На Ведмедівці замість мосту збудують переїзд
Оскільки на бетонну споруду через Кобелячок коштів немає.
Останні декілька років понтонний міст, що з’єднує мікрорайон Ведмедівка з основною частиною райцентру, знаходиться в аварійному стані. Про необхідність його ремонту чи заміни говорили депутати і попереднього, і цього скликань. Та прискорити вирішення цього питання змусило будівництво автодороги Н-31 Дніпро — Решетилівка, що проходитиме за містом. З’їзд із дороги виходитиме безпосередньо на вулицю Ведмедівську. І для того, аби потрапити в місто чи, навпаки, на Н-31, водіям доведеться переїжджати мостом через Кобелячку.
На одному із сесійних засідань, що відбулося в листопаді минулого року, міський голова Олександр Копелець розповів, що доки в межах міста триває будівництво мосту через річку Ворскла, дорожники встановили технічний міст протяжністю 16 метрів. Представники міської ради попередньо домовились зі Службою автомобільних доріг у Полтавській області та виконавцями робіт — турецькою компанією «Онур», що після завершення будівництва проїзду через Ворсклу технічний міст перенесуть у мікрорайон Ведмедівка. Депутати навіть зобов’язали фінансовий відділ міської ради передбачити 50 000 гривень для обстеження фахівцями технічного стану мостової споруди через річку Кобелячок.
Та в цьому році ситуація кардинально змінилась не на користь кобелячан і міської ради.
Як повідомив на спільному засіданні депутатських комісій Олександр Копелець, без документації і дотримання всіх вимог міст збудувати не вдасться:
— Вимоги будівельних компаній величезні. Міст повинен мати протяжність 30 метрів. Його проект обійдеться в 600 000 гривень. А сама споруда — приблизно у 8 000 000 гривень. Коли йшли громадські обговорення, ініційовані активістами, Нечипоренко (заступник начальника Служби автодоріг Полтавщини — авт.) обіцяв, що можна все удешевити, а потім направив до Басана (начальник Агенції місцевих доріг — авт.).
Міський голова пояснив, що з’їзд із автошляху і дорога до Ведмедівки буде виконана за рахунок держбюджету. Її протяжність становитиме 400 метрів. Будівельна організація зобов’язана лише проводити благоустрій навколо автошляху. А оскільки міст через Кобелячок знаходиться на території Кобеляк, то не потрапляє в дорожню зону, інакше буде нецільове використання коштів з боку Служби чи будівельної організації.
— Хочу з вами порадитися, — сказав Копелець депутатам. — Міст через Кобелячок для вантажного транспорту не потрібен. Є пропозиція робити переїзд чи перехід через русло річки. Укласти труби, аби перетікала вода, взяти звичайну арматуру, залити її і положити балки, обкласти бутом. Такий переїзд відповідатиме вантажопідйомності. Якщо ж будувати повноцінний міст, великоваговий транспорт ітиме туди.
Копелець заявив, що вартість однієї балки, яку використовує для будівництва мосту «Онур», коштує 460 000 гривень. Таких балок треба сім. Нечипоренко обіцяв продати використані балки по 5 000 гривень. Якщо вдасться знайти 24‑метрові балки за дешевшою ціною, це вирішить питання. На закинутих будівлях мануальної терапії теж є будматеріали, що знадобляться для будівництва переїзду.
Міський голова додав, що районна рада не надасть фінансову допомогу, хоча посадовці міськради прохали виділити мільйон.
З його слів, проект доведеться замовляти. А всі роботи коштуватимуть максимум 1 500 000 гривень.