Радари повернулись. Що робити, коли вас зупинили поліцейські
Попередження і роз’яснювальна робота залишилися в минулому. Тепер діють штрафи, хоча поліцейські обов’язково повідомлять порушника, що саме той зробив не так і чому необхідно дотримуватися безпечного режиму руху. Це справді важливо.
Зрозуміло, водій зобов’язаний зробити зупинку на вимогу. Перевірка документів — не причина для зупинки, тому поліцейський повинен пояснити вимогу, посилаючись на відповідну статтю і фактичне порушення.
У разі TruCam мова йде про порушення швидкісного режиму. Автомобіліст має право ознайомитися з усіма матеріалами, пов’язаними з передбачуваним порушенням, які поліцейський зобов’язаний надати. Водій може вести відеозйомку за допомогою реєстратора або, наприклад, мобільного телефона.
Порушник може не погоджуватися зі звинуваченнями і завжди має право вимагати захисту адвоката. Якщо в цьому йому буде відмовлено, постанову можливо оскаржити в суді під приводом порушення прав. Говорячи ж безпосередньо про радар TruCam, його високоточне свідоцтво оскаржити буде дуже важко, у порівнянні з відомим Візиром.
Також не варто забувати про те, що після зупинки транспортного засобу через порушення швидкісного режиму, інспектор уповноважений перевірити документи.
Особливості роботи радара TruСam. Звичайно, що найкращий спосіб не отримувати штрафи — не порушувати правила, але знати особливості роботи радарів повинен кожен.
- Температурний режим роботи TruСam — від –10 до +60 градусів. Тому ви можете сміливо оскаржувати штрафи в сильніший мороз, так як точність вимірювання не гарантована.
- Незважаючи на те, що лазерний TruСam досить точний, із заявлених раніше 1200 метрів вас навряд чи зловлять у «видошукач». Ловити порушників починають з 500–700 метрів.
- Відеозйомка порушника швидкісного режиму починається з 80 метрів (щоб був читабельним номерний знак), якщо на цій відстані у водія вийде сховатися за іншими авто, замір буде вважатися недійсним.
- Швидкість TruСam вимірює з кроком у 2 кілометри, тому перевищення ліміту всього на 2 кілометри — суперечливе і його можна оскаржити.
- Коли поліція вже зупинила водія, поки його не відпустять, нових водіїв не зупиняють. Тому, якщо ви бачите, що патруль уже з кимось «спілкується», можете не турбуватися. У свою чергу, спроби оскаржити штраф, пославшись на те, що вас відстежили в недозволеному для вимірювання радарами місці, не вийде, оскільки радари обладнані точним модулем GPS координат.
Штраф можна отримати через забруднені номерні знаки
Забруднені номери — підстава для зупинки автомобіля поліцією та накладення штрафу. Водієві загрожують громадські роботи на строк від 30 до 40 годин із вилученням транспортного засобу.
Ця проблема актуальна саме в осінньо-зимовий період, коли через дощову чи снігову погоду на номерних знаках осідає бруд. Номерний знак може забруднитись за лічені секунди, що буде підставою для поліції зупинити автомобіль та накласти на вас штраф.
Відповідно до п. 2.9 Правил дорожнього руху, водієві забороняється керувати транспортним засобом із забрудненим номерним знаком, що не дає змоги чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів.
За ці дії за частиною 6 статті 121 КУпАП передбачена відповідальність. А саме: якщо порушення допущено вперше, то водієві загрожує штраф у розмірі 170 грн. Якщо таке порушення вчинено повторно протягом року, то водієві загрожує або штраф у розмірі 255 гривень, або громадські роботи на строк від 30 до 40 годин з оплатним вилученням транспортного засобу або без такого.
Навіть якщо на номерному знаку не читається хоча б один символ, є ймовірність накладення штрафу.
Аби уникнути штрафу, виконуйте кілька нескладних дій:
- перед кожним виїздом автомобіля переглядайте чистоту та читабельність номерних знаків;
- возіть при собі ганчірку, якою не шкода буде протерти номерні знаки в разі їх забруднення, чи вологі серветки;
- у час забруднених доріг періодично раз на декілька десятків кілометрів зупиняйтесь та перевіряйте стан номерних знаків та в разі необхідності їх протирайте.
Якщо ж інспектор зупинив ваш автомобіль з причин забрудненого номера, не слід «з’ясовувати стосунки» з ним, потрібно невідкладно протерти номери ганчіркою. Таким чином ви зможете усунути недолік на місці та через малозначність порушення інспектор може обмежитись усним зауваженням на підставі статті 22 КУпАП.
Якщо ж, незважаючи на малозначність порушення, інспектор упереджено намагатиметься все ж таки накласти на вас штраф з метою підвищення показників за кількостю складених постанов, він буде позбавлений можливості зробити фотофіксацію номерних знаків на відстані 20 метрів. Без такої фотофіксації він не має права накласти штраф.
До того ж, оцінка читабельності номерного знаку — річ суб’єктивна: у когось добрий зір, у когось — не дуже. У цьому випадку доцільно зробити свою фотофіксацію номерних знаків. При цьому, бажано, щоб на знімку був присутній інспектор або його автомобіль.
Будьте уважні, вас знімає скрита камера
В Україні продовжують готувати базу, щоб узаконити штрафи за порушення Правил дорожнього руху, зафіксовані автономними фото- та відеосистемами. Зокрема, Володимир Гройсман ініціював створення відповідного законопроекту. Документ уже з’явився на сайті Верховної ради.
Передбачається, що фото- і відеофіксація почне функціонувати уже від січня 2019 року.
У законопроекті штрафувати наразі обіцяють саме власників автомобілів, а не водіїв. За порушення ПДР автомобілями із єврономерами штраф планують виписуватись на людину, яка перетнула кордон на автівці. Тобто, у випадку із «євробляхами», це може бути людина, яка більше не з’явиться в Україні.
Загалом, прийняття законопроекту № 9244 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо надходження та спрямування адміністративних штрафів за порушення законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» — одна з фінальних стадій запуску в Україні механізму фото- і відеофіксації порушень ПДР.
Разом з тим, уже навіть є розрахунки стосовно того, скільки коштів принесуть системи фото- та відеофіксації до бюджету. За перший рік роботи система повинна буде виписати штрафів на 2,54 мільярда гривень. У 2020 році запланована прибутковість складе 4,8 мільярда. У 2021 році — ті ж 4,8 мільярда. Половина з отриманої суми піде на закупівлю нових камер і обслуговування існуючих.