Для багатьох водіїв звичка одразу вимикати двигун після зупинки авто здається логічною — мета досягнута, автомобіль припаркований, отже, можна спокійно повертати ключ у замку запалювання або тиснути кнопку Start/Stop. Проте, така практика може завдати шкоди мотору, особливо, якщо мова йде про турбовані або бензинові двигуни.
1. Перегрів турбіни — ризик для «гарячого серця» авто.
Як пояснюють технічні спеціалісти видання Auto Bild, найбільше страждають турбовані двигуни. Після активної їзди — особливо на високих обертах або швидкостях — турбіна нагрівається до температури понад 800–1000°C. Якщо одразу заглушити двигун, мастило миттєво перестає циркулювати, а розжарені частини продовжують «жаритися» без охолодження.
Це явище має назву «масляне голодування турбіни». Внаслідок перегріву олива в турбіні може перетворитися на нагар, що поступово призведе до виходу її з ладу. А ремонт або заміна турбіни — один з найдорожчих у сервісному обслуговуванні.
2. Температурні навантаження на головку блоку та систему охолодження.
За словами майстрів, різке зупинення двигуна в момент, коли він ще не охолов, може викликати деформацію головки блоку циліндрів та інші теплові пошкодження. При працюючому моторі помпа продовжує прокачувати охолоджувальну рідину, поступово знижуючи температуру вузлів. Якщо ж процес охолодження припиняється раптово — система працює нерівномірно, що шкодить алюмінієвим деталям.
3. «Тепловий удар» для моторної оливи.
Фахівці зауважують, що моторне мастило має певний температурний режим. Якщо двигун зупинити на піковому навантаженні — наприклад, після тривалої їзди трасою чи в місті у спеку — олива не встигає відвести тепло від деталей. Як наслідок, утворюються локальні перегріви та втрати мастильних властивостей.
Це в майбутньому призводить до прискореного зношення поршнів, кілець і розподільчого валу. Найгірше — такий знос невидимий до моменту серйозної поломки.
4. Економія пального — міф чи реальність?
Деякі водії вважають, що миттєве вимкнення двигуна — це спосіб зекономити пальне. Але на практиці кілька хвилин роботи мотора на холостому ходу споживає мізерну кількість пального, тоді як передчасний вихід з ладу агрегату обійдеться у тисячі гривень.
Після активної їзди дайте двигуну попрацювати на холостих обертах 1–3 хвилини.
У турбованих автомобілях це особливо важливо — деякі моделі навіть мають вбудовану функцію «турботаймеру».
Уникайте зупинки одразу після різкого гальмування з високих швидкостей.
У спекотну погоду дайте охолоджувальній системі трохи часу, аби стабілізувати температуру.
Додати коментар