Всоте нагадуємо про методи шахраїв
Днями один добрий знайомий, дуже розумний і освічений чоловік, став жертвою банальної шахрайської схеми. Тому вже в котрий раз нагадуємо землякам елементарні правила безпеки, які допоможуть вберегти ваші чесно зароблені гроші.
Для початку приклад. Днями в групу із обмеженим доступом осіб в соцмережі, яку створила жертва шахрайства, надійшло повідомлення із проханням позичити певну суму коштів. Мова йшла про кілька тисяч гривень.
Повідомлення надійшло від іншого учасника групи, якого жертва прекрасно знає. А тому потенційний, вибачте за вираз, «лох» взяв і без найменшого сумніву «перекинув» на вказану картку кілька тисяч гривень. І невдовзі дізнався, що ніхто з учасників групи про позичку не просив. А гроші фактично вкрали шахраї, які «зламали» акаунт.
Ой, що тут було! Дійшло аж до взаємних образ. Між тим, людина, яка нібито «просила» грошей, живе в сусідній із жертвою квартирі, має телефон, щодня спілкується. Але вона навіть не знала, що від її імені просять позичити грошей.
І для того, щоб не стати жертвою обману, постраждалому було достатньо або передзвонити і запитати, що сталося, або просто зайти в сусідню квартиру і задати запитання. І все. Але цього зроблено не було. І як результат — втрачені кошти та конфлікт з добрим знайомим.
Тому ми нагадуємо, що ні в якому разі жодній, навіть найріднішій і найперевіренішій людині, не перераховуйте гроші, не впевнившись в тому, що вона дійсно їх просить. Передзвоніть, зустріньтеся, а вже потім приймайте рішення.
А ще нагадуємо про прості й розповсюджені схеми шахрайства.
Як захиститись від шахраїв онлайн у різних випадках?
Схема 1:
Знайома людина просить позичити грошей в особистому повідомленні в месенджері соціальної мережі. Це може бути хтось, із ким ви давно не спілкуєтесь, але є ризик, що сторінку людини зламали шахраї.
Що робити:
- зв’язатися з людиною через інший канал (телефоном, поштою, іншим месенджером) і запитати про повідомлення.
Якщо людина не надсилала повідомлення:
- розповісти, що її акаунт зламали;
- порадити змінити пароль до месенджера та увімкнути двофакторну аутентифікацію;
- попросити повідомити про інцидент Кіберполіцію та CERT-UA.
Схема 2:
Вам може надійти повідомлення в месенджері або пост у соцмережах про надання фінансової допомоги, яку може отримати будь-хто.
Гроші пропонують нібито від імені державних, міжнародних установ або банків.
Повідомлення зазвичай містить посилання на чат-бот або сайт, де нібито можна дізнатись додаткову інформацію.
Як діяти:
- потрібно отримувати інформацію, особливо з приводу фінансових виплат, лише з офіційних джерел;
- не переходити за сумнівними посиланнями;
- не повідомляти конфіденційної інформації стороннім (дані картки, логін та паролі до онлайн банкінгу тощо);
- якщо ж особисту (персональну) інформацію розголошено, потрібно звернутись до банку та заблокувати картку;
- якщо підозрюєте шахрайство — негайно повідомляйте правоохоронців.
Схема 3:
Повідомлення про евакуаційний рейс за умови передплати.
Що робити:
- перевіряти інформацію про евакуаційні рейси, гуманітарні коридори необхідно тільки на офіційних ресурсах;
- обирати післяплату перевезень.
Додати коментар