Молочна математика

Про те, що молоко ні по чому, вам скажуть у кожному селі. Новосанжарському чи кобеляцькому — неважливо. Ще й додадуть:

— Вода у магазині дорожча, чим наше молоко!

І будуть праві. Селяни постійно скаржаться на те, що тримати вдома корову в нинішніх українських реаліях абсолютно невигідно.

— Ми на сіно, солому та дерть більше тратимо, ніж заробляємо на тому молоці!

Вони знову ж таки говорять абсолютну правду. Проте все одно тримають корів. Тому що за відсутності роботи навіть мізерний дохід від зданого молока — єдине джерело існування сільської родини.

Селяни справедливо говорять про те, що на їхньому молоці наживаються усі, окрім них самих. І таки мають рацію. Тому що  на різниці ціни у селі та місті перепродувачі заробляють чималі статки.

— Один заготовач як у село перший раз приїхав, то у нього штанів путніх не було. Тепер півроку пройшло, він у лакованих туфлях, новенькому костюмі та на крутій іномарці приїжджає. На чому? На нашому молоці!

Селяни нарікають, але все одно прокидаються рано вранці, доять своїх корів і несуть бідончики на молоковоз. І продають молоко за безцінь, тому що не мають альтернативи.

Принаймні, не мали до останнього часу. Аж доки минулого тижня у Лівенському не відкрили молочний кооператив. Закупівельна ціна на молоко у ньому вища, ніж на молоковозі — не 2 гривні за літр, а 2,40 — за кілограм при базовій жирності 3,4 %. Проте селяни до кооперативу не надто поспішають. І на це є досить очевидні причини. Криються вони у галузі математики.

Власник корови щоранку несе на молоковоз шість банок молока (18 літрів) і здає їх по ціні 2 гривні за літр. Усього отримує 36 гривень. При цьому варто зауважити, що у шістьох банках, молока — лише п’ять. Ще одна банка — чистої води. Якщо корова дає молоко пристойної жирності, його цілком можна розбавляти у співвідношенні 1 до 5.

Тепер уявімо, що власник вступив до кооперативу. Кожного ранку він несе здавати вже п’ять банок (тому що у лабораторії легко виявлять воду). За ці п’ять банок (15 літрів) при ціні 2,40 він отримає практично ті самі 36 гривень. Тож навіщо щось змінювати? У кооперативі скажуть: так йому ж доплатять за більший жир! Дійсно сильний аргумент. Якби… Селяни давно вже звикли зливати вершок «для себе».

Надія в кооперативу все таки є, та навряд чи процес піде так швидко. Селянам потрібен час, щоб і придивитись, і пересвідчитись, що їх перестали «розводити». Тоді й вони, можливо, забудуть про свої математичні підрахунки і припинять розводити молоко.


Автор: Володимир ПАРШЕВЛЮК
20 вересня 2013, 09:31 | Нові Cанжари | Редакційна



1. Добролюбов / 20 вересня 2013, 12:33 Цитувати

Коментар видалено за порушення пункту 2.1 Правил користування сайтом
2. шофер / 20 вересня 2013, 17:53 Цитувати
Поясніть мені, танкістові, дві прості речі:

Про те, що молоко ні по чому, вам скажуть у кожному селі. Новосанжарському чи кобеляцькому — неважливо. Ще й додадуть:

— Вода у магазині дорожча, чим наше молоко!
Якщо так, тоді чому вони те молоко покірно здають? Більше немає варіантів його збути?

— Ми на сіно, солому та дерть більше тратимо, ніж заробляємо на тому молоці!
Тоді чому ті гроші за котрі купується сіно, не відкласти на картку, та не знімати у таких самих частинах, які щоденно отримуються за здачу молока? В результаті ще і останеться - адже ви відклали більше ніж отримали б за молоко. Чи як?

На дисерт:
— Один заготовач як у село перший раз приїхав, то у нього штанів путніх не було. Тепер півроку пройшло, він у лакованих туфлях, новенькому костюмі та на крутій іномарці приїжджає. На чому? На нашому молоці!
Хто вам заважає опинитися на місці того заготовача? Ви зараз так само без путніх штанів. Ну... коли будемо лакові туХлі купувати?

Тепер угадайте з першого разу, чому у вас не буде відповіді на жодне моє запитання.
3. 44444 / 20 вересня 2013, 23:10 Цитувати
2. шофер пише:
«Хто вам заважає опинитися на місці того заготовача? »

Ага.... Так вас і пустили із свинячим рилом та в калашний ряд.
2. шофер пише:
«Якщо так, тоді чому вони те молоко покірно здають? Більше немає варіантів його збути?»

варіантів кілька - 1.поки доїдеш до місця збуту, собівартість зросте в рази
2. звичка.
3. і іще один, чисто моральний - важко пустити під ніж корівку, до якої звик як до члена сім"ї.
4. 44444 / 20 вересня 2013, 23:12 Цитувати

2. шофер пише:
«Тепер угадайте з першого разу, чому у вас не буде відповіді на жодне моє запитання.»

Очевидно, меркантильність ваша вашу ж духовність все-таки перемагає. Впевнено.
5. Ясен / 21 вересня 2013, 05:59 Цитувати
2. шофер пише:
«Хто вам заважає опинитися на місці того заготовача? Ви зараз так само без путніх штанів. Ну... коли будемо лакові туХлі купувати?»
А ти спробуй!Отримаєш відповідь діями.
2. шофер пише:
«Якщо так, тоді чому вони те молоко покірно здають? Більше немає варіантів його збути?»
Є ,працевлаштуватись в селі в офісі великої фірми,чи перекладачем в консульство Нікарагуа.Ти що,ніколи не був в селі?Не попав до складу щасливців працюючих в агрофірмі,або немає хазяйства,то ти бухарик,або аферист.
2. шофер пише:
«Тоді чому ті гроші за котрі купується сіно, не відкласти на картку, та не знімати у таких самих частинах, які щоденно отримуються за здачу молока? В результаті ще і останеться - адже ви відклали більше ніж отримали б за молоко. Чи як?»

А чому ти їздиш на власному авто,витрачаючись на бензин,ремонти,штрафи,на автобусі ж їздити дешевше!Чи як?
2. шофер пише:
«Тепер угадайте з першого разу, чому у вас не буде відповіді на жодне моє запитання»
Угадав!Бо нормальних запитань не було.
6. шофер / 21 вересня 2013, 12:41 Цитувати
5. Ясен пише: «А ти спробуй!Отримаєш відповідь діями.»
Вже 9-тий рік минув від першої спроби. Мені сподобалось.

5. Ясен пише: «.Ти що,ніколи не був в селі?Не попав до складу щасливців працюючих в агрофірмі,або немає хазяйства,то ти бухарик,або аферист.»
В селі я і родився і виріс. Хозяйства власне у мене ніколи не було, у моїх батьків воно є і по сьогодні. Стосовно бухарика - все залежить від компанії та закуски. Запроста може скластися так, що я не суперечу бути бухариком. Що далі?

5. Ясен пише: «А чому ти їздиш на власному авто,витрачаючись на бензин,ремонти,штрафи,на автобусі ж їздити дешевше!Чи як?»
Логічно. Але їздячи на власному авто, сплачуючи більшу ціну за пересування, я не бикую що мене не влаштовують ціни на дизель чи на запчастини. Мовчки вирішив що згоден платити, тому власне авто а не автобус.

5. Ясен пише: «Угадав!Бо нормальних запитань не було.»
Тоді чому ти на них відповідав? А я знаю чому. Тому що на обижених воду возять.
7. шоофер / 21 вересня 2013, 12:44 Цитувати
5. Ясен пише: «Не попав до складу щасливців працюючих в агрофірмі,або немає хазяйства,то ти бухарик,або аферист.»
Тобиш усі хто не тримає свинятника та курятника, не живе у селі та не працює у агрофірмі, аферисти та бухарики.
8. Ясен / 21 вересня 2013, 17:50 Цитувати
7. шоофер пише:
«Тобиш усі хто не тримає свинятника та курятника, не живе у селі та не працює у агрофірмі, аферисти та бухарики.»
Я говорив виключно про село.Непонтуйся.
6. шофер пише:
«Вже 9-тий рік минув від першої спроби. Мені сподобалось.»

Так це ти 9 років тому приїжджав в дірявих штанях,а зараз в лакових туфельках.Заробив на селянах!
6. шофер пише:
«Тоді чому ти на них відповідав? »
Де ж ти розгледів відповіді?
9. шофер / 22 вересня 2013, 11:40 Цитувати
8. Ясен пише: «Так це ти 9 років тому приїжджав в дірявих штанях,а зараз в лакових туфельках.Заробив на селянах!»
Зараз подумав, скорше за все то не я був. По перше я не терплю на собі лакового взуття. Воно не про мене. А по друге, товар котрий я заготовляю, чуть чуть не молочний. Заготівлі молоків на своїй практиці я не пригадую. Так шо копайте далі, то був хтось інший.
10. Микола Гузченко / 22 вересня 2013, 12:23 Цитувати
Ненормативна лексика
Автор пише:
«Ми на сіно, солому та дерть більше тратимо, ніж заробляємо на тому молоці!

Вони знову ж таки говорять абсолютну правду. Проте все одно тримають корів. Тому що за відсутності роботи навіть мізерний дохід від зданого молока — єдине джерело існування сільської родини.»

Ух як! Яка залізобетонна логіка. Люди витрачають більше грошей, ніж отримують. Отримують збитки. Але селяни від такого бізнесу не відмовляються, бо збитки - єдине джерело їх існування. Мені одному здається, що це піздєц?
Тут біда в тому, що всі брешуть. Селянам вигідно здавати молоко, тим паче вони бадяжать його. Просто хтось на цьому молоці заробляє значно більше, ніж вони. Це їх обурює.
Та як би печально це не виглядало, але корови в приватних оселях рано чи пізно зникнуть. Це себе віджило. В усьому світі молоко в магазині коштує втричі дорожче закупівельної вартості, тому корів вигідно тримати лише на фермах.
2. шофер пише:
«Хто вам заважає опинитися на місці того заготовача?»

А те заважає, що не всі вміють барижити. У нас і так скрізь сплошні, сука, бізнесмени. Хтось же ж і робити повинен.
11. шофер / 22 вересня 2013, 14:03 Цитувати
10. Микола Гузченко пише: «А те заважає, що не всі вміють барижити. »
Не всі уміють? Не думаю що отому заготовачеві, знадобилося багато ума для своєї справи. Так як він, вчинити може кожен селянин. Тим більше якщо їх цілий гурт. Назвати це барижництвом, у мене навіть язик не повертається.
12. шофер / 22 вересня 2013, 14:07 Цитувати
Любе підприємство, котре виробляє на основі молока ту чи іншу продукцію. Далі, пару добровільців із гурту, у котрих є хоч якась транспортина. Гуртом завантажили своє молоко, заправили його бензином, і ось ваші гроші без посередників.

І це лише один, найпростіший варінат.
Він заумний - як важаєш? Саме так і вчинив заготовач.
13. Чудо Юдо / 22 вересня 2013, 23:45 Цитувати
Ненормативна лексика
10. Микола Гузченко пише:
«Ух як! Яка залізобетонна логіка. Люди витрачають більше грошей, ніж отримують. Отримують збитки. Але селяни від такого бізнесу не відмовляються, бо збитки - єдине джерело їх існування. Мені одному здається, що це піздєц?»

Коля, ну ти ж знову до слів чіпляєшся. Ясен пень, що якусь грошву селяни таки заробляють! Але їхні вирази у літературі називаються "перебільшення" - спеціальний прийом, щоб підсилити ефект. Грамотний, сам знаєш.
14. Микола Гузченко / 23 вересня 2013, 20:01 Цитувати
13. Чудо Юдо пише:
«ти ж знову до слів чіпляєшся»

Нічого подібного. Це ж не віршик про любов, а бухгалтерія. В бухгалтерії не місце літературним прийомам. Тим паче ж ось:
Автор пише:
«Вони знову ж таки говорять абсолютну правду.»
15. шофер / 23 вересня 2013, 20:06 Цитувати
Все правильно, ніякого тут перебільшення. Народ справді обижено "мукає", а не факти говорить. Єдина доля правди у тому, що прибуток отримують частками, а за сіно та зерно платять залпом.

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.