Пільговикам відкриють спецрахунки в «Ощадбанку»
Начальник відділу ведення персоніфікованого обліку пільговиків Кобеляцької райдержадміністрації Ірина Божко відповіла на найбільш поширені питання, що стосуються механізму нарахування пільг на оплату житлово‑комунальних послуг.
1. Споживачі, які отримують пільги на оплату житлово‑комунальних послуг, відтепер не бачать їх розміри у своїх квитанціях. У рахунках житлово‑комунальних організацій вказана повна вартість спожитих послуг. Раніше можна було побачити у рахунках суму пільг та суму до сплати, яка залишалася після надходження пільгових коштів. Зараз не зрозуміло, скільки платить держава, а скільки має сплатити пільговик.
Це не означає, що пільги не нараховані або скасовані. Пільги на оплату житлово‑комунальних послуг надходитимуть і надалі, тільки за новим механізмом.
Пільгові гроші, які раніше нараховували безпосередньо надавачам житлово‑комунальних послуг, отримуватиме «Ощадбанк», на автоматично створений рахунок пільговика. Потім «Ощадбанк» перераховуватиме кошти житлово‑комунальним організаціям.
У жовтні–листопаді пільги нараховані 2,2 тисячі кобелячанам на загальну суму 2,5 мільйона гривень. Кошти за жовтень уже надійшли на особистий обліковий запис пільговиків, за листопад мають надійти до 18 грудня. За роз’ясненнями щодо нарахування пільг можна звернутися до управління соціального захисту населення Кобеляцької райдержадміністрації за телефоном 3–12–85 або особисто в кабінет № 5. Стосовно нарахованих сум і розміру заборгованості за житлово‑комунальні послуги, треба звертатися до виконавців комунальних послуг.
2. Як здійснити оплату ЖКП, якщо в мене безготівкова форма виплати пільги?
Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ «Ощадбанк», а частину — ви сплачуєте самостійно. Для тих пільговиків, які не подали до15 жовтня заяву отримувати пільгу готівкою, застосовується механізм автоматичного безготівкового надання пільг. Безготівкова форма передбачає автоматичне створення в «Ощадбанку» облікового запису одержувача пільг, на який перераховуються кошти індивідуально для кожного пільговика. Після надходження коштів на обліковий запис банк здійснює переказ коштів на рахунки виконавців послуг. Банк має повідомити пільговику про стан розрахунків за послуги після 18 числа кожного місяця. Це може бути СМС-повідомлення на особистий телефон пільговика про залишок платежу за кожну послугу. Також інформацію можна отримати безпосередньо в банку або за телефоном 0 (800) 210 800.
Перерахування коштів «Ощадбанком» надавачам послуг здійснюється в наступній послідовності: постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами.
Тобто, зараз «Ощадбанк» здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок у рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом — коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію і т. д. Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100 %. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місяць. Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити, — «Ощадбанк» надішле вам СМС (із розмірами доплати за кожним видом послуги). Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті «Ощадбанку», де відображається рух коштів за вашим обліковим записом, можна переглянути всі нарахування і всі перерахування, які були здійснені державою за пільговика.
3. Як я можу самостійно проводити розрахунки?
Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалюваль-ного періоду буде однаковим. Тобто, знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати «Ощадбанку» (див. запитання № 2), ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.
4. Я чув, що новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі. Як це можливо?
У готівковій формі — після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлену готівку собі.
У безготівковій — усі зекономлені кошти ви можете отримати після завершення опалювального періоду. СМС про суму зекономлених коштів вам надішле «Ощадбанк». Якщо ви маєте рахунок в «Ощадбанку», то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо ви не маєте рахунку — то ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року, і на нього будуть зараховані ці гроші.
5. Як отримувати кошти пільговикам, котрі не мають відкритого рахунку в «Ощадбанку»?
Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію «Ощадбанку», який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень.
6. Якщо я не хочу працювати з «Ощадбанком», можна обрати якийсь інший банк?
Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який банк, а також доставку пільги через Укрпошту. Щоб отримати відповідний сервіс, потрібно подати заяву до органу соцзахисту (зазначивши всі банківські реквізити). Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний).
Для безготівкової форми виплат «Ощадбанк» є єдиним варіантом на сьогодні.
7. Якщо я оплатив комуналку, не дочекавшись СМС від «Ощадбанку»?
Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від «Ощадбанку», то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.
Додати коментар