Скутеристи, або офіційною мовою — власники транспортних засобів з об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів, вже давно стали якщо не повноправними, то дуже активними учасниками дорожнього руху. Із настанням теплої пори року тисячі водіїв мопедів виїжджають на дороги Кобеляцького району.
Щоправда, деякі фанати-скутеристи не облишають своїх улюблених мопедів і взимку. Поодинокі відчайдухи були помічені на дорогах навіть у двадцятиградусний мороз, коли під колесами замість асфальту лежав суцільний лід. Зараз же, коли весна нарешті вступила в свої права, скутеристи різко активізувалися.
Та більшість із них зізнаються, що цього року виїжджають в дорогу із деякою пересторогою. Найбільше лякають мопедистів два чинники. Перший — це надзвичайно поганий стан автошляхів. Суцільні вибоїни, заповнені водою, є дуже небезпечними саме для даних транспортних засобів. Там, де власник автомобіля ризикує просто пошкодити машину, мопедист може втратити здоров’я, а то й життя. Провалившись у яму на дорозі, легенький мопед із малесенькими колесами практично неминуче впаде. Впаде і його власник. А далі результат може бути дуже невтішним. Саме тому більш обережні і завбачливі скутеристи не виганяють своїх «конячок» із гаражів, очікуючи подальшого потепління, щоб дороги висохли і небезпечні ями можна було помітити.
Другий фактор, який стримує скутеристів — це повна невизначеність щодо їх правового статусу. Адже всі вони знають, що з 1 січня 2010 року мопеди і скутери підлягають обов’язковій реєстрації, а їх власники повинні отримати посвідчення на право водіння. А ось як реєструвати скутери і де можна пройти навчання та отримати водійське посвідчення відповідної категорії як було, так і залишилося таємницею.
Нагадаємо, що питаннями, пов’язаними із легалізацією скутерів, згідно із чинним українським законодавством, повинні займатися підрозділи Державтоінспекції та спеціальні автошколи. Перші реєструють транспортні засоби, другі, по теорії, повинні організувати 20‑годинні курси для скутеристів для того, щоб останні здали іспити і отримали посвідчення. Що ж кажуть сьогодні посадові особи, які, в силу своїх службових обов’язків, повинні займатися вирішенням вищезгаданих питань.
Начальник ВДАІ Кобеляцького району Володимир Голтвянський повідомив, що на сьогоднішній день питання реєстрації скутерів, навчання їх водіїв та отримання відповідних документів ще не опрацьоване до кінця. Реєстрацією, як і у 2009 році, займаються органи місцевого самоврядування. Так в Кобеляках, у міській раді зареєстровано більше 400 скутерів, у Біликах — 200. А всього по району зареєстровано 1300 даних транспортних засобів. Звичайно, насправді їх набагато більше. Також зрозуміло, що реєстраційні талони, видані міською, селищною та сільськими радами не є документом державного зразку. І їздити з ними нібито й можна, а нібито — й ні. Не розроблений і механізм проходження 20‑годинних курсів та здачі іспитів на отримання посвідчення на право керування скутером. Про це «ЕХО» повідомив Віктор Колісник, директор ТСОУ, при якому функціонує автошкола. У цьому навчальному закладі, як і у всіх інших по Україні, немає навіть скутера, на якому можна вивчати практичну їзду. Скільки буде коштувати навчання — теж невідомо. Можливо, це буде сума у 800–900 гривень, як і навчання мотоциклістів. Хоча говорять і про 3000 гривень. Це більше, аніж коштує сам скутер.
Тобто вийшло, як завжди в Україні. Уряд і Верховна Рада відповідні рішення прийняли, а механізму їх виконання не передбачили. Що ж робити? Поки що — їздити. Той же Володимир Голтвянський розповів, що посвідчення водія у скутеристів найближчими місяцями вимагати не будуть. А ось наявність реєстраційної картки «даїшники» перевірятимуть. Нагадав головний «даїшник» району і про необхідність їздити у спеціальному шоломі. Ну й, звичайно, ніхто не відміняв норму про заборону керувати мопедом особам, які не досягли 16‑річного віку. А от відповідальність за керування скутером у нетверезому стані ідентична тій, що передбачена для всіх інших водіїв.
Отже, одягши на голову шолом і взявши із собою реєстраційну картку, їздити на скутері можна без остраху. Якщо, звичайно, не порушувати Правила дорожнього руху. А ось що буде далі? Про це в Україні наразі не може розповісти жодна людина, жоден експерт. Це залежатиме від рішень, які прийме нова влада. Швидше за все, ще з місяць ніяких рішень не буде. За цей час встигнуть лише кадрові перестановки провести. Далі ж… Далі, якщо влада збирається діяти відповідально і серйозно, початок реєстрації скутерів та введення нової водійської категорії відтермінують ще на кілька місяців, а то й років. І, можливо, спростять процедуру отримання посвідчення на право керування мопедом для тих, хто вже має права на мотоцикл чи автомобіль. Та й платити 900 гривень за 20 годин лекцій — це забагато. Так повинно б бути. З іншого боку — новій владі потрібно чимось наповнювати бюджет. Вгадайте з двох разів з кого легше «збити» гроші для цього — з власника «Лексуса» і «БМВ» чи з селянина, який зміг «розжитися» на скутер? Так отож. Отже, виїжджаючи в дорогу на скутері, будьте обережні. Слідкуйте за вибоїнами і за змінами в законодавстві.
Додати коментар