Горілку часто описують як нейтральний спиртний напій — без смаку, запаху та кольору. Щодо останнього легко переконатися, якщо перейти за посиланням: https://goodwine.com.ua/ua/krepkie/prochie-krepkie/vodka.html, де асортимент складено саме на основі класичних дистилятів. Та за цією очевидною простотою ховається багатовікова майстерність з неабиякою увагою до деталей. І фільтрація — одна з найважливіших.
Трохи теорії для початку
Горілку зазвичай дистилюють до високого вмісту алкоголю — приблизно 96–98 %. Після цього її розбавляють спеціально підготовленою та очищеною водою. Хоча в процесі дистиляції видаляють багато небажаних домішок, це все одно не дає змоги створити повністю «чистий» продукт. І ось тут на допомогу приходить фільтрація.
Під час фільтрування видаляють залишки побічних продуктів, як-от сивушні оливи. Саме вони здатні зробити смак горілки гірким, а на ранок після вживання ще й посилити симптоми похмілля.
Пастка етикетки: маркетинг проти реальності
Бренди горілки часто будують рекламу на тому, скільки разів вони фільтрували свій продукт — тричі, сім разів і навіть двадцять разів із використанням алмазного пилу. Але ось у чому річ:
- Більше — не завжди краще. Надмірна фільтрація може позбавити горілку фірмовості.
- Дорогі витратники — не гарантія якісного результату. Алмазні, платинові чи срібні фільтри — це добре, але зазвичай вони не мають великої переваги, якщо порівнювати зі звичними вугільними.
Тому під час вибору зосередьтеся на дотриманні виробником стандартної технології, а не на модних словах. Переконайтеся, що він може пояснити мету такої складної фільтрації.
Основні методи фільтрування та їхній вплив на кінцевий смак горілки
Розповсюджені матеріали та техніки:
- Деревне (активоване) вугілля. Традиційний ефективний метод, за допомогою якого можна позбутися сторонніх домішок і летких ароматичних сполук. Технологію активно використовують в Україні та Польщі.
- Кварц, або пісковик. Цей матеріал м’якший, ніж деревне вугілля, тому очищає горілку гірше. Однак його зазвичай використовують у крафтовій продукції, коли важлива автентичність.
- Срібло, золото або платина. Здебільшого маркетинговий інструмент — метали справді використовують у процесі фільтрації, але вони не суттєво змінюють смак міцного напою.
- Алмазний пил або кристали. Метод, який практикують виробники ультрапреміальних горілок.
- Фільтрація за допомогою заморожування. Новітній метод, поширений серед скандинавських виробників. Горілку спершу охолоджують до температури нижче нуля, а тоді фільтрують, видаляючи залишки жирних кислот.
Зважайте, що фільтрація безпосередньо впливає на ціну горілки — та, на жаль, не завжди виправдано. Наприклад, добре виконана вугільна фільтрація може забезпечити виняткову якість напою за конкурентною ціною
Додати коментар