Звалище в лісі визнали незаконним

Звалище в лісі визнали незаконним

14 червня 2021 року нарешті опублікований вердикт Полтавського окружного адміністративного суду, яким фактично визнане незаконним «історичне» рішення кобеляцьких міських депутатів та їх вожака Олександра Копельця щодо вивезення сміття в ліс. Тепер залишається слідкувати за тим, як «законослухняний» міський голова та його поплічники будуть оскаржувати, а потім, сподіваємось, виконувати рішення суду.

Читачі «ЕХО» мають пам’ятати, що газета відслідковувала розвиток подій після прийняття міськими депутатами, прямо скажемо, ганебного рішення про вивезення сміття в сосновий ліс із першого дня, коли про це стало відомо.

У нас одразу не було сумнівів у тому, що це рішення є незаконним і суперечить елементарному здоровому глузду. Але в державі Україна чимало чиновників і депутатів не дружать з головою і тому частенько голосують, керуючись не раціо та законом, а власними шкурними інтересами. Зрештою, більшість обранців «мудрого» українського народу і йдуть у владу виключно для того, щоб захищати свої і лише свої інтереси, інколи — дядька, який платить їм, депутатам, гроші, роздає землю, робить вигідні замовлення за бюджетні кошти. Цей список можна продовжувати. Хоча, відверто кажучи, добра третина, а то й половина депутатів у таких маленьких і фінансово бідних громадах, як Кобеляцька міська, самі не знають, навіщо вони йдуть у владу. Тобто, їх навіть «задовольняти» не потрібно, вони й так проголосують, як їм скажуть.

Щось схоже сталося і в Кобеляках. 16 серпня 2019 року міські депутати, не надто утруднюючи себе роздумами, дружно проголосували за запропоноване Олександром Копельцем рішення про те, щоб фактично створити в лісі сміттєзвалище. Ще тоді в далекому 2019 році ми задавали питання декому з міських обранців, як вони могли підтримати таку пропозицію і проголосувати за злочинне по відношенню до довкілля рішення. Практично всі відповіли, що вони навіть не запитували, де ж буде те злощасне звалище. Головне, щоб не біля їх двору.

І в результаті, на світ Божий був виданий наступний юридичний «перл»:

«…11.Зобов`язати директора Кобеляцького комунального підприємства «Водоканал Плюс» ОСОБА_1 з 15.09.2019 здійснювати розміщення твердих побутових відходів на земельній ділянці, розташованій на відстані 2,2 км від міста Кобеляки на території сміттєзвалища, яке утворене в 60‑і роки ХХ століття;»

Як вам? Звалище за 2 кілометри від міста. Це в той момент, коли міська рада розпоряджалася лише землею в межах Кобеляк. І взагалі, що це за «витончене формулювання» — «за 2,2 кілометра»? У який бік за два кілометри? На північ, на південь чи на захід? На місці сміттєзвалища, що було утворене в 60‑х роках минулого століття. Ким утворене? Чи законно утворене?

Ну, як було сказано вище, ніхто із кобеляцьких депутатів подібними питаннями свій мозок не утруднював. Сказав Санич — підняли руки. І все. А там — нехай і трава не росте.

 

Недовго музика грала

Як відомо, не дивлячись на кволі протести кволої громадськості, браві комунальники, натхненні бравим Копельцем, жваво повезли різну міську гидоту в ліс.

Про це неподобство чудово знали всі — від голови Полтавської облдержадміністрації до силових структур. Але протягом року всі воліли не втручатися в ситуацію. Аж доки після звернення Держлісгоспу представники прокуратури звернулися до суду. Було це ще восени 2020 року, тобто через рік після створення звалища в лісі.

Справу прийняв до розгляду Полтваський окружний адміністративний суд. І через півроку слухань, під час яких міська рада доводила, що то її земля і ліс, що минув термін звернення до суду, що прокуратура не може звертатися із подібним позовом, а в лісників немає усіх документів, суддя Ігор Шевяков прийняв рішення. До речі, під час судових слухань стало відомо, що лісники подали в Кобеляцьку міську раду документи на виготовлення проекту землеустрою. Але, як і можна було очікувати, Олександр Копелець їх «забракував».

Та, не дивлячись на всі вихиляси і викрутаси міського голови і його поплічників, судове рішення було не на їх користь. Детальніше із усіма перипетіями судових слухань можна ознайомитися за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/97561930, ми ж наведемо лиш регулятивну частину:

«Керуючись статтями 241–245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов керівника Кобеляцької місцевої прокуратури Полтавської області (вул.Касьяна, 37 м.Кобеляки Полтавської області) в інтересах держави в особі Полтавського обласного управління лісового та мисливського господарства (вул.Гулака-Артемовського, 22 м.Полтава ЄДРПОУ 35206523), Державного підприємства «Кременчуцьке лісове господарство» (вул.Шевченка, 41 м.Кременчук Полтавської області ЄДРПОУ 00992680) до Кобеляцької міської ради Полтавської області (вул.Касьяна, 29 м.Кобеляки Полтавської області ЄДРПОУ 21051562), третя особа на стороні відповідача — Кобеляцьке комунальне підприємство «Водоканал Плюс» (вул.Покровська, 43 а м.Кобеляки Полтавської області ЄДРПОУ 41678707), про визнання протиправним та скасування рішення — задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати пункт 11 рішення сесії Кобеляцької міської ради № 3 від 06.09.2019 року «Про внесення змін до рішення позачергової сесії від 16.08.2019 року № 7 «Про заходи щодо ліквідації стихійного звалища по АДРЕСА_2».

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 11 травня 2021 року.
Головуючий суддя І. С. Шевяков»

 

На цей момент редакції ще не відомо, чи вступило рішення в силу і чи оскаржували його «блискучі» юристи «блискучої» Кобеляцької міськради.

Але сумнівів у тому, що міськрада суд програє, майже немає. Навіть у корумпованій Україні навряд чи знайдеться суддя, який зважиться фактично узаконити злочин проти довкілля.

Ми обов’язково повідомимо читачів про той момент, коли справедливість по відношенню до природи остаточно торжествує. І нагадаємо, що з того дня будь-який комунальник, який зважиться повезти сміття в ліс, стане злочинцем. Копелець про це знає чудово. А от чи знають його підлеглі? Не факт.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»
10 липня 2021, 18:24 | Кобеляки | Суспільство



1. саша ставицький / 11 липня 2021, 11:11 Цитувати
Я не є прихильником сміттєзвалища в лісі і взагалі сміттєзвалищ , якими забруднена вся Україна , я також підтримую критику влади і зачасту її і сам критикую , але критика повинна бути конструктивною .От зараз пан Філоненко , як мале дитя радується тому , що сміттєзвалище в лісі визнано незаконним .Правда цей раз автор почав зачіпати і депутатів , не тільки Копильця , про це не полінився написати десятки отаких статейок , другий рік суцільна критика на Копильця , а от чому не було такої критики , коли Ісип робив сміттєзвалище прямо на території міста - питання?Де ж ваш пане Філоненко конструктив , ви крім редактора , ще і бізнесмен , то запропонуйте Копильцю виділити місце для сміттєпереробного заводу , зробіть проект і побудуйте сміттєпереробний завод хоч невеликої потужності , чи запропонуйте куди дівати те сміття , яке в небачених масштабах виробляють кобелячани , чи запропонуйте кобелячанам утилізувати сміття в домашніх умовах , адже і таке можливо.А ще хотілося б знати куди ви діваєте домашнє сміття , скільки ви за місяць несете до сміттєвих баків , скільки ви оплачуєте водоканал - плюс за утилізацію сміття.Ану зробіть кобелячанам якісь реальні пропозиції , ото буде ваш конструктив.
2. Fuks / 11 липня 2021, 14:25 Цитувати
З Вашої логіки пане Ставицький Філоненко ворог всіх часів і всіх народів,особливо кобелячан,яким все рівно де те сміття сипиться,яку воду пьєм,яким повітрям дихаєм і т д і т п. Треба було зробити мусорку прямо на площі,або в Ворсклу сипать..Не видно і не воня.А на пахунок що Філон повинен побудувати сміттєвий завод теж не праві.В нього ж нема ні повноважень ні землі та й коштів теж.А в городского градоначальника все це є.За 7 років правління кільки агепано в дні города,екопарки і т д.?
3. саша ставицький / 11 липня 2021, 15:40 Цитувати
2.Fuks
«. Fuks / »

Взагалі ви неуважно читаєте написане.Нікого я ворогом особливо кобелячан не вважаю.Просто підняту проблему сміття потрібно просто розуміти і тоді не будеш радіти тому , що судді , які так само несуть сміття до сміттєвих баків , забороняють його вивозити за межі міста , адже коли Олександр Ісип робив смітник прямо в місті , то всі мовчали , а от у лісі , то це Копилець негідник .Проблема сміття - це проблема всієї України , згадайте Львівське сміття , яке мандрує і зараз по всій Україні , подивіться , що твориться в заплавах річок , в лісополосах.Ви подивіться , як зараз наповнюються контейнери всього за кілька годин після вивезення , а його ж десь потрібно дівати , остав на місті , то теж піднімете хай і будете сипати і на дорогу.Ніхто ж не задумується , що він робить , коли несе до сміттєвих баків все , що попало під руку.А питання можна вирішити не постійною критикою Копильця , а тільки якимись конкретними пропозиціями.
4. Filon / 11 липня 2021, 16:31 Цитувати
До Стависького чи як там його. Саша на відміну від вас я не просто триндю. Міському голові і його безмозглим депутам були зроблені і озвучені цілком реальні пропозиції щодо початку вирішення сміттєвої проблеми. І я про це навіть тут, в газеті, писав. Але я розумію, що ваш та й мій, каюсь, мозок працює вибірково і просто не сприймає інфу, яка йому невигідна. Вам хочеться вважати мене ворогом Копельця і ви вважаєте. Як, до речі, й він. І просто не бачите і не сприймаєте мої прлпозиції. НЕ полінуйтеся перечитайте публікації щодо сміттія протягом минулого та й цього року. Там є реальні і дешеві пропозиції.
5. Чудо Юдо / 11 липня 2021, 23:26 Цитувати
1.саша ставицький
«то запропонуйте Копильцю виділити місце для сміттєпереробного заводу , зробіть проект і побудуйте сміттєпереробний завод хоч невеликої потужності , чи запропонуйте куди дівати те сміття»

За кого ще запропонуєте зробити його роботу?
А пан Копилець поділиться своєю немалою зарплатою за те, що його обов’язки пан Філоненко виконуватиме? :)
6. Чудо Юдо / 11 липня 2021, 23:40 Цитувати
3.саша ставицький
«Ви подивіться , як зараз наповнюються контейнери всього за кілька годин після вивезення , а його ж десь потрібно дівати »

А от щодо цього Ви праві - насирають у нас страшними темпами. По всій Україні.
Добре що Будаков поставив контейнери (клітки?) роздільного збору сміття хоча б. І я був приємно здивований тому, що вони доволі швидко наповнюються - я думав, що Кобеляки до такого здравія не доросли. Але ж ні, люди сортують, дайте лише можливість.
Сам я не є заядлим борцем за екологію, але зі сміттям потроху борюся: що можна спалити - палю у пічці, пластик-скло-метал ношу до "кліток", органіку у себе у яму на городі сиплю, хоча органіка то уже і не страшне в порівнянні з іншим. Але сміття все одного багато залишається. Майонезу, наприклад, пачку купив, салат зробив - натє, пластикова пачка залишилась, куди ж її подінеш? :(
7. саша ставицький / 12 липня 2021, 10:58 Цитувати
4.Filon
«. Filon »

Ну ви розхвалював , як добре Бутенки вивозять сміття в Комсомольськ , от тільки чим це закінчилось - незнаю.Які ще від вас були пропозиції незнаю , а от що вибірково мізки працюють , то це дійсно так , ви не написав , чи ви носите до контейнерів сміття і скільки . чи платите ви водоканалу - це у вас якраз вибірково.А радуєтесь ви дійсно , як мале дитя всим невдачам .А відносно хто за кого , то для мене що Копилець , що Філоненко на одному рівні , я ні у вас , ні у Копильця нічого не просив , не прошу і думаю не проситиму , годувати ви обидва мене не будете , от тільки не можу вас зрозуміти , чи ви справді не осмислюєте , що проблема сміття набуває світового масштабу .Шкода , що ви не дивитесь телебачення , там майже кожного дня показують , як загаджені водойми , ліси і т.д. .Ну а для вас бачу проблема сміття повід для зведення рахунків з Копильцем , от тільки результатів від такого = 0.00 .
8. alist / 13 липня 2021, 09:43 Цитувати
6.Чудо Юдо
«Майонезу, наприклад, пачку купив, салат зробив - натє, пластикова пачка залишилась, куди ж її подінеш?»

На переробку, куди ж ще....але...
6.Чудо Юдо
«Добре що Будаков поставив контейнери (клітки?) роздільного збору сміття хоча б. І я був приємно здивований тому, що вони доволі швидко наповнюються - я думав, що Кобеляки до такого здравія не доросли. Але ж ні, люди сортують, дайте лише можливість.»

Простий мусор, який легко перетворюється в гроші, бізнес залюбки забирає (особливо, якщо його вже відсортували люди), а інший, з яким потрібно довго і нудно «довбатись» - нате вам, шановна громада. І в мене виникає питання, чого йде такий розподіл - прибуток з мусора бізнесменам, а збиток громаді? Може хай водоканал який збіриє мусор і на переробку здає особливо прибуткову його частину, а не непойми хто.
9. alist / 13 липня 2021, 10:02 Цитувати
7.саша ставицький
« проблема сміття набуває світового масштабу .Шкода , що ви не дивитесь телебачення , там майже кожного дня показують , як загаджені водойми , ліси і т.д. »

Це звісно трагічно, але давайте спочатку займемось питанням місцевого сміття, а вже потім подумаємо про мусорки Африки, Азії і т.п.
3.саша ставицький
«А питання можна вирішити не постійною критикою Копильця , а тільки якимись конкретними пропозиціями.»

Так проблема в тому, що Копельця і Ко нецікавлять якісь конкретні пропозиції
1.саша ставицький
«Ану зробіть кобелячанам якісь реальні пропозиції , ото буде ваш конструктив»

Так якраз пан Філоненко і пропонував. Можна погоджуватись з його ідеями, чи ні, але вони були. А от в Копельця, а до нього Ісипа ідея проста як лом - звалити мусор десь на кучу.
Згадайте, свого часу коли пішли проблеми з Ганжівською мусоркою, Ісип придумав лише звалювати мусор на кучу в Кобеляках (як сусід цієї кучі передаю Ісипу і Галушці привіт).Потім її почали регулярно підпалювати (привіт і мусорному політику). Потім прийшов Копелець і коли пішли проблеми, що він зробив....правильно, звалив мусор в лісі, а коли підуть проблеми, що він (чи його наступник) зробить далі.....звалить мусор ще десь. В якомусь яру з назвою "проект рекультивації яру", чи скине в Ворсклу, чи накрайняк знайде ще якийсь ліс.
Проблема не у відсутності ідей і пропозицій, проблема в тому, що влада і депутати зайняті питанням дерибану землі, грошей і майна. І разом з тим вони знають, що ніякої відповідальності за свої рішення (чи їх відсутність) вони не несуть. І ми можемо хоч завалити ідеями міськраду....їм ніколи, всі зусилля і думки зосереджені на "дерибані".
P.S.І дійсно ми ж обрали депутатів і голову не для того, щоб робити за них їх роботу, ми делегували їм право і обов’язок це робити. Де результат?
10. Borch / 13 липня 2021, 11:34 Цитувати
9.alist
«вони знають, що ніякої відповідальності за свої рішення (чи їх відсутність) вони не несуть»

На наступних виборах знову виберуть Копельця. От вам і відповідальність, по Українське.
11. саша ставицький / 13 липня 2021, 12:52 Цитувати
10.Borch
« Borch»

Ви просто свята наівність якщо вірите у вибори в Україні.Українське суспільство схибилось на збагаченні і з початку 90-х років до влади дорвалися ті , хто мріяв про блискавичне збагачення , вони створили законодавство , яке ніколи не дозволить бути у владі чесним громадянам .Ви подивіться на склад навіть сільських депутатів , там всі , хто зумів щось поцупити при розграбуванні колгоспів , і чим вище рангом депутат , тим він більше має земельних ділянок, квартир , автомобілів , літаків , яхт і т.д. .Саме ці люди тепер завжди в списках і хочете голосуйте , хочете ні , вас поставили перед вибором без вибору.
9.alist
« alist /»

Нічого такого конкретного від пана Філоненка відносно місця звалища не чув , крім возити в Комсомольськ , але бюджету Кобеляк на транспортування сміття в Комсомольськ вистачить хіба на кілька рейсів , або прийдеться обдирати останнє з старців , бо ті , хто накрав , вони як правило не платять.А потім ще ж і громадянам потрібно хоч трохи скоротити таке масове виробництво сміття , бо ми вже крім сміття більше нічого і не виробляємо.Я наприклад запропонував би Копильцю з питання сміття провести сходку громадян і спитати , девони пропонують зробити звалище , в лісі , чи біля річки , чи може на базарній площі , адже його десь потрібно всерівно дівати і то буде народовладдя , де скажуть , там і валить.
12. alist / 13 липня 2021, 13:35 Цитувати
11.саша ставицький
«Нічого такого конкретного від пана Філоненка відносно місця звалища не чув , крім возити в Комсомольськ , але бюджету Кобеляк на транспортування сміття в Комсомольськ вистачить хіба на кілька рейсів , або прийдеться обдирати останнє з старців , бо ті , хто накрав , вони як правило не платять.»

Так ніхто ж і не рахував! Я теж вважаю, що возити сміття це шлях в нікуди, свого часу це стане або надзвичайно дорого, або там теж переповниться звалище, або... Я вважаю, що потрібно робити свій полігон з максимальною переробкою. Так це дорого, але зараз це обійдеться, умовно в 5 млн. (умовно, я не рахував), а завтра вже 15, через пару років всі 40. Проблема в тому, що Копелець і Ко вже 2 роки возить мусор в ліс, до цього звалювали в межі міста. За цей час хоч щось зробили? Проект? Бульдозером розрівняли ділянку? Купили плівку, застелити землю?
Та хоч обговорення на сесії провели? Копелець, як до нього Ісип просто перекладає проблему в майбутнє - "авось все рухне після мене" Ісип зумів, а для Копельця це наочний приклад. А з кожним місяцем рішення стає все дорожче. І про пошук цього рішення, фактично публічно говорить лише одна людина - Філоненко. І можна з ним непогоджуватись, але інші мовчать. Тиша від депутатів, активістів, жителів, чиновників. Схоже іншим подобається жити і ростити дітей посеред кучі сміття.
11.саша ставицький
«але бюджету Кобеляк на транспортування сміття в Комсомольськ вистачить хіба на кілька рейсів»

Звісно, поки він ітиме на спортінструкторів в кожному селі, екопарк, феєрверки і зарплату працівників міськради так і буде.
10.Borch
«На наступних виборах знову виберуть Копельця. От вам і відповідальність, по Українське.»

Правильно буде - виберуть того, хто пообіцяє найбільше з найменшою конкретикою в деталях. І бажано приправить ці обіцянки тонким слоєм гульби на день міста.
13. Fed654Frumos / 13 липня 2021, 13:47 Цитувати
Ненормативна лексика
Саша,яке в хера народовладдя,що ти мелеш,ну зберуться люди,проголосують валити все гавно в Ганжівку,і завалять кобеляцьким непотребом тих нещасних селян ,як колись,бо кобелячан в рази більше,ніж жителів Ганжівки.А так і буде,бо народ у нас (і не тільки) гниленький,їм на ближнього пох..,аби собі любимому було добре.
14. саша ставицький / 14 липня 2021, 08:17 Цитувати
13.Fed654Frumos
«3. Fed654Frumos »

Вам би трішки додати почуття гумору.
15. Чудо Юдо / 16 липня 2021, 13:29 Цитувати
1.саша ставицький
«От зараз пан Філоненко , як мале дитя радується тому , що сміттєзвалище в лісі визнано незаконним»

Тут штука в тому, що місцеве керівництво уже стільки років не хоче вирішувати проблему сміття (а отже не хоче робити свою роботу, за яку отримує чималу зарплатню), а шукає швидких, простих рішень, які шкодять ще більше.
Сипали у Ганжівці, потім під Кобеляками, потім у лісі... І всіх влаштовує? Нібито ні, але заставити виконувати свої обов’язки "народних обранців" важко. Це потрібно судитися, тягатися, вимагати... Простим смертним це не під силу. А Філоненко робить що може: в крайньому разі піднімає гвалт. Бо якщо його не піднімати то тоді проблему не рішатимуть ТОЧНО. Підіть до Копельця і спитайте які у нього ідеї щодо вивозу сміття з’явилися у голові за майже два роки, поки він сипле його у лісі? Вангую: абсолютно НІЯКИХ. Почне сипати у іншому лісі, благо тепер лісів купа по всій ОТГ - засирай на здоров’я!
Але 3 штуки баксів (у тому числі і премію за старану роботу) він отримує щомісяця! І з моєї ж кишені отримує, і з Вашої також (якщо місцевий, звісно).
А Філоненко, виходить, гівнюк, бо не дає спокійно отримувати зарплатню і ніфіга не робити? Якась дивна логіка...

Змінено 16.07.2021, 13:31
16. КАМаз / 17 липня 2021, 20:29 Цитувати
Я вам скажу, що на наступних виборах цього пахана знову виберуть, бо людям подобаються такі мери, які сцють межи очі, а вони кажуть дощ іде.
17. саша ставицький / 19 липня 2021, 11:38 Цитувати
15.Чудо Юдо
«. Чудо Юдо »

З вами можна і погодитись , але вирішити дану проблему можливо тільки значно скоротивши виробництво того клятого сміття , та побудувавши сміттєпереробний завод.Для будівництва такого потрібні кошти , яких поки немає , адже економіка будується тільки на перепродажу товарів іноземного походження , та винищенні лісів і лісосмуг , та на виробництві с/г продукції , де ніякого обліку.Ну а виробництво сміттЯ на високому рівні і зменшення не очікується.А потім от читаєш про розподіл коштів , ніби все на діло , але і тут є ті , хто критикує , а памятаю при Олександрові Ісипу з надпланових коштів значна частина ішла на утримання міської ради і ніхто цьому не обурювався , тож українцям важко догодити , щоб не робив , будуть вважати , що робиш для того , щоб більше вкрасти , ну так у нас склалось.

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.