Кочегар Едік, сирі дрова чи непрофесійність керівників?

Кочегар Едік, сирі дрова чи непрофесійність керівників?

Цьогорічну зиму поки що досить важко назвати суворою. Між тим, у кількох навчальних закладах Кобеляцької громади вже виникла проблема із дотриманням температурного режиму. Через холоднечу в класах педагоги змушені коригувати навчальний процес. А депутати навіть створили спеціальну робочу групу, котра має розібратися в причинах такої ситуації.

Тут потрібно одразу відзначити, що до проблеми із опаленням шкіл додалася ще одна — абсолютно неадекватний ажіотаж. Дорослі дяді й тьоті, замість вирішення проблеми по суті, тобто аналізу причин і оперативної ліквідації наслідків, почали з’ясовувати між собою стосунки.

У мережу одразу «залили» кілька відео по темі холоднечі в ліцеї №2. До речі, дивує, і навіть насторожує, вибір виключно одного навчального закладу, як об’єкта, навколо якого «ламаються полемічні списи». Адже в іншому міському навчальному закладі, ліцеї №1, теж існує проблема із забезпеченням нормального температурного режиму в класах. Цей факт редакції підтвердив директор закладу Яків Постольник.

Чому тоді «колотнеча» виникла виключно навколо ліцею №2?

Варіантів відповіді на це риторичне питання може бути кілька. Але перші, що приходять на думку, — у ліцею №1 проблема не така серйозна або директор закладу не зловживає. Не зловживає блогерством.

Та все ж, нагадаємо основні тези, які озвучують люди, які займають відповідальні посади й отримують пристойну зарплату.

Отже, теза перша. Холоднеча в школі — це недолугість кочегара Едіка, який «за пляшку горілки» (цитата) знявся в провокативному відеосюжеті.

Ну, керівнику закладу, людині публічній, перед тим, як озвучувати такі претензії, не зайвим було б мати хоча б скромненьку, але доказову базу. У іншому випадку це звучить, як банальний наклеп. До 2014 року в кримінальному кодексі навіть відповідальність за це була.

Але головне не це. Теза про «кочегара Едіка» не витримує критику, зважаючи на те, що в іншому міському ліцеї в той же день виникла майже аналогічна ситуація. Тобто в навчальному закладі теж було холодно. А «Едіка» там не було.

Теза друга. Назвемо її «слід судді Омельченко».

Мовляв, суддя Кобеляцького суду втручається в процеси, що відбуваються в ліцеї №2.

Безумовно, можна робити безліч припущень з приводу явного чи таємного впливу судді Ірини Омельченко на політичні процеси, що відбуваються в громаді. Усе це дійсно може бути. Але є два нюанси. Перший — знову ж, потрібні докази, але не «пусті» слова. Другий — навіть якщо суддя «грається» в політику, то незрозуміло, як це може вплинути на температурний режим у школі.

Теза третя. «У всьому винні котли». Точніше — недолуга влада, котра придбала обладнання, за допомогою якого не можна забезпечити належний температурний режим у навчальному закладі. Мовляв, ці котли можуть якісно працювати лише при використання дерев’яної щепи чи тирси, як сировини. Цікаво, що цю тезу озвучує людина без фахової освіти теплотехніка чи хоча б курсів кочегара. І, при цьому, знову ж, не надає жодного доказу.
Між тим, на офіційному сайті заводу виробника котлів марки ARS NAVIGATOR K-700 фахівці, які, на відміну від блогерів, звикли за свої слова відповідати, чітко зазначають (перекладена цитата):

«Даний тип котлів можна опалювати за допомогою дров, тирси, вугілля, різними видами брикетів тирси (вугільними, торф’яними) і пелет (дерев’яних солом’яних гранул)». Детальніше: https://kzot-kotel.com.ua/ru/tverdotoplivnye-kotly/tverdotoplivnyjj-kotel-kzot-ars-navigator-k-700/.

Теза четверта. Її озвучив депутат міськради, голова спеціально створеної робочої групи Сергій Галушко. Оскільки він, у силу належного виховання і природного інтелекту, не бере участі в «змаганнях» самодіяльних ютуберів, то його прізвище ми називаємо.

Сергій Станіславович прокоментував ситуацію наступним чином:

— Оскільки я юрист та санітарний лікар за фахом, то буду керуватися виключно фактами і розділяти їх та суб’єктивні враження. Що побачили ми, депутати? Ми побачили, що сировина для опалення, тобто дрова, лежать на відкритому просторі. Вони мокрі через негоду. Можливо, вони ще й свіжоспиляні. Ніякого навісу, тим більше, приміщення для зберігання дров поряд із котельнею немає. Кочегар, із яким ми поспілкувалися (від редакції: не Едік), стверджує, що такими дровами він не може довести температуру теплоносія, читай — води, до належного рівня. Окрім того, під час нашого візиту температура в деяких класах уже відповідала санітарним нормам. Але не у всіх. У окремих кімнатах термометри фіксували +15, що неприпустимо. Тому починаємо із якості дров — чому вони сирі, наскільки це впливає на технологічний процес і хто відповідає за якість сировини? Чи її взагалі контролюють? Окрім того, безумовно, ми спробуємо отримати консультації від фахівців у області виробництва теплової енергії.

Але головне ж у цій історії навіть не абсолютно неадекватний галас, піднятий нібито дорослими людьми, а те, що всі оці взаємні обвинувачення і претензії оцих нібито керівників не піднімають температуру повітря в класах, де знаходяться діти.

А фахівців залучати не пробували?

Між тим, зовсім не зайвим було б почути думку фахівця, а ще краще, кількох фахівців. Тобто людей, які мають диплом теплотехніка і практичний досвід роботи. Адже при всій повазі до депутатської групи, яка створена і працює, у ній теж немає професіоналів у цій галузі.

Редакція звернулася за консультацією до людини, яка має відповідну освіту й досвід роботи. На жаль, чоловік попрохав не називати його прізвище.

Він пояснив:

— Схоже, що в Кобеляках люди займаються політикою та з’ясуванням стосунків, а я дуже не хочу, щоб і мене потім у оце все вплутували.

По суті проблеми фахівець сказав наступне:

— Такі котли, як у Кобеляках, працюють і на тирсі, і на щепі, і на дровах. Найчастіше використовують саме дрова. Адже їх легше заготовити. Великий об’єм щепи не так легко знайти і купити. Котли мали б забезпечити школи теплом. Чому вони не виконують свою функцію належним чином? Може бути багато причин. Ну, суб’єктивний людський фактор, як то неналежне виконання своїх обов’язків кочегаром, безумовно виключити не можна. Так, кочегарів потрібно контролювати. Навіть те, як вони проводять закладку дров. Це теж має значення. Одразу скажу, що потрібно контролювати і збереження сировини. Дрова будуть красти без належного контролю. Може бути фактор неякісної сировини. Може сталося так, що котли «погасили» на вихідні чи через теплу погоду. Це — неправильно. Адже потім витратять у рази більше сировини для того, щоб знову підняти температуру в школі. Взагалі, впевнений, що будь-який справжній фахівець, вивчивши проблему на місці, швидко знайде її вирішення і накреслить алгоритм дій, щоб подібна ситуація не повторилася.

Будемо сподіватися, що зацікавлені особи, у перервах між зйомкою відео, таки знайдуть час і для запрошення фахівців, і для контролю процесу забезпечення нормального функціонування закладів освіти.

P.S. Дмитро Жуган повідомив редакцію, що запросив фахівця, який надасть консультацію по організації процесу роботи котелень.


Автор: Ігор Філоненко

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.