Мені немає різниці, «плюс» у них чи «мінус». Де я тисячу гривень візьму?

Мені немає різниці, «плюс» у них чи «мінус».  Де я тисячу гривень візьму?

Жителька Кобеляк, пенсіонерка за віком, скаржиться на те, що її примушують власним коштом придбати новий лічильник води.

Жінка зателефонувала до редакції і запропонувала приїхати до неї. Вона сказала:

— Я вам розкажу про свою ситуацію. Можливо, щось порадите чи допоможете. Мені здається, що мене дурять.

Ми зустрілися. Жінка попрохала не озвучувати її прізвище. Але наголосила:

— Обурююсь не лише я одна, таких людей десятки навіть серед моїх знайомих. Але вони мовчать.

Розмова відбулася щодо процесу повірки та заміни лічильників води.

Пенсіонерка розповіла:

— Я живу в багатоквартирному будинку. За всі послуги плачу вчасно і в повному обсязі. Контролери мене постійно перевіряють. І от одна із них, жіночка, яка перевіряє водяний лічильник, сказала, що я маю його замінити. Мовляв, він дуже старий. Так, лічильний дійсно старий. Але він справно працює. Повторюся, що й у самої контролера до нього, до його показів, і до моєї оплати претензій не було. Дали мені якийсь папірець із вимогою такого собі підприємства «Полтававодоканал» замінити лічильник. Я спочатку спробувала додзвонитися на вказані номери телефонів цього самого «Полтававодоканалу». Але це було марною тратою часу. Додзвонитися до них у Полтаву неможливо. Потім мені дали номер людини, яка нібито живе в Кобеляках і організовує цей процес заміни. А вона, ця людина, мені й каже, що я маю за все платити. Купити лічильник за свої гроші — раз. А потім ще й оплатити установку — два. Ще й при цьому називає прізвища підприємців, у яких можна купити такий лічильник. І каже, щоб дешевий за 400 гривень не брала, а купляла дорогий — за сімсот. А потім ще й заплатила майже триста гривень за установку. Разом тисяча й «набігає». А в мене немає «зайвої» тисячі. У мене пенсія не прокурорська.

За словами пенсіонерки, її дивує і обурює вимога проводити заміну засобу обліку за власний рахунок. Вона пояснює:

— Газовики встановлюють лічильники самі, за їх рахунок. Електрики — теж. А чому із водою по-іншому? І взагалі, не зрозуміло, кому платити. Папірці мені носять від «Полтававодоканалу», ходити за роз’ясненнями, які мене не задовольнили, довелось у «Водоканал Плюс». Та мені, зрештою, немає різниці, «Плюс» у них чи «мінус». Де я тисячу гривень візьму?

У «Водоканалі Плюс» нас запевнили, що ніхто не буде застосовувати якихось каральних мір до непокірної пенсіонерки, у тому числі примушувати її терміново купляти і встановлювати новий лічильник. Але водночас наголосили, що заміна «водяного» лічильника здійснюється коштом громадянина, який ним користується.

Щодо рекомендацій, купляти лічильник у того чи іншого підприємця, то в адміністрації «Водоканалу Плюс» пообіцяли провести роз’яснювально-виховну роботу зі своїм співробітником. Але пояснили це не лобіюванням чиїхось інтересів, а тим, що на дорожчі лічильники підприємці дають гарантію. І висловили сподівання, що в майбутньому комунальники закуплять лічильники власним коштом і людям не доведеться їх купляти в бізнесменів. Але ж… Купляти таки доведеться. Безкоштовно лічильники встановлювати не будуть.

Що каже закон

Нам же довелося витрати певну кількість часу, щоб вияснити, хто ж має платити за придбання і встановлення нового засобу обліку води.
На сайті державного органу, яким є Держпродспоживслужба, у роз’ясненні від 9 вересня 2021 року (https://dpss.gov.ua/news/povirka-kvartirnih-lichilnikiv-vodi-hto-povinen-platiti) зазначено:

Міжповірочний інтервал засобів обліку води

Усі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), проходити повірку.

Для всіх лічильників води установлено міжповірочний інтервал 4 роки (наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають у експлуатації, за категоріями», зареєстрований у Мін’юсті 01.11.2016 за № 1417/29547).

Як дізнатися дату повірки лічильника? Про це повинно бути написано в паспорті вашого вузла обліку або в особистому кабінеті на офіційному сайті постачальника послуги.

За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних засобів обліку води?

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі — Закон про комерційний облік), вузол розподільного обліку — вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.

Таким чином, прилади обліку води, що забезпечують індивідуальний облік споживання води в квартирі багатоквартирного будинку, в розумінні Закону про комерційний облік, виконують функції вузлів розподільного обліку.

Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність (далі — Закон про метрологію), періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Дійсно, упродовж 2019–2020 років у Інтернеті ширилася інформація про те, що повірка лічильника води має здійснюватися коштом підприємства-надавача послуги. Ця інформація не відповідає дійсності. Такий порядок діяв до 2 серпня 2017 року, коли був прийнятий і набрав чинності Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», яким були внесені зміни до статті 17 Закону «Про метрологію і метрологічну діяльність».
Відповідно до змін, передбачено, що повірка за рахунок суб’єкта господарювання стосується лише газу та електрики.

Отже, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.

Говорячи «людською» мовою, вимога до пенсіонерки заплатити за заміну лічильника є законною. Не платять громадяни лише за заміну газових і електричних лічильників.


Автор: Ігор Філоненко
8 жовтня 2023, 10:32 | Кобеляки | Суспільство

1. микола козак / 8 жовтня 2023, 12:53 Цитувати
Цікаво а з чого складається абонплата?Як розуміти ст 17 абзац 2 і 3 закону про метрологію і метрологічну діяльність із внесеними змінами ?
2. микола козак / 8 жовтня 2023, 13:04 Цитувати
ОБСЛУГОВУВАННЯ.

Плата за абонентське обслуговування визначена Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189 – VIII, відповідно до якого це – платіж, який споживач сплачує виконавцю для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги.

Плата за абонентське обслуговування нараховується споживачам, що мешкають у багатоквартирних житлових будинках та у яких з КП ЖКК «Щасливський» укладені індивідуальні договори.

Плата за абонентське обслуговування не нараховується споживачам приватного сектору в індивідуальних будинках та споживачам багатоквартирних будинків, які визначилися з моделлю договору і обрали договірні відносини за колективним договором.
Тоді споживачі приватного сектору не повинні оплачувати абонентну плату , а таких в Кобеляках більшість .

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.