Будівництво дорожньої розв’язки стримує дефіцит ґрунту
Уже понад рік у Кобеляцькому районі, в селі Бутенки, триває будівництво двох об’єктів, які є частиною майбутньої автодороги, що має з’єднати Решетилівку та Дніпро. Нова автомагістраль матиме дві смуги в одну сторону, що зробить рух по ній швидким і безпечним. Дорожнє покриття на ній буде зроблене не зі звичного для українців асфальту, а із цементобетону.
Днями знімальна група «ЕХО» побувала на будівництві розв’язки, яке здійснює фірма «Альтком». Нашим гідом по об’єкту став співробітник підприємства Євген Швайка. Він розповів, що при належному фінансуванні робіт та відсутності додаткових проблем збудувати розв’язку і майже два кілометри нової дороги біля неї можна буквально за рік. Наявна техніка, кваліфікації інженерного та робітничого персоналу роблять подібне завдання цілком реальним. Але заважають деякі несподівані для шляховиків фактори. Про проблеми із фінансуванням Євген дипломатично не згадував. Тому будемо вважати, що їх немає. У всякому випадку, робітники, із якими довелося спілкуватися під час екскурсії, про них не згадували. Зарплату їм платять. Про її розмір чоловіки воліли не говорити. Зараз на будівництві розв’язки трудяться 150 робітників та інженерів. Дві третини працюючих — жителі Кобеляцького району.
Головною проблемою на сьогоднішній день, за словами Євгена Швайки, є дефіцит ґрунту, необхідного для укладення нормального дорожнього «одягу». Саме так назвав фахівець величезну товсту «подушку», на яку укладатимуть цементобетон. Лише на розв’язку і на кілька кілометрів дороги необхідно завезти близько мільйона кубометрів ґрунту. Це — звичайна земля, пісок та глина. Уже близько двох тижнів ґрунт не завозять. Адже поліцейські відкрили одразу кілька кримінальних проваджень за фактом незаконного видобутку корисних копалин. Працівник «Альткому» прокоментував:
— Не мені судити, хто правий, а хто винний у такій ситуації. Я знаю одне: робота якщо не стоїть, то проводиться зовсім не в такому темпі, як було заплановано. І це — влітку, коли немає дощів і сама природа сприяє будівництву дороги. Сподіваюся, що питання таки вирішиться позитивно. Але багато часу ми таки втратили.
Розмах робіт на будівництві розв’язки приємно вражає. Лише підпорна стіна, яка утримуватиме споруду, має висоту 12 метрів. Вага кожної цеглини, із яких вона викладена, сягає 27 кілограмів. Із розв’язки буде вісім з’їздів. Дорожнє полотно на трасі Н-31 між Дніпром і Решетилівкою збудують із цементобетону. Його товщина сягатиме 74 сантиметри.
У фірми «Альтком» є власний завод із виготовлення необхідної суміші. Він розташований поряд, на території Бутенок. Євген Швайка розповів:
— Колись мені доводилося працювати на будівництві доріг із бетону в Грузії. Зараз їх, нарешті, почали укладати і в Україні. Узагалі, у будівництві цементобетонних доріг є багато плюсів. Особливо, в українських реаліях. Таку дорогу вже не роздавлять великовагові автомобілі із зерном чи буряком. Окрім того, потрібно враховувати, що для будівництва дороги із цементу і бетону у нас вдосталь вітчизняної сировини. На противагу цьому, асфальт виготовляють із імпортованих нафтопродуктів.
«Альткомівці» мають прокласти лише 1800 метрів цементобетонної дороги. Тобто, вони зроблять невеличку ділянку майбутньої траси Дніпро — Решетилівка. Узагалі ж, за словами фахівців, котрі працюють на підприємстві, усю дорогу, включаючи мостові споруди, можна зробити буквально за кілька років. Швайка, на підтвердження правильності цієї тези, нагадує:
— Частину розв’язки, яку можна порівняти із мостом, ми збудували за шість місяців. Будувати міст через річку трішки складніше, але не принципово.
Тобто, при відсутності проблем уже через кілька років через Кобеляцький район могла б проходити абсолютно нова дорога. І доїхати до Дніпра по ній можна було б за годину, а то й менше. Але враховуючи той факт, що несподівані і досить серйозні проблеми почали виникати одразу після початку робіт, процес будівництва може розтягтися і на п’ятирічку.