Знову про субсидії

Знову про субсидії

Зізнаюсь відверто, що моя самовпевнена спроба допомогти у заповненні документів на отримання субсидії знайомим пенсіонерам зазнала поразки. Я заплутався в табличках заяви і декларації. Побачивши таку ситуацію, вирішив більше не експериментувати і не ризикувати, а звернутися за роз’ясненням до спеціаліста.

Тим більше, що з нашою державою жарти короткі. І в разі виявленої помилки в декларації, у нас можуть забрати видану субсидію у подвійному розмірі.

Тож пропоную вам таку собі підказку у вигляді інтерв’ю, де я задаю типові проблемні запитання з оформлення субсидії фахівцю і ми разом розбираємось в їх вирішенні. За допомогою я звернувся до Миколи Приймака, заступника начальника відділу грошових виплат і компенсацій Управління праці та соціального захисту населення.

Миколо Анатолійовичу, подавати документи на субсидію має право кожен громадянин, який зареєстрований у домогосподарстві і на якого відкриті рахунки на надання  послуг із газопостачання, електропостачання, водопостачання, водовідведення та комунальних послуг. Також таке право мають громадяни, які проживають в орендованому приміщенні, у випадку офіційно заключеного договору оренди, і на яких відкрито рахунки в надавачів послуг. Так?

— Так, право на субсидію з 1 травня 2015-го року матимуть також  особи, які не зареєстровані, але фактично проживають у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, і на яких відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг.

Закон говорить, що не потрібно подавати документи тим, хто уже отримує субсидію. А як із тими людьми, які мають пільги? Чи вони отримають право на субсидії? Їм треба подавати документи?

— Ті громадяни, які користуються пільгами, але за призначенням субсидії не звертались, мають право подати заяву й декларацію до уповноважених сільських і селищної рад або безпосередньо до Управління праці та соціального захисту населення для її оформлення.

 

Переходимо до заповнення самої заяви.

— Заява Управлінню праці та соціального захисту населення Кобеляцької районної державної адміністрації;
— від Тарасов Тарас Тарасович;
— ідентифікаційний номер;
— адреса проживання;
— телефон.

 

До речі, номер телефону потрібно писати свій. А якщо телефону немає, то чи можна вписати номер рідних?

— Якщо в заявника немає телефону, можна вписати і номер рідних. Головне, щоб була можливість зв’язатися із заявником при необхідності.

— Члени родини, зареєстровані в домогосподарстві.

— У заяві просять вказати номер ідентифікаційного коду та/або дані паспорта. Обов’язково вказувати і те, і інше чи можна обмежитися тільки кодом чи паспортом?

— Необхідно вказувати лише ідентифікаційний код. Серію та номер паспорта вказують лише особи, які з релігійних переконань відмовились від коду та мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за його серією і номером.

У розділі «примітки» пишемо «не проживає» у разі, якщо зареєстрований член родини фактично не проживає і наявні підтверджуючі документи.

Документи оформляються на зареєстрованого за адресою члена родини, на якого виписані рахунки для отримання послуг (газ, електроенергія, водопостачання, водовідведення, вивезення  побутових відходів).

Тут виникає цілий ряд запитань:

Якщо рахунки відкриті на різних членів родини, зареєстрованих у домогосподарстві, як бути?

— Рахунки на житлово-комунальні послуги повинні бути відкриті на одного з членів домогосподарства, який звертається за субсидією, тому потрібно їх перевести на одну особу.

Якщо власник будинку не зареєстрований за адресою, але на нього виписані рахунки? Наприклад: «Син із дружиною і дітьми живе в хаті батьків, які виписалися в іншу квартиру, але рахунки залишаються оформленими на ім’я батьків.

— Необхідно, щоб рахунки були переведені на осіб, які зареєстровані в домогосподарстві та планують звертатись за призначенням субсидії.

Як бути, коли в домогосподарстві проживають незареєстровані члени родини (зять, племінник-студент, переселенець, біженець)?

Якщо в домогосподарстві не проживають зареєстровані члени родини? Хтось навчається, хто на заробітках, в армії або у «приймах» в сусідньому селі? Як довести, що зареєстровані люди фактично не проживають?

— В організаціях-надавачах житлово-комунальних послуг зазначена кількість зареєстрованих осіб, відповідно до складу зареєстрованих членів сім’ї. Відомості щодо осіб, які фактично не проживають (довідка про склад сім’ї, де зазначено, що особа зареєстрована, але фактично не проживає, та акт обстеження, що це підтверджує), подаються громадянами  до організацій-надавачів послуг.

Якщо навчаються або офіційно працюють, то довідку можна взяти з роботи чи навчання. А якщо працюють неофіційно або живуть у «приймах»? Який потрібно мати документ?

— Це може бути довідка про сплату житлово-комунальних послуг за фактичним місцем проживання або довідка про склад сім’ї, у якій людина фактично проживає, де зазначать про місце проживання без реєстрації.

Чи потрібно звіряти з надавачами  послуг інформацію про фактично проживаючих членів родини і якими документами це підтвердити?

— Безумовно, адже при наданні електронних запитів до організацій-надавачів послуг можуть виникати розбіжності в кількості проживаючих осіб. Тому для уникнення таких випадків громадянам потрібно уточнити ці відомості шляхом надання до організацій підтверджуючих документів (довідки про склад сім’ї чи акту обстеження в разі зареєстрованих, але не проживаючих осіб).

Що робити спадкоємцям, які ще не вступили у спадок, але проживають в будинку (квартирі) і платять за рахунками, котрі виписані на померлу людину?

— По-перше, перевести рахунки за сплату житлово-комунальних послуг на себе, по-друге, зареєструватись у помешканні. Тільки після цього вони одержать право на призначення субсидії.

Як діяти, коли людина проживає в новобудові, яка ще не здана в експлуатацію, але вже виписані рахунки на послуги (газ, світло, воду і т. д.). Або люди живуть у флігелі. Де взяти довідку про фактичне проживання і як показувати площу будинку?

— Індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, можуть звертатися за субсидією.

Що робити, коли інформація про всіх членів, які проживають і зареєстровані в домогосподарстві, не вміщаються у ті чотири рядки, які виділені в заяві?

— Електронні бланки заяв і декларацій розіслані на електронні адреси сільських та селищної ради, а також наявні в районному Управлінні праці та соціального захисту населення. Тому при необхідності можна додати необхідну кількість рядків і роздрукувати відповідні бланки.

Звертаю увагу читачів на правильність заповнення графи про постачальників послуг:

— газопостачання — це Кобеляцький РГП, у графі «примітки» ставимо лічильник;

— електропостачанням — це ПАТ «Полтаваобленерго», ставимо теж лічильник в графі «примітка».

Із водою — складніше. Записувати потрібно ту організацію, з якою у вас заключений договір про водопостачання, і вказувати наявність або відсутність лічильника.

У Кобеляках — це ККП «Водоканал»;

У Біликах — ПКС «Старт»;

У Світлогірську — ГКП «Переволочанське» і т. д.

Окремо звертаюсь до тих, хто користується водопостачанням не зовсім офіційно. Не секрет, що населення деяких сіл користується водою з водогонів підприємств, установ або організацій.

Тож перед тим, як написати в заяві, що постачальник води є фермер Іванов або сільська рада з місцевим кооперативом, уточніть, чи зареєстровані вони офіційною.

Жителі міста, які користуються централізованим водовідведенням, пишуть, що постачальник — це «Полтававодоканал», лічильник відсутній.

Комунальні послуги і вивіз побутових відходів вказуються у випадку, якщо такі послуги надаються і заключені договора.

Отак ми з вами осилили заяву.

Переходимо до заповнення декларації.

Нагадую, що рідна держава в судовому порядку дозволила забирати майно у боржників, допускати борги зі сплати за газ, світло, воду я вам не рекомендую.

З іншого боку, якщо ви заповните з помилками декларацію і отримаєте субсидію, то, можливо, у кінці 2015-го вашу помилку виявлять і заставлять повернути кошти субсидії в подвійному розмірі.

Візьміть офіційні довідки про свої доходи в державних установах. Цей документ підтверджуватиме ваш дохід.

Якщо ви отримуєте пенсію, то візьміть довідку про неї за 2014-ий рік в Управлінні пенсійного фонду України Кобеляцького району.

Якщо студент — про отримання  стипендії в навчальному закладі, якщо працюючий — про отриману заробітну плату з місця роботи.

Найкраще мати довідку з пенсійного фонду і з податкової інспекції (фіскальної служби). Бо якраз остання і може точно вказати всі ваші офіційні доходи. Наголошую: ОФІЦІЙНІ. Неофіційні вас ніхто й не заставляє показувати.

Звертаю увагу, що доходи потрібно показувати за 2014-ий рік. Пишемо в декларації з 1 січня по 31 грудня 2014 року.

Чи показувати дохід людей, які зареєстровані, але фактично не проживають у  домогосподарстві?

— Якщо громадяни зареєстровані, але фактично не проживають, про що є необхідні довідки, то їх дохід не буде враховуватись при обрахунку субсидії.

Чи показувати дохід людей, які проживають, але не зареєстровані (племінники, біженці, переселенці)?

— Враховуються лише доходи зареєстрованих у домогосподарстві осіб.

Чи показувати дохід людей, які проживають за договором (найму житла з господарем), а значить платять за найм, але не є членами родини?

— До доходів господарів враховуватимуться доходи від здачі майна в оренду, у тому числі й оренди житла.

Перерахуйте, будь ласка, усі види доходів, які потрібно показувати в декларації, і ті види, які офіційно отримані, але не потрібно декларувати?

— До доходів враховуватимуться: заробітна плата, пенсія, допомога (крім частини, виплата якої здійснюється одноразово, зокрема, при народженні дитини), стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, проценти від розміщення депозитів тощо.

Отож, ми заповнили декларацію і готові здати або надіслати її в Управління  праці та соціального захисту населення Кобеляцької райдержадміністрації за адресою: м. Кобеляки, вул. Жовтнева, 2.

Та це — в ідеалі, якщо наш фінансовий стан і соціальне положення в 2015-му році залишилися на рівні 2014-го. А якщо ні? Вийшли на пенсію. Залишилися без роботи. Розорилися, збанкрутіли і т. д. Фактично в 2014-му році мали один дохід, а з січня 2015-го залишилися зовсім без роботи. Як тут бути? Як отримати субсидію? Ждати 2016-го? Чи можна щось змінити раніше?

Чи можна провести перерахунок доходу в разі погіршення матеріального становища?

— У разі, коли дохід заявника зменшився порівняно з попереднім календарним роком, житлова субсидія може бути призначена на підставі доходів за останні 6 місяців при умові надання довідки до Управління соцзахисту про доходи таких осіб за цей період.

І на закінчення — про сумне. Відверто кажучи, чим більше я вникаю в порядок оформлення та надання субсидії, тим більше складається враження, що все це подано саме в такому вигляді, аби людина або плюнула і не подавала документи, або десь помилилася і в кінці року цю субсидію повертала.

Наприклад, про одноразову покупку на протязі року товару на 50 та більше тисяч гривень. Ну, якщо це квартира, автомашина, яхта чи шуба з «брилями», то тут усе зрозуміло. А якщо одноразово купили будівельний матеріал на будинок? Дошки, цегла, шифер і т. д. При нинішніх цінах на 50 тисяч не дуже і розженешся. Це теж одноразова покупка?

— У п. 5 Постанови КМУ № 848 від 21.10.1995 (зі змінами та доповненнями, які набудуть чинності 1.05.2015), чітко зазначено, що субсидія не призначається, якщо сім’єю протягом 12 місяців перед зверненням за її призначенням було здійснено купівлю будівельних матеріалів на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень. Однак це питання може виноситись на засідання комісії з питань надання населенню житлових субсидій при РДА.

Друге. Людина, яка написала заяву на субсидію і яка підписалася під декларацією про доходи, несе персональну відповідальність за подану інформацію. Але ж вона  вписує у свою декларацію інформацію про доходи інших людей, які зареєстровані або проживають з нею. Можливі випадки помилкового надання інформації ними або навмисного приховування ними доходу. Як тут бути?

Держава написала, що повертати субсидію будуть в подвійному розмірі, але не сказала як?

У судовому порядку, де можна буде вказати, що — технічна помилка, а що — злісне ухилення від декларації доходів? Це ж — величезна різниця! Бо суд є суд, а просте нарахування постачальниками послуг боргу за газ, світло чи  воду це вже практично катастрофа. Як буде проводитися така процедура повернення коштів при помилковому нарахуванні субсидії?

Хто буде вершителем долі людини: суд, держава чи постачальники послуг?

— Якщо людина добровільно відмовлятиметься повертати помилково нараховану субсидію, то справа про стягнення коштів буде передана до суду.

Інформацію з приводу оформлення субсидії можна отримати від працівників Управління праці та соціального захисту населення за номерами: 3-21-30 або 3-10-93.


Автор: З повагою, Анатолій ШКАРБАН
4 травня 2015, 10:04 | Полтавщина | Суспільство

1. Чувачок / 4 травня 2015, 10:32 Цитувати
Ну чьто тут гаваріть. Єслі Шкарбан і піарітся то хоть с пользай для кагота. Всігда біла ясна что он умнєє Гріцацуєвай і той тічкі чта вакруг їйо бєгаєт.
2. Світовид / 4 травня 2015, 11:48 Цитувати
Класична талмудистика аби одурити гоя.
3. Чувачок / 4 травня 2015, 15:17 Цитувати
Слішь Світовід. єслі вєріть дєдушкє Хрейду то что укого боліт тот о том і вопіт.Тябя відать жаба давить що сам не жид.Хотя моя думка така - єслі вавка в галавє, нада піть зєлєнку.Випєй вядєрка-втароє, может шиза папустит.

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.