«По району немає рейсу тільки на Золотарівку»
Проблема недостатньої кількості пасажирських перевезень уже тривалий час є однією з головних для Кобеляцького району.
Яскравий доказ цього — постійні дорікання жителів сільської місцевості. Тож кореспонденти «ЕХО» спробували розібратись, хто повинен займатися її вирішенням і кому це під силу.
Щоб з'ясувати ситуацію з пасажирськими перевезеннями у районі, ми направились у місцеву автостанцію, яка підпорядковується підприємству «Полтаваавтотранс». Старший касир Ольга Клочко розповіла, що внутрішньообласним перевезенням пасажирів займаються полтавські й кременчуцькі представники, а міжобласним — нікопольські, криворізькі, сумські та інші:
— Майже всі перевізники є приватними підприємцями чи фірмами. Внутрішньорайонним перевезенням пасажирів у Кобеляках займається лише Олександр Хряпа. У вівторок він здійснює рейс на Канави, у п’ятницю — на Свічкарево та Перегонівку, Білики обслуговуються щоденно. Бутенківський напрямок не приносить жодного доходу підприємцю, оскільки на місцевому залізничному вокзалі постійно чергують приватні таксисти, які забирають пасажирів.
Щодо пільг на проїзд, то ними користуються лише інваліди, учасники війни та діти з багатодітних сімей. На пенсіонерів вони не поширюються.
Ольга Григорівна пояснила, що для відкриття внутрішньообласного маршруту підприємці звертаються в райдержадміністрацію. Якщо ж це міжобласний рейс, то його розробкою і затвердженням займаються полтавське або київське керівництво:
— Та в обох випадках останнє слово залишається за областю. У адміністрації збираються голови сільських рад, наш представник, сам підприємець, який хоче відкрити маршрут, і спільно обговорюється час, коли їздитиме автобус. Якщо це районний рейс, то схема приблизно однакова: зранку людей потрібно привезти, а в обід — відвезти. Крім, звичайно, Біликів. Через цей населений пункт у нас проходять сім рейсів на день, але їх часто не вистачає. Спочатку маршрут складається з урахуванням побажань населення. Та він може змінюватись через свою нерентабельність, попередньо обговоривши зміни в адміністрації.
Зупинилася Ольга Клочко і на проблемних маршрутах:
— Через малу кількість пасажирів скоротилися дні виїзду автобуса «Кобеляки — Комсомольськ». Відтепер він їздить із п'ятниці по неділю. Майже всі села району мають автобусне підвезення до райцентру. Лише на Золотарівку в нас немає рейсу.
Далі направляємось у райдержадміністрацію. Виконуючий обов'язки голови Павло Мудрак говорить, що в минулому році лише один приватний підприємець виявив бажання відкрити в районі новий рейс:
— Ми проробляли його досить ретельно спільно з головами сільських рад, через територію яких слідуватиме автобус. Перевізник погодився здійснювати рейс і в Золотарівку. Та потім облдержадміністрація завернула цей маршрут, надавши право на перевезення іншому підприємцю. Із початку цього року до нас не звертався жоден перевізник. А після подорожчання паливно-мастильних матеріалів і запчастин багато підприємців планують закривати свої маршрути.
На думку Павла Володимировича, міжрайонні перевезення потрібно змінювати на міжобласні:
— Людина, сівши в автобус, не повинна хвилюватись, чи встигне вона на наступний у Полтаву. Цей перевізник завжди буде в плюсах, якщо його кінцевий пункт призначення — обласний центр. Прикладом цього є Дніпропетровська область. Там маршрутки проїжджають через кожні півгодини і люди впевнені, що цей автобус виїде у рейс.
Виходить, що автобусне сполучення в Кобеляцькому районі покращиться тоді, коли це стане вигідно приватним перевізникам. Хоча не варто забувати про адміністративну реформу, яку для нас готує керівництво країни.
Додати коментар