Жителів Царичанського району почали «знайомити» із новою дорогою
Про це громадськість повідомив житель Царичанського району, журналіст та громадський діяч Григорій Давиденко. Його допис був розміщений на сторінці інтернет-спільноти «Ц, О. С.» у соцмережі Фейсбук.
Григорій Давиденко пише, що для більшості людей, котрі прийшли на зібрання, стало несподіванкою повідомлення про те, що на території, де вони проживають, будуватимуть швидкісний автобан. Далі цитата:
«…вперше за участі працівників Царичанської РДА і Китайгородської с/р, жителів Китайгорода і Рудьки біля межі цих сіл 21 травня відбулася нарада з приводу намірів будівництва швидкісної траси. Як з’ясувалося, нікого з місцевих жителів ніхто й ніколи не попереджав про майбутнє «сусідство» з гуркітливим об’єктом інфраструктури, обабіч якого на пару сотень метрів будуть шкідливі викиди важких металів, забруднення повітря тощо. Більшість місцевих жителів висловила думку «дорога тут нам не потрібна». Один голос був поданий за трасу, ще частина хотіла б почути більш докладну інформацію — як будуватиметься віадук на автодорозі Китайгород — Рудька, про розв’язку до нього тощо.
Чимало спорів було і з приводу того, чи переріже в цьому місці траса Калитву? Місце для неї тепер вибране приблизно за 200 метрів від межі сіл в Китайгороді, гора там підвищується до 20 метрів. Представники забудовника і РДА запевнили, що тут — підошва Калитви, гора — десь там далі. Проте всі місцеві жителі підтвердили, що це — Калитва, початок якої йде аж із Рудьки! Та і рішення Дніпропетровського облвиконкому 14 жовтня 1982 року №654 р «Про надання статусу заповідного урочища горі Калитва» чітко вказує його площу — 400 гектарів. Досі ніхто не питав і думки фермерів та приватних власників землі — а чи зручно їм буде працювати, коли їхні поля в Лесиковій балці Китайгорода, на Сокільському в Царичанці, у Ляшківці переріже швидкісний автобан? Як переїхати його комбайном, трактором з широким культиватором чи сівалкою? Будуть і закатані в асфальт десятки гектарів орних земель. Лише в Ляшківській ОТГ, за інформацією її голови Юлії Омелян, — близько 50 гектарів. А чи не ліпше прокласти трасу одним із перших намічених варіантів — південніше Рудьки, між нею і Ревущиною, на пустуючу дорогу Орлик — Кобеляки? Там би автобан нікому не заважав, адже сіл поблизу немає. Але не в захваті від цього варіанту Служба автодоріг у Дніпропетровській області, яка хоче «освоїти побільше інвестицій у Дніпропетровській області». Тому й намічений покручений, змієподібний варіант дороги через озера і болота, Калитву, паралельно дорозі Царичанка — Орлик, практично упоперек (!) напрямку на Київ!»
У принципі, автор має право на свої судження та бачення ситуації. Хоча досить дивним видається твердження, що селяни нічого не знали про проект, який уже кілька років втілюється в життя. Нагадаємо, що будівництво нової автодороги Н-31 розпочалося ще за президентства Петра Порошенка.
У сусідньому Кобеляцькому районі жодних протестів щодо самого проекту будівництва дороги не було, попри той факт, що воно ведеться два роки. Натомість чимало нарікань викликають незручності, яких потужна техніка, що працює на новобудові, створює для місцевих жителів. А за фактом нібито незаконного видобутку корисних копалин підрядними організаціями, що ведуть роботи, відкрито кілька кримінальних проваджень.
Потрібно відзначити, що всі приватизовані земельні ділянки, які були вилучені в людей для потреб будівництва, були викуплені за бюджетні кошти.
Додати коментар