік (81,12 гривні)
Опалювальний прилад — 1 раз у рік (99,74 гривні)
Ввідний газопровід — 1 раз на рік (16,90 гривні)
Внутрішньобудинковий газопровід — 1 раз у рік (37,84 гривні)
Додати коментар