«Полтаваобленерго» пояснює причини відключень

«Полтаваобленерго» пояснює причини відключень

У зв’язку з виникненням дефіциту палива та гідроресурсів, що призвело до загрози порушення балансу між виробництвом і споживанням електричної потужності, у зв’язку з аварійним відключенням на Запорізькій АС блока №3 1000 МВт та, як наслідок, виникнення дефіциту електричної потужності, для зберігання цілісності ОЕС України з 1 грудня 2014 року введені графіки аварійних відключень. Графіки аварійних відключень та спеціальні графіки аварійних відключень щорічно складаються та затверджуються ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО», погоджуються Інспекцією Держенергонагляду та керівництвом Полтавської обласної державної адміністрації відповідно до вимог «Інструкції про складання і застосування графіків обмеження та аварійного відключення споживачів, а також протиаварійних систем електроспоживання», затвердженої Наказом Мінпаливенерго України від 23.11.2006 р. №456 та зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 19.02.2007 р. за №151/13418 (із змінами, затвердженими наказом Міненерговугілля від 12.02.2014 р. №142 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 19.02.2007 р. за №151/13418).

Останній раз вищевказані графіки масово застосовувалися наприкінці 90-х років минулого століття, коли мали місце значні перебої з поставками палива на електростанції у зв’язку з кризами платежів. Після 2000-го року, коли ситуація стабілізувалася, ці графіки жодного разу не застосовувалися, хоча кожного року складаються, погоджуються, затверджуються і діють у період із 1 жовтня по 1 жовтня.

Сам графік являє собою перелік ліній електропередач зі зазначеною по кожній лінії потужністю, яка повинна бути по цьому графіку, у разі його застосування, вимкнена. Тобто, фактично це не графік з розбивкою по датам чи по часу, а перелік ЛЕП, які підлягають відключенню у разі надходження команди на застосування графіка. Тому не тільки оприлюднити, а навіть скласти календарний план із вказанням часу та дат відключень неможливо, адже про застосування цього графіка диспетчер ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» не знає до останньої миті. Він отримує команду на його введення від диспетчера Північної Енергосистеми, який, у свою чергу, отримує аналогічну команду від диспетчера НЕК «Укренерго». Команда на введення графіка дається у розрізі обсягу навантаження, яке потрібно зняти, а не у розрізі споживачів, яких треба відключити. Тому черги, відповідно до яких споживачі відключаються, можуть бути застосовані у будь-якому порядку.

З вищезазначеного випливає, що попередити споживачів немає ніякої можливості, адже на реалізацію команди у диспетчера ЦДС ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» є не більше 15 хвилин.

До графіків, згідно з вищевказаною «Інструкцією…», вносяться лінії, які живлять струмоприймачі другої і третьої категорій та струмоприймачі першої категорії, схеми живлення яких не відповідають вимогам чинних НД. Допускається навіть внесення до ГАВ ліній, що живлять струмоприймачі першої категорії та аварійну броню. Також вносяться у графіки лінії, що живлять побутових споживачів (населення).

Таким чином, щоб виконати завдання, доведене для складання ГАВ (щорічно доводиться для ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» Північною Енергосистемою та склало на 2014-15 рр. 253 МВт), у ці графіки так чи інакше внесені практично всі споживачі Полтавської області.

У засобах ЗМІ та інтернет-ресурсах завчасно були розміщені повідомлення про можливе застосування графіків.

Інформаційні повідомлення про застосування графіків будуть розміщені у ЗМІ. Із усіма питаннями, що стосуються часу відключень електроенергії, тривалості перерв у електропостачанні, просимо звертатися до фахівців кол-центру ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» за безкоштовним номером телефону 0-800-210-312.

23 грудня 2014, 12:13 | Полтавщина | Суспільство

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.