STEM-освіта — інвестиції у молодь

Ще наприкінці червня цього року у приміщенні Царичанської селищної ради відбулося обговорення актуальних молодіжних проектів для реалізації в громаді в рамках програми DOBRE. На зустріч була запрошена молодь громади від 16 до 30 років.

Спочатку перед молоддю виступив керівник громади Геннадій Сумський, який розповів про відбір та участь Царичанської ОТГ в програмі агентства США з міжнародного розвитку USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» DOBRE. Потім спеціаліст селищної ради Анна Штаній розповіла про участь у Молодіжному форумі в місті Дніпро та перспективи активної молодіжної участі в проекті.

Далі відбулася жвава дискусія між учасниками зустрічі з приводу найбільш актуальних проблем молоді у громаді. У результаті обговорення були визначені проекти та матеріали для першочергової реалізації. Найбільшу підтримку отримали: «Навчальні астрономічні спостереження «Пізнаймо небо разом» та «Молодь Царичанської селищної громади за майбутнє. Робототехніку вивчаємо — креативну професію обираємо». Обидва проекти об’єднали, бо мають схожу мету і завдання. І тому робочою групою був підготовлений навчально-соціальний проект «Молодь Царичанської громади за майбутнє. Робототехніка для освіти та відпочинку».

Проект спрямований на налагодження комунікативної та взаємної підтримки між мешканцями громади. Він був розглянутий постійною комісією громади і головою ОТГ. І на сьогодні на підтримку цього проекту є гарантійні листи про співфінансування проекту в розмірі 15 відсотків від суми гранту (близько 300 тисяч гривень) від директора Царичанської опорної школи та селищного голови.

На початку липня на базі Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулася робоча зустріч-майстерня «Програма розвитку території громади через STEM — освіту вчителів та учнів», де також був представлений цей молодіжний проект. Учасниками робочої майстерні стали представники шкіл громади, дитячих садків, батьківського комітету, лідери учнівського самоврядування.

Сама STEM — освіта передбачає розвиток природничо-матеріальної освіти (наука, технологія, інженерія, математика). На базі опорної школи у громаді планується створення STEM-центру (класу). Придбання сучасної робототехніки та матеріалів для облаштування кабінету астрономії (квадракоптер 102 тисячі; телескоп — 110 тисяч; інтерактивна дошка — 21 тисяча; ноутбук — 11 тисяч; проектор — 18 тисяч та інше) допоможе учням не тільки ознайомитися з новими напрямами розвитку точних наук та астрономії. Молодь зможе реалізувати вивчене на практиці. Практичні знання дадуть змогу обрати такі професії як архітектор, кінооператор, фотограф, відеомейкер, роботу у службі надзвичайних ситуацій, Якщо згідно навчальної програми астрономія вивчається виключно в 11 класах, то завдяки створенню STEM-класу можливість розширити і поглибити знання про довкілля, зоряне небо, сузір’я, зорі, підвищити інтерес до астрономії, пізнання Всесвіту матимуть учні від 5 класу і вище. А інтерактивна дошка, карта зоряного неба, що світиться, макети — це значимі інструменти для навчання класу і колосальна підтримка вчителям для живого і творчого проведення уроку.

Власне, реалізація подібного проекту створить умови для творчого розвитку дітей та молоді за допомогою сучасних технологій. З іншого боку, використання робототехніки сприятиме творчій участі мешканців у створенні культурних подій, розвитку фестивального руху в громаді та підвищенню туристичного потенціалу.


Автор: Олена МАРЕНИЧ

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.