Капітально дороги не ремонтуватимуть, «залатають» лише ями

Капітально дороги не ремонтуватимуть, «залатають» лише ями

Колись сучасний український «класик» і за сумісництвом екс-прем’єр міністр Микола Азаров рекомендував не скиглити, а брати лопату і годувати свою сім’ю. Щось подібне головам сільрад порадив зробити і представник Агенції місцевих доріг у Полтавській області Владислав Чичкань. Він заявив, що керівникам органів місцевого самоврядування не треба чекати, що до них хтось приїде і збудує дороги, а самим включатися в процес.

Нагадаємо, що наприкінці 2017‑го уряд прийняв рішення з 1 січня наступного року передати дороги обласного і місцевого значення на баланс облдержадміністрацій. Та спершу держава пообіцяла капітально відремонтувати автошляхи. Для цього був створений Дорожній фонд. У Полтавській ОДА розробили програму, згідно з якою протягом чотирьох років планували відремонтувати переважну більшість доріг Полтавщини, створили цілу Агенцію місцевих доріг, що керувала ремонтними роботами.

Як зазвичай трапляється в нашій країні, реформа добре працює лише на папері. А на практиці в самій Агенції заявляють, що коштів на дороги виділяється вкрай недостатньо і без співфінансування місцевих рад об’їжджати ями доведеться ще багато років.

За словами Владислава Чичканя, цього року в Кобеляцькому районі мають провести дрібний і середній поточні ремонти. У першому випадку дорожники «латають» дрібні ями, у другому — незначні відрізки, що повністю зруйновані.

Дрібний ремонт передбачений на автодорогах Кобеляки — Просяниківка, Комендантівка — Вібли, Дмитрівка — Кобелячок — Кишеньки, Селещина — Нехвороща — Лівобережна Сокілка — Світлогірське. Бюджет на цей вид ремонтних робіт становить 7,8 мільйона гривень. Стосовно поточного середнього ремонту, його здійснюватимуть на автодорозі Селещина — Світлогірське — Василівка — Кам’янське протяжністю 7 кілометрів, загальне фінансування — 40 мільйонів. Проект виготовлятимуть на всю дорогу. Спеціалісти визначать найбільш зруйновані ділянки, які й відремонтують.

Дорогу на Нехворощу, яка місцями повністю зруйнована, «полатають» за 400 тисяч.

Крім ямкового ремонту, будуть проводитися заходи з безпеки дорожнього руху, озеленення, вирубування порослі та ремонту штучних споруд. Загальний фонд експлуатаційного утримання доріг Кобеляцького району, у тому числі в зимовий період, складає близько 12,5 мільйона на рік.

Представник Агенції підсумував:

— Усього в Полтавській області нараховується 7 820 кілометрів доріг. Із них 470 кілометрів — у Кобеляцькому районі. Ми намагалися максимально врахувати всі пропозиції, усі плани, затверджені Укравтодором. У них свій підхід стосовно ремонту, і з цим треба змиритися. Далі тільки спільними зусиллями ми можемо просунутися до покращення стану доріг. Можливо, ви включитеся в роботу, не будете чекати, що до вас хтось приїде і збудує дороги.

Також Владислав Чичкань повідомив, що ремонт автодороги Кобеляки — Білики — М-22 ще не завершений. Цього року його не продовжуватимуть. Фінансування перекинули на Василівка — Кам’янське та добавили кошти з іншого об’єкта не з Кобеляцького району. Кошти, що виділялись на ремонтні роботи від Кобеляк до Біликів, повністю освоєні. Стосовно ям, що вже з’явилися на автодорозі, Чичкань пообіцяв провести технагляд і зобов’язати підрядника відремонтувати їх за власні кошти.

Озерянський сільський голова Наталія Синяговська наголосила, що в жахливому стані перебуває автодорога на Горішні Плавні, що проходить через Озера й Мотрине. Її колега з Дашківки Олександр Калантиря згадав про дорогу Шевченки — Дашківка — Рибалки, якою щодня курсують три шкільні автобуси та автобуси міжобласного сполучення з Дніпра на Озера, Орлик і Світлогірське. Очільники Іванівської, Чорбівської, Червоноквітівської, Лучківської сільрад заявили, що на дороги на їх територіях теж зруйновані. А заступник голови РДА Володимир Катишков зазначив, що при плануванні ремонту доріг Агенція не залучала представників адміністрації.

Наталія Довга, бродщинський сільський голова, поцікавилась, чи можуть сільради профінансувати ремонт доріг і як прискорити передачу субвенції, аби гроші освоювали не наприкінці року?

— Так, у 2020‑му процедуру спростили. Тепер органи місцевого самоврядування приймають рішення на сесії про виділення коштів. Направляють лист із рішенням в Агенцію і визначають нас одержувачами коштів та погоджують плани їх використання. Агенція відкриває рахунок під об’єкт. Сільська рада може обирати виконавця, але він повинен мати ліцензію і добросовісно виконувати роботи. Та співфінансування з нашого боку я не можу обіцяти. Теоретично, так. Мене не уповноважували це робити.

На завершення василівський сільський голова Микола Блискун запитав, чому на автодорозі Кобеляки — Світлогірське зафарбували розмітку:

— Спершу розмітку намалювали так, ніби, вибачте, віл по дорозі... Потім лінію зафарбували чорним і тепер розмітка зовсім відсутня.

Владислав Чичкань пояснив, що підряднику не заплатили за роботу. Агенція більше не співпрацює з цим підприємством.

 

Проїзними зроблять 5% доріг

У понеділок, 2 березня, на сайті Полтавської ОДА з’явилася інформація, що на нараді в голови облдержадміністрації виступив директор Агентства місцевих доріг Олексій Басан. Він повідомив, що Дорожній фонд для місцевих доріг Полтавщини цьогоріч становить 1 мільярд 311 мільйонів гривень.

Зі слів Басана, цей рік став рекордним за фінансуванням місцевих доріг. Кошти витратять наступним чином: 607 мільйонів — на капремонт, 445 мільйонів — на середній ремонт, 259 мільйонів — на експлуатаційне утримання. За ці кошти відремонтують більше 95 кілометрів доріг, де вкладуть суцільне асфальтобетонне покриття. Із суми, передбаченої на експлуатаційне утримання, 136 мільйонів направлять на дрібний ремонт.

Басан заявив, що кошти розподілені пропорційно до протяжності доріг у кожному районі. Тільки погодні умови дозволять виконувати ремонтні роботи, підрядні організації почнуть освоювати кошти. Основні завдання — забезпечити проїзд до опорних шкіл та медичних закладів. Не дивлячись на рекордне фінансування, отримані кошти дозволять зробити проїзними до 5% місцевих доріг.

Крім того, директор Агентства нагадав, що підприємство разом з Укртрансбезпекою та Нацполіцією створює інфраструктуру для боротьби з перевантаженим автотранспортом. При максимально дозволеній вазі у 24 тонни, на дорогах зупиняють вантажівки, що перевозять 60-70 тонн. Торік Агентство відкрило три майданчики для пересувних пунктів габаритно-вагового контролю. У 2020-му збудують ще три: у Кременчуцькому, Глобинському і на межі Гадяцького й Зіньківського районів.

Виходить, що із суми 1 мільярд 311 мільйонів Кобеляцькому району перепаде лише 60 мільйонів.


Автор: Олександр ДІДЕНКО, «ЕХО»
6 березня 2020, 14:40 | Кобеляки | Суспільство

1. Lion2020 / 8 березня 2020, 03:43 Цитувати
Так, а як же заяви влади, що з такими ремонтами (ямковими), в державі покладено край?!?!

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.