Зміни в ПДР обійдуться українцям у 1500 гривень
Кабінет Міністрів України і Державтоінспекція ініціюють зміни у Правилах дорожнього руху. Ми спробували підрахувати, скільки коштуватимуть нововведення українським водіям.
Як відомо, Кабмін пропонує внести деякі нововведення в ПДР, аргументуючи це турботою про безпеку громадян. Нібито зміни допоможуть зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод, отже й уберегти українців від каліцтва, а то й смерті.
Аргументи посадовців спірні, що й казати. Адже загальновідомо, що на стан аварійності, в основному, впливають не літня гума, начеплена на автівку в мороз і сніг, і навіть не наші роздовбані вщент дороги. Головна причина страшної кількості ДТП — людський фактор. А ще точніше — тотальне ігнорування водіями Правил дорожнього руху. Саме через це, а не через зношену гуму чи інші технічні несправності, на українських дорогах щороку гинуть більше десяти тисяч співгромадян. А забезпечити дотримання ПДР можна лише одним — невідворотністю покарання. Причому покарання дуже жорсткого. Чи виконується в Україні ця вимога? Риторичне, а якщо відвертіше — дурне запитання.
Безумовно, приклад у ігноруванні законодавства показують перші особи держави, депутати та інші посадовці. Для одних ДАІ безжалісно розчищає дороги від усякого непотребу у вигляді рядових автомобілістів, інші їздять як хочуть, де хочуть і в якому завгодно стані. Дуже хочеться, аби ДАІ оприлюднила статистику: скільки депутатів, нехай і районного рівня, оштрафовані за порушення ПДР. Думаю, що дуже мало. Адже ні для кого не є секретом, що даішники ніколи не починають складати протоколу, доки не запитають де і ким працює той чи інший порушник. І якщо він займає посаду хоча б завідуючого якимось відділом райдержадміністрації, то… То миттєво починається телефонна епопея з метою вияснити, чи можна складати протокол на цього чоловіка. Якщо ж «попався» посадовець вищого рангу чи депутат облради, то вже ніхто нікому не телефонує. Відпускають і бажають щасливої дороги.
Та облишимо сентенції і перейдемо до реалій. Швидше за все, рядових читачів, які по сумісництву є рядовими автомобілістами, зацікавлять наступні зміни у ПДР: використання в холодну пору року виключно зимової гуми; обов’язок їздити з увімкненими фарами ближнього світла; наявність в автомобілі світловідбиваючого жилета; наявність у темну пору доби на одязі пішоходів спеціальних світловідбиваючих наліпок (флікерів).
Ми спробували дізнатись, скільки ж коштуватиме все це добро для громадян. У розрахунок брали власників бюджетних авто, тобто «Жигулів» і «Таврій». А за довідкою звернулись до торгівців із кобеляцького ринку. Ось, що дізнались.
1. Зимова гума. Щоб «взути» одне колесо в новеньку зимову гуму, власник «Таврії» нині платить від 310 гривень. Власник «Жигулів» — від 350. Верхній ціновий рівень для «бюджетників» закінчується 500 гривнями за колесо. Дорожчу гуму просто не куплять.
Це нововведення, безумовно, найдошкульніше вдарить по гаманцях автовласників. Хоча саме воно, за висновками експертів із безпеки руху, є, дійсно, дієвим і потрібним у аспекті зниження аварійності. В умовах української зими літня гума та «всесезонка» не виконують своїх функцій. Вони дубіють на морозі і не забезпечують стійкості автомобіля.
2. Увімкнене світло фар. Із увімкненим ближнім світлом їздять автомобілісти у багатьох європейських країнах. І навіть — у Росії. Це дає деякий позитивний ефект в умовах різкого зростання руху. Машин стало більше і їздять вони швидше — це факт. Щоправда, колись таку вимогу вже впроваджували. Але швидко відмінили.
Збільшення тривалості використання ламп, безумовно, може призвести до їх частішого виходу з ладу. Вартість цієї продукції у Кобеляках коливається від 10 до 200 гривень за штуку. Щоправда, самі продавці розповідають, що нинішні лампи досить надійні. На своїх автівках вони експлуатують їх по 5-10 років.
3. Світловідбивний жилет для водія. Згідно з задумом, він повинен захистити шофера у темну пору доби, коли він вставатиме з «автівки», щоб полагодити якусь несправність чи з іншої причини. Таке правило діє в кількох європейських країнах. Хоча українські реалії свідчать — ні жилети, ні ввімкнена «аварійка» не врятують власника «Жигулів» від водія «Лексуса», котрий «заливши очі» плутає узбіччя з проїжджою частиною.
Жилети на кобеляцькому ринку продають вже досить давно по ціні 25 гривень.
4. Наліпки на одязі. Найбільш спірна пропозиція, на думку багатьох експертів. Тут, здається, держава прагне знайти «цапів-відбувайл» і перекласти проблему на плечі своїх громадян. Щоб не витрачати сотні мільйонів для нанесення якісної розмітки (котра світиться), у тому числі й на пішохідні переходи, дешевше примусити світитись самих пішоходів. Крім того, після цього нововведення буде легше довести свою невинуватість тим водіям, які вбивають своїх піших співгромадян. Мовляв, то не я п’яний їхав, а він без наліпки йшов.
На ринку подібних наліпок або кліперів поки що не продають. У Інтернет-магазинах за них просять 10-15 гривень.
Одразу хочемо заспокоїти жителів, які, прочитавши цей матеріал, почнуть турбуватись непередбаченими витратами. По-перше, зміни у ПДР ще не прийняті. А по-друге, навіть якщо їх приймуть, то слід чекати змін у кодексі про адміністративні правопорушення. Без цього порушників просто не зможуть покарати.
Додати коментар