Обережно! На дорозі буряковози
Зараз в Кобеляцькому та сусідніх районах триває сезон копання цукрових буряків. Сотні вантажних автомобілів везуть сировину на цукровий завод, що у Біликах. І практично не минає жодного дня без дорожньо-транспортних пригод на дорогах за участю буряковозів.
Про резонансне ДТП на залізничному переїзді у Біликах ми вже повідомляли. Нагадаємо, що 7 жовтня водій МАЗа грубо порушив Правила дорожнього руху і виїхав на переїзд, не дивлячись на заборонений сигнал світлофора та звукову сигналізацію. У результаті сталося зіткнення з вантажним поїздом, вага якого, між іншим, — п’ять тисяч тонн. Лише завдяки вдалому збігу обставин, не постраждала жодна людина. Але якщо горе-водієві нарахують всю суму збитків, у тому числі й за вимушену затримку потяга, то він не розрахується ніколи.
Наступного дня у Біликах сталася інша пригода за участю буряковоза. Про неї нам розповів місцевий житель, який став випадковим свідком. За словами чоловіка, близько 16‑ї години він помітив, як по ґрунтовій дорозі, що поряд із цукровим заводом, мчить вантажівка з буряком. Придивившись, чоловік зрозумів, що за кермом КАМАЗа нікого немає. Некерована машина кілька разів міняла напрямок руху. Зрештою вона зависла на бетонних плитах, що над урвищем. Водій з’явився лише через кілька годин. Люди не постраждали.
А ось 11 жовтня вночі без постраждалих вже не обійшлося. На ділянці автодороги Полтава — Олександрія, у районі мосту через річку Кобелячок, перекинувся причеп із буряком. У цей час з боку Полтави на великій швидкості рухався позашляховик «Хонда». Водій вчасно не помітив перешкоду на дорозі. «Хонда» зіткнулася з причепом. На щастя, водій позашляховика серйозних травм не отримав.
У ніч із 13 на 14 жовтня ДТП за участю буряковоза трапилося в районі села Галі Кунівської сільської ради. На причепі автомобіля, що віз буряк, лопнула напіввісь. Знову всім пощастило, що в цей момент на дорозі не було іншого транспорту.
Усі ці аварії мають дві основні причини: нехтування водіями елементарних вимог ПДР та фантастичне перевищення всіх допустимих норм перевезення вантажів. Скільки буряку завантажують у всі ті МАЗи, КАМАЗи та інші машини, знають лише самі водії. А вони, намагаючись за відносно короткий сезон якомога більше заробити, «б’ють» всі мислимі і немислимі рекорди вантажопідйомності.
Володимир Федан, начальник Кобеляцького відділу поліції, повідомив, що його підлеглі щодня складають по два-три протоколи на водіїв буряковозів за порушення Правил дорожнього руху. Але поліцейські не мають змоги перевірити, скільки вантажу везуть такі машини.
Водії, які їздять кобеляцькими дорогами, регулярно спостерігають, як на автошляхах інколи з’являються пересувні вагові комплекси. Та проблеми вони не вирішують. І не вирішать ніколи. Будь-кому зрозуміло, що зважування на дорозі можна уникнути, поїхавши іншим шляхом. Та й не потрібно ганятися за буряковозами по всіх дорогах. Достатньо буде встановити ваговий комплекс на під’їзді до цукрового заводу.
Додати коментар