Документацію на міст замовили, генплан виготовляють
Уже в цьому році на річці Кобелячок може з’явитися нова споруда, а місто отримає генеральний план.
На останній сесії Кобеляцької міської ради депутати знову повернулися до питання будівництва мосту через Кобелячок, який слугує переправою для жителів мікрорайону Ведмедівка. Справа в тому, що майбутня автодорога Н-31 Дніпро — Решетилівка, що зводиться в обхід міста, матиме сполучення саме з вулицею Ведмедівська. І після введення державного автошляху в експлуатацію, через Кобелячок почнуть їздити значно більше транспортних засобів. Теперішній понтонний міст аварійний і потребує негайної заміни.
Наприкінці минулого року міський голова Олександр Копелець запевнив депутатів, що проблему з мостом буде вирішено. Із його слів, він домовився зі Службою автомобільних доріг, що після завершення будівництва мосту через Ворсклу, який є частиною Н-31, місту передадуть технічний міст, що зараз будівельники використовують для переправи.
У лютому очільник міськради повідомив неприємну новину. Виявилося, що без документації і дотримання всіх вимог міст збудувати не вдасться. Згідно державних будівельних норм, бетонна споруда повинна мати протяжність 30 метрів. Його проект обійдеться в 600 000 гривень. А сама споруда коштуватиме приблизно 8 000 000 гривень. Він виніс пропозицію робити переїзд чи перехід через русло річки. Спершу укласти труби, аби перетікала вода, взяти звичайну арматуру, залити її бетоном, зверху положити балки, обкласти бутом.
Знову анонсував, що попередньо домовився з представниками Служби автодоріг, які мають дешево продати балки, що вже використовувалися. Можливо, деякі будматеріали будуть використані із закинутих приміщень мануальної терапії.
Треба 150 000, тоді знатимемо вартість мосту
Минулу середу Олександр Копелець заявив, що ведмедівський міст, дамба чи переїзд потрібні місту. Оскільки проектанти, наближені до Служби автодоріг, озвучили багатомільйонну суму, було прийняте рішення шукати інших спеціалістів.
— Проектанти підказали вихід із ситуації. У багатьох селах, «есемте» і по балках по трасі ви бачили, що лежить труба під низом, а зверху заасфальтовано, — сказав міський голова. — Просто дамба, переїзд. Ми написали листа і вже привезли три десятиметрові труби із ГОКа. Стінка в трубі — 12 міліметрів. Підрядної організації, яка будуватиме міст, ще немає, тому що немає проекту. Ми домовилися про виготовлення документації з керівником організації «Естет» Сергієм Зозулею. Вартість проекту — 148 882 гривні. Моя думка — ведмедівський міст необхідний у самому екстреному порядку. Адже це найближчий шлях на трасу, бо доведеться виїжджати 7 чи 8 кілометрів. Якщо вже домовилися, що буде з’їзд із Н-31 у місто, то міст потрібен. Одночасно повідомлю, що буду заключати договір із ПП Корнієнко на генеральний план. Робота вже розпочата. Його видаватимуть частинами. Кошти платитимемо не всі одразу.
Депутат Олег Сіроштан запитав, яка вартість мосту, адже якщо його ціна буде зависокою для міського бюджету, то 150 000 гривень витратять даремно. Тим більше, що ці кошти особливо потрібні в період карантину.
— Ціна мосту не відома, доки не зроблять проект. Ми ніколи не взнаємо вартість, доки не буде складений проект. Одне слово — міст тягне за собою величезні витрати: 12 метрів дороги, пішоходні доріжки. Тому приміняється слово переїзд, — додав Копелець.
— Державні будівельні норми передбачають будівництво споруд задля убезпечення травмування чи загибелі людей. Якщо ми йтимемо навпростець і міст завалиться, то будемо винні ми, — наголосив Роман Матюхов.
А Сергій Галушко заявив, що не можна в цьому місці річки будувати дамбу, яку описав міський голова. Оскільки неодноразово навесні річка виходила з берегів і затоплювала частину Ведмедівки, разом із понтонним мостом. Річку ніяка спроможність труб не посилить. Там треба планувати реальну мостову споруду.
Олександр Копелець заявив, що за роботу відповідатиме проектант. Міст будуватиме ліцензійна фірма, а не місцевий «Водоканал Плюс». Фундамент буде на рівні старого. Труби можна підняти вище.
Депутати ще довго дискутували, та ніхто з них не поцікавився, чи заплановані на майбутній дамбі, переїзді, або як в результаті назвуть ту споруду через Кобелячок, пішохідні доріжки. Чи будуть вони відділені від дороги відбійниками, чи освітлюватиметься споруда, як ним користуватимуться люди з інвалідністю і так далі. Адже через Кобелячок не тільки автомобілі їздять, а й чимало пасажирів ходять.
Бо потім Олександр Копелець скаже, що такою була воля депутатів, а він лише виконував її. Урешті, до слів Романа Матюхова переважна частина депутатів так і не прислухалися і проголосували за пропозицію Копельця.