Перевіряйте вагу фасованих овочів
Оскільки фактична вага цієї продукції не відповідає тій, що зазначена на упаковці.
Хто за це відповість?
До редакції надійшов лист від нашого читача, який обурюється недобросовісністю деяких виробників продукції, котра лежить на полицях магазинів. Чоловік розповів, що кілька років поспіль купує хліб «Орільський», який виробляє один із дніпропетровських хлібзаводів. За цю борошняну продукцію кобелячанин платив колись 4 гривні, але зараз його ціна сягнула майже 10-ти. Раніше двох хлібин йому вистачало на три дні, але з часом він став споживати однин буханець у день. Одного разу чоловік вирішив покласти на ваги хлібину. На упаковці зазначалось, що її вага становить 650 грамів, але може бути зменшена до 3-х відсотків. На вагах висвітилась цифра 570. Тобто, хлібина важила на 80 грамів менше, ніж указувалось на упаковці, або в чотири рази більше від мінусового допуску. Коли поклав на ваги другу хлібину, то результат не змінився. Кобелячанин порахував, що за кожну хлібину він переплачує більше 1-ї гривні.
Через кілька дні чоловік повторив свій експеримент і виявив, що хлібина полегшала на цілих 100 грамів. Він зателефонував на завод за вказаним на упаковці номером. Представники хлібзаводу пообіцяли розібратись із цією проблемою. Чоловіка цікавить, хто відповідає за таке порушення, оскільки магазин виступає лише реалізатором.
Пишіть листи в Полтаву або в Київ
В управлінні Держпродспоживслужби у Кобеляцькому районі нам пояснили, що фахівець, який захищає права споживачів, знаходиться в Полтаві. У телефонній розмові представниця Головного управління повідомила:
— Якщо споживачі виявляють подібні порушення з боку виробників, їм необхідно звернутись до нас із заявою у письмовій формі. Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області знаходиться за адресою: місто Полтава, вулиця Воскресенський узвіз, 7, індекс 36020, телефон приймальні 0(22)60–66–47, з мобільного — 0(532)60–66–47. У листі споживав має вказати магазин, у якому був придбав товар невідповідної ваги чи сумнівної якості, при можливості вкласти чек із торгової точки та вказати марку й виробника товару. У місячний термін це звернення буде розглянуте.
Також можна писати скарги чи пропозиції безпосередньо на електронну адресу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів — [email protected]. На урядовому сайті міститься зразок скарги про порушення прав споживача.
Хліб відповідає вазі, а овочі — ні
Сьогодні майже на всіх продуктах харчування зазначається вага. Тож, ми вирішили перевірити, чи співпадає вага, вказана на упаковці, із фактичною. Для цього зайшли в один із місцевих магазинів самообслуговування і на власний вибір переважили різні продукти.
Борошняна продукція харківського, двох дніпропетровських і кременчуцького хлібзаводів майже відповідала зазначеній вазі. Наприклад, хліб «Гірчичний» Дніпропетровського хлібзаводу №10 важив 454 грами при вказаних 450-ти. Лаваш, який виготовили на МПП «Ілона», замість 400 грамів показував 420. Найбільше різнилась у меншу сторону вага батону «Сіверський» Кулиничівського хлібзаводу. Замість указаних 400 у ньому було 390 грамів. Та при цьому виробник вклався в допустиму норму, оскільки на упаковці вказана можлива розбіжність у 3 відсотки.
У шоколаді, фасованих цукерках, молочній продукції, дитячому харчуванні, згущеному молоці, ковбасних виробах, цукрові, крупах, макаронах, кондитерських виробах, заморожених напівфабрикатах, майонезі й кетчупах нам не вдалось виявити відхилень у вазі з суттєвою мінусовою позначкою. Усі виробники вкладались у допустимі норми.
При цьому засмутили фасувальники овочів. Зазначена на упаковці вага моркви й картоплі майже на 20 грамів відрізнялась від фактичної.
Отож, при виявленні товару невідповідної ваги чи сумнівної якості споживачі можуть звернутись у Держпродспоживслужбу. Хоча радимо самостійно важити в магазині продукти харчування і перевіряти дату виготовлення. На це ви маєте повне право.
Додати коментар