Абонент зобов’язаний забезпечити техогляд газових приладів
Минулий четвер на засідання ради ветеранів запросили енергетиків і газовиків.
Лариса Сторіжко, заступник начальника зі збуту електроенергії, розповіла, що у підприємства в наявності з’явились багатотарифні лічильники, які вночі рахують 50 відсотків від вартості тарифу. Нічний тариф діє з 23:00 до 7:00. Якщо абоненти виявлять бажання придбати такий лічильник, то їм необхідно написати заяву на реалізацію і сплатити його вартість. Ціна однофазного багатозонного лічильника становить 1440 гривень, трифазного — 2280.
Також Лариса Сторіжко повідомила, що в листопаді працівники «Полтаваобленерго» почали проводити нічні рейди для виявлення порушників, які використовують електроенергію в обхід лічильника. На них чекає штраф від 10 до 70 тисяч гривень, у залежності від виду порушень. Щодо тарифів для населення, то енергетик додала, що наразі постанови про подорожчання електроенергії немає.
Лариса Сторіжко нагадала, що абоненти при необхідності можуть звертатись в кол-центр, який працює в Полтаві. Диспетчери приймають показники лічильників від населення, повідомлення про аварії на лінії. Телефонувати потрібно за безкоштовним номером 0(800)21-03-12.
Представник товариства «Полтавагаз» Назар Елбегієв зупинився на питанні технічного обслуговування газових приладів.
Чоловік пояснив, що, згідно постанови Кабміну №442 від 13.07.2016 року, з газових господарств зняті зобов’язання проводити техогляд газових приладів споживачів. Автоматично з тарифу на природний газ виведене технічне обслуговування газового обладнання та внутрішньобудинкових газових мереж. Тепер споживач може самостійно обрати організацію, яка обслуговуватиме газові прилади. Для того, щоб техогляд проводили представники «Полтавагазу», споживачам необхідно укласти з організацією публічний договір.
— Із 1 листопада за технічне обслуговування однієї газової плити, опалювального приладу, ввідного- та внутрішньобудинкового газопроводу абонент заплатить 226,91 гривні, — сказав Назар Елбегієв. — Техогляд проводиться один раз на рік. Газової плити — раз на три роки. Якщо споживача влаштовують такі розцінки, він оплачує відповідну послугу. Протягом двох місяців наші працівники проведуть техобслуговування. Наступного року договір автоматично поновлюється. Щоправда, абонент може написати заяву і відмовитись від послуг слюсарів «Полтавагазу». Тоді побутовому споживачу доведеться працювати з іншою організацією, яка має ліцензію на цей вид робіт.
Згідно правил безпеки газопостачання від 2015 року (пункт 5.4), абонент зобов’язаний забезпечити техобслуговування побутових газових приладів, яке виконується на договірних засадах. Згода на техогляд вноситься в абонентську базу, її споживачі мають укласти до лютого 2018 року. Інші організації, які проводять техобслуговування, подають у «Полтавагаз» інформацію, з ким із абонентів у них укладені договори.
Прецедентів, коли на абонента накладався штраф за непроведення техогляду приладів, поки що не зафіксовано.
До технічного обслуговування входить огляд ввідного газопроводу, перевірка з’єднань і роботи кранів, відповідність встановлення газових приладів до проекту, вільний доступ до приладів, інструктаж абонента. При огляді газової плити перевіряється функціонування кранів, робота конфорок. При потребі слюсар змащує крани, прочищає форсунки. За таким же принципом проводиться огляд опалювального приладу.