Свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Одним із принципів загально–обов’язкового державного соціального страхування є обов’язковість страхування осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності.
З 2000 року в районі впроваджена система формування та видачі «Свідоцтв про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Відділом персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж заповнено та відправлено до Центру 21539 записів, на основі яких було виготовлено та отримано 20055 «Страхових свідоцтв», що виготовляються у Києві. На даний час всі застраховані особи, що проанкетувались в період з 2005 по 2011 роки у Пенсійному фонді відділі персоніфікованого обліку (38 кабінет), можуть отримати свідоцтво про обов’язкове державне пенсійне страхування, маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код.
«А навіщо воно потрібне?»
Страхове свідоцтво може стати в нагоді:
1. При прийнятті на роботу роботодавець (страхувальник) зобов’язаний вимагати від фізичної особи пред’явлення нею свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Якщо Ви не маєте страхового свідоцтва, то в обов’язки роботодавця (страхувальника) входить повідомлення територіального органу Пенсійного фонду про прийом на роботу або укладення відповідного договору з фізичною особою, яка не зареєстрована в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з одночасним поданням необхідних відомостей та документів для реєстрації зазначеної особи.
2. При зверненні особи до цільових страхових фондів при страхових випадках, із настанням яких у застрахованої особи (члена її сім’ї, іншої особи) виникає право на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг. Такими фондами на даний час є фонди пенсійного страхування, страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, страхування від нещасних випадків на виробництві та професійними захворюваннями, страхування на випадок безробіття.
3. Використання зазначеного документа реалізоване Пенсійним фондом України для інформування осіб про відомості, накопичені про них в системі персоніфікованого обліку. Так уже сьогодні громадяни, які зареєстровані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, за допомогою страхового свідоцтва, використовуючи інформаційні кіоски, можуть переглядати відомості про себе, накопичені в обліковій картці. Зазначена картка містить інформацію про заробітну плату, нарахування та сплату страхових внесків роботодавцями на користь застрахованої особи, періоди трудових відносин та страховий стаж. Крім того, особи, які отримують пенсійні виплати, можуть дізнатися і про їх розмір.
Як оформити страхове свідоцтво?
Для реєстрації в системі загаль–нообов’язкового державного соціального страхування вам необхідно звернутись до адміністрації за місцем роботи, заповнити спеціальну анкету та через певний час одержати свідоцтво. Інші категорії застрахованих осіб (у тому числі фізичні особи-суб’єкти підприємницької діяльності) самостійно звертаються до Пенсійного фонду за місцем проживання у відділ персоніфікованого обліку.
Автор:Любов НАЗАРЕНКО, начальник відділу персоніфікованого обліку інформаційних систем та мереж
Додати коментар