На Н–31 загинув лось
Тварина раптово вибігла на проїжджу частину і зіткнулася з вантажним автомобілем. Від отриманих пошкоджень лось загинув.
Трагедія із лосем сталася в неділю, 12 вересня, близько 22‑ї години вечора в районі перетину дороги державного значення Н-31 та дороги Кобеляки — Світлогірське.
Водій вантажного автомобіля рухався в бік Кобеляк із Дніпра. Як розповів чоловік, даючи пояснення поліцейським, він у світлі фар побачив лося вже на проїжджій частині. Щоб уникнути лобового зіткнення, водій різко викрутив кермо і спрямував автомобіль вліво. Але лось, певно злякавшись, теж побіг у той же бік і врізався в борт автівки. Автомобіль зазнав незначних технічних ушкоджень. А ось тварина від отриманих травм померла. Інцидент задокументували працівники поліції. Тіло тварини забрали працівники Держпродспоживслужби.
Про подібну трагедію на Н-31 ми повідомляли більше року тому. Тоді біля села Чумаки на дорозі знайшли мертвого оленя.
І хоча в нашій місцевості загибель на автодорогах таких великих тварин є явищем рідкісним через малу чисельність цих самих тварин, це не знімає необхідності ставити огородження обабіч Н-31. Адже біологи говорять, що кількість тварин, особливо дрібних, які гинуть на автодорогах, є величезною. Науковці стверджують, що під колесами машин тварин гине не менше, аніж під час сезону полювання на них.
Наскільки суттєвими є втрати біорізноманіття на транспортних сполученнях України?
Однозначної відповіді на це питання наразі немає: масштабних досліджень, які охоплювали б значну частину країни та велику кількість видів, поки немає. Втім, ось кілька фактів, які демонструють масштаби проблеми в інших країнах:
- у Британії щорічно на дорогах гине близько 100 000 лисиць, 100 000 їжаків, 50 000 борсуків і 30 000–50 000 оленів https://bit.ly/3 fft7 ug
- упродовж останніх трьох десятиліть дороги з транспортними засобами, ймовірно, наздогнали полювання як провідну безпосередню причину смертності хребетних тварин на суші https://bit.ly/3cWZR9U
- у Австралії вчені дослідили причини смерті 140 казуарів звичайних та виявили, що зіткнення з транспортом було причиною більше як половини смертей https://bit.ly/2XUCsSn
- чисельність деяких поширених видів ссавців (таких як їжаки, борсуки та зайці) можуе зменшуватися чи навіть зазнавати локального вимирання в певних частинах Європи, насамперед через велике число жертв на дорогах https://bit.ly/3fft7ug
Наші спостереження: на Прикарпатті під час активної весняної міграції їжаків, яка триває три тижні, на 100 км асфальтованих доріг гине в середньому 9 їжаків протягом 2 днів. Легко підрахувати, наскільки сильно зменшується популяція їжака в результаті тільки в межах Карпатського регіону.
І що кращими стають дороги — то більше число жертв у дикій природі, оскільки підвищується швидкість на дорогах без впровадження захисних заходів для міграції тварин.
«Найбільше число жертв на українських дорогах серед їжаків. Це пов’язано з особливостями їх поведінки — у разі небезпеки вони скручуються в клубок. На другому місці — лисиці. Особливо, коли розпадаються виводки і в світ виходять молоді тварини. На дорогах також гинуть козулі (вони часто завмирають перед переходом дороги і кидаються її перебігати буквально перед машиною), дикі свині, куниці, видри, дикі коти, кажани, земноводні, птахи», — говорить к. б.н., с. н.с., експерт із питань транспортної міграції Андрій-Тарас Башта. — «Вплив на тварин обов’язково потрібно враховувати при проектуванні та будівництві доріг. Є цілий пакет заходів, спрямований на зменшення загибелі тварин на дорогах. І хоча такі заходи є зазвичай дороговартісними, слід врахувати, що за роки на дорозі гине дуже велика кількість тварин. Це не лише втрати біорізноманіття, але і значні економічні втрати, або і людські жертви, якщо йдеться про зіткнення з великою твариною. Втім, важливо, що в кожному випадку для кожної конкретної ділянки дороги має бути індивідуальний підхід».
Додати коментар