Покупки в інтернет-магазинах: «за» і «проти»

Покупки в інтернет-магазинах: «за» і «проти»

ЕХО пропонує огляд плюсів та мінусів подібного виду шопінгу.

Покупки в інтернет-магазині на сьогодні — це досить суперечливе питання. Ще років 10-15 тому покупка товару в інтернет-магазині більшістю людей сприймалася як щось незвичайне, як марна трата грошей або шахрайство. Але час іде, технології розвиваються, а інтернет-шопінг все більше входить в сучасне життя. Через всесвітню кризу дуже багато хто став відкривати свої магазини саме в інтернеті. Багато комп’ютерних магнатів, та й просто підприємців, чий бізнес не має відношення до Всесвітньої Павутини, подальший розвиток своєї справи пов’язують з інтернетом. Отже, варто розглянути найбільш очевидні плюси і мінуси покупок товарів через інтернет.

 

Плюси покупок в інтернеті

Не треба нікуди йти. Все, що необхідно, можна знайти в інтернет-магазині. Це найбільший плюс подібної послуги. Для багатьох людей він — вирішальний. Адже покупки в інтернет-магазині не займають багато часу, особливо, якщо ви вже є постійним покупцем якогось магазину в Мережі. Вам не треба довго ходити серед вітрин або стійок з товаром, як у звичайному магазині. Досить задати в пошуку назву потрібної вам речі — і її опис, ціна та наявність на складі завантажиться і відобразиться на вашому моніторі. Що може бути зручніше?

Інший плюс — це можливість знайти в Мережі товар за ціною, яка вас влаштує. Не секрет, що товари в інтернеті дешевші, ніж в реальних магазинах. Це пов’язано з тим, що витрати на обслуговування магазину в Мережі набагато менші. Їм не треба платити великі суми за оренду приміщення, не треба набирати численний штат співробітників і, відповідно, платити їм хорошу, гідну заробітну плату. Принаймні, дизайн інтернет-магазину, платний хостинг і реклама в Мережі обходяться дешевше.
Вам доставлять товар прямо додому або поштою, у залежності від того, як вам зручно. При цьому, багато магазинів практикують спосіб оплати готівкою в руки кур’єру, який доставив ваше замовлення, або спосіб оплати на пошті, при отриманні товару. До речі, саме це говорить про серйозність самого магазину, про те, що вас не хочуть обдурити. Адже для покупця, який робить передоплату через банк або пошту, завжди існує ризик, що, отримавши гроші, магазин не виконає своїх зобов’язань. Це одна зі схем шахрайства, через яку багато хто не хоче ризикувати, роблячи покупки в інтернеті. У цьому випадку є тільки один вихід — перевіряйте той магазин, в якому ви хочете зробити покупку. Задайте в параметрах пошуку відгуки про певний інтернет–магазин. І ви побачите все, що є в інтернеті про цей магазин, зможете самі вирішити: купувати в ньому товари чи ні.

 

Мінуси покупок в інтернеті

Немає можливості оглянути товар, це своєрідна купівля «кота в мішку». Зображення і опис товару можуть не відповідати дійсності. Як було сказано вище, потрібно обов’язково перевіряти відгуки про магазин, в якому ви збираєтеся зробити покупку.

Як правило, магазини, які дорожать своєю репутацією, дуже відповідально підходять до цього питання. Їх товар дійсно відповідає тому опису, яке вони розміщують на сторінках свого магазину. Якщо в магазині на сторінці товару є форма для відгуків, коментарів про цей товар, а також існує шкала рейтингу товару, то це говорить тільки на користь серйозності магазину.

При бажанні повернути товар або обміняти його, наприклад, у зв’язку з невідповідністю опису, з поломкою або з недоліками, які не були помічені в момент передачі товару у ваші руки, можуть виникнути проблеми. Хороший, серйозний магазин звичайно до товару докладає форму (бланк) для повернення товару, обумовлюючи терміни подібного повернення. До речі, уважно читайте інформацію з доставки, умов повернення товару, оплати на сайті інтернет-магазинів, щоб потім не опинитися в скрутному становищі. До того ж, звертайте увагу на контакти, тобто адреси, телефони, електронні поштові скриньки, за якими ви могли б зв’язатися з адміністрацією або представниками магазину. Якщо інформація про контакти відсутня, це вже може послужити приводом засумніватися в серйозності цього інтернет-магазину.

Досить часто проходить тривалий термін з моменту замовлення товару до його передачі вам у руки. Це істотний недолік. Якщо ви робите покупку в інтернеті, то повинні розуміти, що її доставлять тільки через декілька днів. Щоправда, жителі великих міст, таких як Харків чи Київ, можуть розраховувати на одержання товару в той же день, якщо, звичайно, офіс та склади магазину знаходяться також у Харкові або Києві відповідно. Взагалі, терміни доставки мають також дуже докладно обговорюватися на сайті інтернет-магазину. Є магазини, які не тільки називають дату доставки товару, а й попередньо надсилають електронною поштою листа або зв’язуються з вами по телефону, попереджають про приїзд кур’єра або про відправку посилки на пошту. З такими магазинами приємно мати справу, але тільки в тому випадку, якщо вони дійсно виконують свої зобов’язання. Буває й таке, що кур’єра з замовленням можна чекати цілий день. Зрозуміло, що в такий магазин Ви більше в Мережі не зайдете.

Отже, купувати чи ні товари в Інтернет-магазині — вирішувати, звичайно, вам. Але, на наш погляд, нерозумно не скористатися тими перевагами, які дає подібний вид шопінгу. Просто потрібно досить уважно поставитися до вибору того інтернет-магазину, клієнтом якого ви хочете стати. Уважно читайте умови надання послуг і товарів, оплати і доставки, контактну інформацію магазину. А також знайте свої права як покупця і те, що Закон «Про захист прав споживача» поширюється і на інтернет. Зі свого боку Ви також повинні виконувати зобов’язання з оплати замовленого товару. Дотримання цих простих правил дозволить не тільки уберегтися від шахраїв, що діють під прикриттям інтернет-магазинів, а й дати можливість розвиватися тим магазинам, які дійсно серйозно ставляться до своєї справи.

 

Як захистити себе?

1. Присвятіть час перевірці компанії, у якої збираєтесь щось купити. Зверніть увагу на наявність імені, юридичної адреси та інших формальностей, що говорять про надійність фірми. Пошукайте відгуки в інтернеті та будьте уважні, адже ідеальна репутація може бути замовною.

2. Керуйтеся здоровим глуздом. Занадто дешеві товари можуть бути неякісними, конфіскованими, краденими тощо. Якщо ж фірма ще й  просить гроші наперед — товар можна взагалі не отримати.

3. Купуючи техніку, почитайте гарантійні зобов’язання магазину та дізнайтесь адресу офісу найближчого сервіс-центру. Якщо ж ви погоджуєтесь з відсутністю гарантії, будьте готові до того, що можуть виникнути проблеми.

4. Аби запобігти непорозумінням,  здійснюйте оплату після доставки. Так ви зможете упевнитися в цілісності та якості товару.

5. Окремо зверніть увагу на спосіб розрахунку: найбільш безпечний варіант — банківський переказ. Незважаючи на декілька відсотків банківської комісії, в разі виникнення проблем із магазином у вас буде документ про перерахунок коштів. Не варто користуватися віртуальними грошима, наприклад, WebMoney, а також оплачувати товар за допомогою кредитної картки, адже зловмисники можуть скористатися коштами, які є на ній.

6. Чи не найзручнішим способом доставки є пошта, особливо, якщо вам надходить товар з-за кордону. Справа в тому, що посилки, доставлені державними поштовими службами, не обмитнюються.

7. У хорошому магазині одразу обумовлюється можливість повернення товару.

Досвід показує, що без побоювання через Інтернет можна купувати:
 — Книги, CD, DVD з музикою, іграми, фільмами;
 — Одяг відомого виробника, якщо впевнені в розмірі, або ж це не має особливого значення, наприклад, футболки, нічні сорочки та ін;
 — Продукти, побутову хімію відомих вам торгових марок;
 — Побутову техніку, у якості якої ви впевнені.

 

Поради спеціаліста

На покупку товарів в інтернет-магазині обов’язково укладайте договір.

Для того щоб можна було сподіватися на поміч споживзахисту, у разі виникнення будь-яких непорозумінь при здійсненні покупок через інтернет, покупцю необхідно мати документи, які б підтверджували факт покупки: чек або договір. Для знаного та надійного інтернет-магазину підписання договору на покупку та доставку товару є обов’язковим. У ньому має вказуватися назва та місцезнаходження фірми, характеристики самого товару, ціна, яка включає вартість доставки та умови оплати, умови, за яких товар можна або не можна повернути, та як це можна зробити, гарантійні зобов’язання продавця.

Для торгівлі через інтернет також діють положення Закону про Захист прав споживачів щодо повернення або обміну товару. Покупець може повернути або обміняти  товар, який йому не підійшов за якимись ознаками протягом 14 днів із дати отримання. Так само, якщо предмет покупки вийшов з ладу, продавець має забезпечити його обмін або повернути за нього кошти. Щоправда, це можливо, якщо є хоча б якісь офіційні відомості про продавця.


Автор: Підготувала Дарія СТАРОСТІНА
24 лютого 2012, 12:23 | Полтавщина | Суспільство

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.