Чи дотримає слова Служба автомобільних доріг?
Протягом останніх років на території Кобеляцького району триває масштабне будівництво автодороги національного значення Н-31. Наразі дорожня техніка активно працює на ділянці майбутньої дороги, що проходить через землі Бродщинської сільської ради. Саме з приводу будівництва автошляху, точніше, змін у проекті, 4 травня в Бродщині відбулася сходка за участю місцевих жителів, представників Кобеляцької райдержадміністрації і Служби автомобільних доріг у Полтавській області.
На початку зібрання виступила бродщинський сільський голова Наталія Довга. Вона пояснила представникам дорожньої організації:
— Сьогоднішня сходка пов’язана з тим, що до сільської ради надійшли звернення від громадян. Там вказано, що на їхніх земельних частках-паях відбувається будівництво державної дороги, неузгоджене з ними. Сім власників паїв заявляють, що зайнята площа під дорогу суттєво збільшилась. На цій підставі ми проводимо зібрання, аби визначитися, як ми повинні всі разом діяти в ситуації, що склалася. Люди мають знати, як відбуватимуться вилучення в них земельних ділянок, яка частина паю забиратиметься і викуплятиметься, де проходитиме дорога. Згідно з проектом, між існуючою і новою дорогою залишаються смужки по три метри, які не можливо обробляти. Тому присутні тут власники паїв хочуть знати, чи отримають вони кошти за ділянки, що практично стануть обмежені в доступі, і яка частина паю в них відійде під дорогу.
Наталія Довга наголосила, що за попереднім планом нова автодорога мала проходити за одним маршрутом, тепер він змінився. Про зміни сільську раду не попереджали. Перший проект давали на підпис, новий — ні.
Заступник начальника Служби автомобільних доріг Володимир Шарай сказав, що відчуження земельних ділянок для суспільних потреб, а саме — під будівництво дороги, здійснюється відповідно до закону:
— Ми його виконуємо як представники державної організації. Процедура оформлення технічної документації, проектів землеустрою, оцінка вартості квадратного метра здійснюється відповідно до чинного законодавства, і по іншому не буде ніяк. Ми працюємо із залученням у процесі райдержадміністрації, яка знає увесь алгоритм і погоджує з нами.
Сергій Дудка, начальник відділу із забезпечення землевідведень під будівництво, продовжив, що з більшістю людей проводилися переговори, коли землю купували минулого разу.
— Ми брали нотаріальні згоди, показували кадастрові планчики, робили поділ. Та під час розроблення документації ми прийняли рішення вносити зміни в проект і обійти газорегуляторний пункт. Оскільки процедура виготовлення документів на його перенесення зайняла б близько півроку. Тому зараз наш землевпорядник займається визначенням площ, що будуть нами використані при будівництві додатково.
Він додав, що враховуючи сприятливі погодні умови і той факт, що на будівництво дороги визначений підрядник, який не може простоювати, роботи ведуться далі. Якщо їх призупинити, аби узгодити всі питання із землевласниками, Службі доведеться сплачувати підряднику штрафні санкції за невиконання умов договору.
— Кадастрові планчики в мене ось єсть, власникам земельних ділянок я їх можу показать, щоб вони побачили орієнтовно, які землі в них відходять, — каже Дудка.
Бродщинський сільський голова знову поцікавилася, чи викуплятиме Служба ділянки, що потраплять між автошляхи. Адже в процесі будівництва в декого із власників паїв з’явиться по кілька таких ділянок, які можна обробляти лише вручну.
Представники Служби спершу говорили, що головне — визначитися із частками, що знаходитимуться під дорогою, та потім погодилися врахувати всі нюанси. Навіть пообіцяли власникам паїв відшкодувати збитки, які вони понесли, готуючи землю під посів. Та заплатять лише за ту ділянку, що Служба зайняла додатково, коли змінила план будівництва дороги.
Після довгого і емоційного обговорення присутні домовилися зустрітись у адміністрації, коли засідатиме профільна комісія.
Отож, залишається чекати, чи дотримають слова представники Служби автомобільних доріг і викуплять у громадян ділянки між автошляхами. Адже доки Служба узгоджує паперові і фінансові питання, підрядник не зупиняється і будує дорогу через Бродщину.
Додати коментар